Jeg har brugt formiddagen på at jagte en fejl en af mine kunder havde med visningen af hans e-bog via bibliotekernes hjemmesider.
-
Jeg har brugt formiddagen på at jagte en fejl en af mine kunder havde med visningen af hans e-bog via bibliotekernes hjemmesider. Jeg kunne _ikke_ reproducere, alt så fint ud.
Så prøvede jeg Safari som han brugte, og alt lignede lort. Det er IKKE Safaris skyld, Apple er e-bogs-duksene og har altid været det. Det viser sig, at hjemmesiden injecter CSS når den detekterer Safari, hvilket fucker fuldstændigt med visningen. Fedt. Så nu har jeg skrevet til support, som naturligvis har sommerferie. -
Jeg har brugt formiddagen på at jagte en fejl en af mine kunder havde med visningen af hans e-bog via bibliotekernes hjemmesider. Jeg kunne _ikke_ reproducere, alt så fint ud.
Så prøvede jeg Safari som han brugte, og alt lignede lort. Det er IKKE Safaris skyld, Apple er e-bogs-duksene og har altid været det. Det viser sig, at hjemmesiden injecter CSS når den detekterer Safari, hvilket fucker fuldstændigt med visningen. Fedt. Så nu har jeg skrevet til support, som naturligvis har sommerferie.Men altså, det er noget af en forskel. Den korrekte visning i Firefox til venstre, Safari til højre.
(bogen er "Kan du mærke din røv, Else?" af Rune Strøm)
-
Men altså, det er noget af en forskel. Den korrekte visning i Firefox til venstre, Safari til højre.
(bogen er "Kan du mærke din røv, Else?" af Rune Strøm)
Jeg fik snuset mig frem til hvilken viewer de bruger, og testede den i Safari, ingen problemer, for den bruger ikke CSS overrides som default. Suk manner.
-
Jeg fik snuset mig frem til hvilken viewer de bruger, og testede den i Safari, ingen problemer, for den bruger ikke CSS overrides som default. Suk manner.
Jeg bider mig fast i den her, for det er jo ALLE e-bøger jeg har lavet, der kan have det her problem; potentielt alle e-bøger fra alle producenter. Det er ikke i orden.
-
Jeg bider mig fast i den her, for det er jo ALLE e-bøger jeg har lavet, der kan have det her problem; potentielt alle e-bøger fra alle producenter. Det er ikke i orden.
@infonauten Så skal du jo bare gøre som dem - mere css i dine ebøger /s
Det undrer mig lidt, kender yderst gode folk der har haft fingrene i ereolen. Jeg glæder mig til at høre forklaringen, hvis den nogensinde kommer…
-
@infonauten Så skal du jo bare gøre som dem - mere css i dine ebøger /s
Det undrer mig lidt, kender yderst gode folk der har haft fingrene i ereolen. Jeg glæder mig til at høre forklaringen, hvis den nogensinde kommer…
@tokeriis jeg ser også frem til forklaringen. Den må gerne være god.