Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har en kollega der brygger øl, han vil gerne lade os andre smage.

Jeg har en kollega der brygger øl, han vil gerne lade os andre smage.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
13 Indlæg 7 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • boleteusedulis@helvede.netB boleteusedulis@helvede.net

Vi du mene juice eller sodavand er hans ansvar?

2.

tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
    tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
    tofticles@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@boleteusedulis I mine øjne lyder det mere som et sammenskudsgilde, så hvis nogen synes, der mangler noget - så tager de det med 🤷.

På den lidt større klinge: Der er ikke noget, der slår (frivillige) initiativer hurtigere ned end sidelinje-dommere, der gerne stiller krav, men sjældent tilbyder.

boleteusedulis@helvede.netB 1 Reply Last reply
    0

2.

aj42@helvede.netA This user is from outside of this forum
      aj42@helvede.netA This user is from outside of this forum
      aj42@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@boleteusedulis Nejj. Det er dem deltager, og ikke har lyst til øl, der står for indkøb af det. [PUNKTUM]

1 Reply Last reply
      0

2.

pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
        pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
        pmakholm@social.data.coop
        wrote sidst redigeret af

@boleteusedulis At der er alkohol involveret gør det lidt mere omtåeligt (og omfattende fordi I skal væk fra matriklen).

Men jeg ville sidestille det med at han skrev ud "Jeg har lavet ingefærbolsjer i weekenden, kom forbi min plads og smag". Er der så nogen der ville mene at han også skulle tilbyde chokolade?

Hvis udgangspunktet var "jeg synes at vi skal fejre X", så har han et medansvar for at gøre fejringen inkluderende. Men det kan godt være som sammenskud, så andre sørger for ikke-øl.

0

2.

fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
          fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
          fanden@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@boleteusedulis Nej, men hvis nogen virkelig gerne vil med til ølsmagning, men [tjekker noter] ikke drikker øl, så har de måske noget andet hjemmelavet drikkeligt, de kan tage med...? Det her lyder lidt fjollet.

Hvis jeg er pinedød tvunget til at være med på en arbejdsfunktion, som f eks indebærer en middag på et steakhouse, vil jeg som vegetar kræve at der er noget kødfrit at spise.

Men det her er jo ikke tvunget, eller arbejdsrelateret. Det er ølrelateret. Drikker du ikke, hvad vil du der?

0

Jeg har en kollega der brygger øl, han vil gerne lade os andre smage. Der er alkohol forbud på arbejdspladsen. Vi har derfor talt om at gå til et nærliggende grønt område og drikke øl. Han foreslog så at nogen andre evt. Kunne tage chips med.
            Vi har flere kolleger der af forskellige årsager ikke drikker alkohol. En anden kollega antydede lidt at "ølbryggeren" skulle sørge for drikke varer til dem også. Men i bund og grund er det han vil jo at den der har lyst smager hans hjemmebryg.
            1.

carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
            carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
            carstenboll@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@boleteusedulis

Når der inviteres til en ølsmagning vil jeg ikke mene det er arrangørens ansvar at tilbyde andre drikkevarer, nej...

0

Jeg har en kollega der brygger øl, han vil gerne lade os andre smage. Der er alkohol forbud på arbejdspladsen. Vi har derfor talt om at gå til et nærliggende grønt område og drikke øl. Han foreslog så at nogen andre evt. Kunne tage chips med.
              Vi har flere kolleger der af forskellige årsager ikke drikker alkohol. En anden kollega antydede lidt at "ølbryggeren" skulle sørge for drikke varer til dem også. Men i bund og grund er det han vil jo at den der har lyst smager hans hjemmebryg.
              1.

wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
              wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
              wolf@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@boleteusedulis De kolleger, der ikke drikker, men som gerne vil med af sociale årsager, må tage deres egne drikkevarer med.

0
              • wolf@helvede.netW wolf@helvede.net

@boleteusedulis De kolleger, der ikke drikker, men som gerne vil med af sociale årsager, må tage deres egne drikkevarer med.

boleteusedulis@helvede.netB This user is from outside of this forum
                boleteusedulis@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@wolf Jeg er enig

1 Reply Last reply
                0
                • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

@boleteusedulis

Når der inviteres til en ølsmagning vil jeg ikke mene det er arrangørens ansvar at tilbyde andre drikkevarer, nej...

wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll Jeg er enig

1 Reply Last reply
                  0
                  • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

@boleteusedulis Nej, men hvis nogen virkelig gerne vil med til ølsmagning, men [tjekker noter] ikke drikker øl, så har de måske noget andet hjemmelavet drikkeligt, de kan tage med...? Det her lyder lidt fjollet.

Hvis jeg er pinedød tvunget til at være med på en arbejdsfunktion, som f eks indebærer en middag på et steakhouse, vil jeg som vegetar kræve at der er noget kødfrit at spise.

Men det her er jo ikke tvunget, eller arbejdsrelateret. Det er ølrelateret. Drikker du ikke, hvad vil du der?

wrote sidst redigeret af

@fanden Hvis jeg tager noget med på arbejdspladsen, og inviterer,så tager jeg ofte hensyn til at der er nogen der ikke spiser nødder og andre der ikke spiser sukker.
                    Tror nok jeg er den der har det mest varierede udvalgt med.
                    Men samtidig kan jeg godt have købt en lidt for stor pose bolcher og så bare sætte en skål med det i frokost stuen og så kan folk tage eller lade være.
                    Er det i arbejdssammenhæng så skal der tages hensyn til diverse præferencer.

1 Reply Last reply
                    0
                    • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

@boleteusedulis At der er alkohol involveret gør det lidt mere omtåeligt (og omfattende fordi I skal væk fra matriklen).

Men jeg ville sidestille det med at han skrev ud "Jeg har lavet ingefærbolsjer i weekenden, kom forbi min plads og smag". Er der så nogen der ville mene at han også skulle tilbyde chokolade?

Hvis udgangspunktet var "jeg synes at vi skal fejre X", så har han et medansvar for at gøre fejringen inkluderende. Men det kan godt være som sammenskud, så andre sørger for ikke-øl.

wrote sidst redigeret af

@pmakholm
                      Tak det synes jeg er et rigtig godt eksempel.

1 Reply Last reply
                      0
                      • tofticles@helvede.netT tofticles@helvede.net

@boleteusedulis I mine øjne lyder det mere som et sammenskudsgilde, så hvis nogen synes, der mangler noget - så tager de det med 🤷.

På den lidt større klinge: Der er ikke noget, der slår (frivillige) initiativer hurtigere ned end sidelinje-dommere, der gerne stiller krav, men sjældent tilbyder.

wrote sidst redigeret af

@tofticles jeg havde arrangeret en hel række af sociale ting udenfor arbejdstiden. Fil så ballade for cocktail bar pga alkohol.. de laver så udemærkede mocktails og er meget tæt på arbejdet. Så lavede jeg en række invitationer til at tage på kaffebar . Men det var så en forkert ugedag. Jeg endte med at slette alt fra kalenderen

1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.