Det siste året har jeg jobbet mye med dansker.
-
Det siste året har jeg jobbet mye med dansker. Jeg prater med dansker stort sett hver arbeidsdag, og vi snakker dansk og norsk. Jeg er over gjennomsnittet god i å forstå dansk. Men det er vanskelig! Og slett ikke alltid jeg klarer å følge med.
Derfor synes jeg det er veldig rart når NRK velger å prate oppå engelsktalende folk, et språk de aller fleste av oss forstår, samtidig som de ikke gjør det med dansk. Morgenens danske på nyhetene snakka dritfort. Og nrk bare "ja der har dete det!"?
@kly Jaaaa! Preach! Har irritert meg kjempelenge. De oversetter ikke den delen jeg IKKE skjønner.
-
@eivind @kly Den siste vesle bakken eg kjem til å døy på er at den einaste grunnen eg har til å snakke sentralaustlandsk er for å gjere narr av austlendingar. Når det er sagt snakkar eg stort sett berre reint bergensk når eg gjer narr av bergensarar.
Men ja, det skjer noko rart med bergensdialekta blant mange ungar for tida… Kor e alle hæltar hæn?
-
@eivind @kly Den siste vesle bakken eg kjem til å døy på er at den einaste grunnen eg har til å snakke sentralaustlandsk er for å gjere narr av austlendingar. Når det er sagt snakkar eg stort sett berre reint bergensk når eg gjer narr av bergensarar.
Men ja, det skjer noko rart med bergensdialekta blant mange ungar for tida… Kor e alle hæltar hæn?
-
-
-
@atlefren @eivind @kly Ja, enig, berre frå eg var liten til i dag, så er det betrakteleg færre skilnader mellom dei ulike sognedialektene, til dømes – tunnelar og ferjer og større kommuner opnar for meir flytting.
Dotter mi snakkar ein god miks som fireåring, men det gjer jo eg også (vestnorsk cocktail) – og kona mi er nordtrønder i tillegg, som legger til endå fleire gøyale lydar.
-
-
@atlefren @eivind @kly Ja, enig, berre frå eg var liten til i dag, så er det betrakteleg færre skilnader mellom dei ulike sognedialektene, til dømes – tunnelar og ferjer og større kommuner opnar for meir flytting.
Dotter mi snakkar ein god miks som fireåring, men det gjer jo eg også (vestnorsk cocktail) – og kona mi er nordtrønder i tillegg, som legger til endå fleire gøyale lydar.
-
Mitt personlige synspunkt er at om du skal ha et langsiktig og stabilt sammarbeid mellom dansker og nordmenn så er det veldig verdifullt at vi snakker våre egne språk. Men det er tungt.
Men i alle andre situasjoner som krever litt gjensidig forståelse så er det mer hensiktsmessig å bruke engelsk.
Selv om jeg kanskje har lært meg å forstå nok dansk til at jeg kan forstå en "ny" danske, men for hen er jeg kanskje første nordmann de prater med.
Og nordmenn flest kan ikke dansk.
@kly Viktig å enes om betydninga av "skal" og "må" tidlig i dansk-norske prosjekt.
-