Jeg har oversat Gæld: De første 5000 år af David Graeber
-
@malte En av de böcker som haft störst inflytande på hur jag förstår världen.
@Detgladatjugotalet Jag med!
-
@malte Tillykke. Og sejt!
Det er virkelig en bog, der har åbent mine øjne for noget fundamentalt i verden.@asbjornn Også mig
-
A abekonge@venner.network shared this topic
-
@malte Fedt. Bliver det optaget for os der ikke har en chance for at rejse til kbh med en uges varsel?
@holsta Ingen anelse. Men Politikens boghandel har nok svaret på dit spørgsmål.
-
Det har taget mig 10 år og jeg er stadig kæmpe fan af bogen. Jeg synes den er vildt vigtig og glæder mig til at læse den igen med andre på dansk.
Der er paneldebat i Politikens Boghandel nu på mandag 23 marts med Emma Holten, Sine Plambech og Lotte Folke.
Kom ind og hør om gælden, pengenes, økonomiens og patriarkatets historie plus en masse andet. Og skaf bogen!
https://jppol.dk/kalender/emma-holten-og-sine-plambech-om-david-graebers-gaeld-de-foerste-5000-aar@malte hvor skal vi købe?
-
B bettina@mastodon.nu shared this topic
-
@malte hvor skal vi købe?
@abekonge Hvor end du kan finde gode bøger - den bliver distribueret af GAD, så den ender med at være mange steder. Ellers spørg i din lokale boghandel, så de begynder at føre den.
-
Det har taget mig 10 år og jeg er stadig kæmpe fan af bogen. Jeg synes den er vildt vigtig og glæder mig til at læse den igen med andre på dansk.
Der er paneldebat i Politikens Boghandel nu på mandag 23 marts med Emma Holten, Sine Plambech og Lotte Folke.
Kom ind og hør om gælden, pengenes, økonomiens og patriarkatets historie plus en masse andet. Og skaf bogen!
https://jppol.dk/kalender/emma-holten-og-sine-plambech-om-david-graebers-gaeld-de-foerste-5000-aar@malte Stort tillykke og godt gået! Personligt en meget skelsættende bog og en jeg ofte vender tilbage til. Glæder mig til at kunne dele den med familie og venner der foretrækker læsning på dansk.
-
@malte Stort tillykke og godt gået! Personligt en meget skelsættende bog og en jeg ofte vender tilbage til. Glæder mig til at kunne dele den med familie og venner der foretrækker læsning på dansk.
@laumann Overvej om ikke nogle af dine venner der normalt foretrækker at læse på originalsproget kunne se en fidus i at kunne lære at snakke om de her emner med danske begreber. Det har været en kæmpe del af arbejdet at finde passende begreber og jeg synes faktisk det er gået rigtig godt

-
https://jppol.dk/kalender/emma-holten-og-sine-plambech-om-david-graebers-gaeld-de-foerste-5000-aar@malte hvornår udkommer den ?
-
https://jppol.dk/kalender/emma-holten-og-sine-plambech-om-david-graebers-gaeld-de-foerste-5000-aar@malte Så godt gået! Imponerende vedholdenhed! Har lovet mig selv i 10 år at læse den når du blev færdig. Det glæder jeg mig til at gøre nu.
Er det bedste at købe eller bestille den i sin lokale boghandel, så de evt køber den hjem til deres hylder?
-
@laumann Overvej om ikke nogle af dine venner der normalt foretrækker at læse på originalsproget kunne se en fidus i at kunne lære at snakke om de her emner med danske begreber. Det har været en kæmpe del af arbejdet at finde passende begreber og jeg synes faktisk det er gået rigtig godt

@malte Det er aldrig rigtig lykkedes mig at overbevise nogen om at læse den xD ikke engang blandt dem hvor dansk ikke er relevant.
Men det er et godt råd til mig! Og jeg vil genlæse Gæld på dansk. Det har ofte været svært at forklare hvad det egentlig går ud på, når man skal forsøge at udlægge det på dansk og det hele foregår på engelsk i hovedet.
-
@malte Det er aldrig rigtig lykkedes mig at overbevise nogen om at læse den xD ikke engang blandt dem hvor dansk ikke er relevant.
Men det er et godt råd til mig! Og jeg vil genlæse Gæld på dansk. Det har ofte været svært at forklare hvad det egentlig går ud på, når man skal forsøge at udlægge det på dansk og det hele foregår på engelsk i hovedet.
@laumann Lige præcis. Det kan virke som nogle meget "tænkte" diskussioner, når vi snakker begejstret om et eller andet og bruger danglish til højre og venstre. Og i de her tilfælde er det i virkeligheden nogle meget jordnære emner, selvom de er højst forskelligartede - skyld, religion, sex og død, tillid til andre, tabe ansigt, ære og ydmygelse, slaveri og hvorfor det ikke er alle, der siger tak for mad.
-
@malte Så godt gået! Imponerende vedholdenhed! Har lovet mig selv i 10 år at læse den når du blev færdig. Det glæder jeg mig til at gøre nu.
Er det bedste at købe eller bestille den i sin lokale boghandel, så de evt køber den hjem til deres hylder?
@siggi Jeg er ikke inde over den store udgivelsesstrategi og det er er lidt en befrielse at forlaget tager hånd om den del. Så ja, spørg efter den i din lokale boghandel.
-
@malte hvornår udkommer den ?
@svuorela Den er næsten klar fra trykken, så engang her slutningen af marts eller starten af april, burde den være til at bestille eller endda finde i boghandelen.
-
@svuorela Den er næsten klar fra trykken, så engang her slutningen af marts eller starten af april, burde den være til at bestille eller endda finde i boghandelen.
@malte tak. Det ser jeg frem til.
-
P pelle@veganism.social shared this topic