Min random WTF-oplevelse i dag har været, at jeg påpegede for SIT, at opdateringen af Windows i går fik taget livet af sticky notes, som ikke længere kunne åbne som program.
-
Min random WTF-oplevelse i dag har været, at jeg påpegede for SIT, at opdateringen af Windows i går fik taget livet af sticky notes, som ikke længere kunne åbne som program. Og dermed forsvandt mine to mødenoter fra i går.
Forsøget på at løse problemet førte til først en ny softwareudgave, som bare kørte i sløjfe og aldrig installerede.
Og derefter til at SIT fik afinstalleret hele mit software center...
Det bliver spændende, om mine mødenoter så er tilbage i morgen sammen med resten

-
Min random WTF-oplevelse i dag har været, at jeg påpegede for SIT, at opdateringen af Windows i går fik taget livet af sticky notes, som ikke længere kunne åbne som program. Og dermed forsvandt mine to mødenoter fra i går.
Forsøget på at løse problemet førte til først en ny softwareudgave, som bare kørte i sløjfe og aldrig installerede.
Det bliver spændende, om mine mødenoter så er tilbage i morgen sammen med resten

-

@MThaastrup Microsoft...

-
@MThaastrup Microsoft...

@ejner1 Ej men det er en virkelig skør oplevelse
-
@tofticles lidt for spændende, når ens post-its pludselig er væk 🫣
-
@tofticles lidt for spændende, når ens post-its pludselig er væk 🫣
@MThaastrup Generelt mangler jeg noget forståelse for at computeren -inkl- programmerne er værktøj, hvis vigtigste egenskab er stabilitet.
Jeg er ikke enig med ret mange i min branche.
-
@MThaastrup Generelt mangler jeg noget forståelse for at computeren -inkl- programmerne er værktøj, hvis vigtigste egenskab er stabilitet.
Jeg er ikke enig med ret mange i min branche.
@tofticles Stabil drift kommer ALTID først. Altid. Hilsen hende i It-styrelsen.
-
@ejner1 Ej men det er en virkelig skør oplevelse
@MThaastrup det lyder træls i hvert fald... På mit job er jeg heldig at vi gerne må bruge linux

-
@tofticles Stabil drift kommer ALTID først. Altid. Hilsen hende i It-styrelsen.
@MThaastrup @tofticles Hmm. Nå. Og så vælger de Windows?

-
@MThaastrup det lyder træls i hvert fald... På mit job er jeg heldig at vi gerne må bruge linux

@ejner1 Vi er en ren it-styrelse, der drifter 120 systemer, der stort set alle er afhængige af Microsoft for nuværende. Det er, som det er.
Men at afinstallere mit SIT software center i problemløsningen er en kende alternativt.
-
@MThaastrup @tofticles Hmm. Nå. Og så vælger de Windows?

@ejner1 @tofticles Vi vælger det, der kører sammen med de gamle fagsystemer, som ingen regering har villet prioritere midler til at erstatte
-

@MThaastrup Jeg ville skrive 'keep us posted' men det lyder som dårligt ordspil. Anyway, krydser fingre for note-genfødsel.
-
@MThaastrup Jeg ville skrive 'keep us posted' men det lyder som dårligt ordspil. Anyway, krydser fingre for note-genfødsel.
@jonassmith
.
Tak. Jeg ville være virkelig træt som AMR af at hele arbejdet om den nye beredskabsplan fra i går var væk i hvert fald 🫣 -

@MThaastrup Det går vildt for sig hos Microsoft for tiden. Der var det der med copilot som giver referater af fortrolige møder (som copilot specifikt ikke skulle have adgang til). Jeg har set en rant fra en som ikke kan sende attachments med email i Outlook. En af mine venner har en sag med copilot som transskriberer møder som brugeren ikke var med i - altså det han får fra copilot er ikke hans møde, men et andet.
-
@MThaastrup Det går vildt for sig hos Microsoft for tiden. Der var det der med copilot som giver referater af fortrolige møder (som copilot specifikt ikke skulle have adgang til). Jeg har set en rant fra en som ikke kan sende attachments med email i Outlook. En af mine venner har en sag med copilot som transskriberer møder som brugeren ikke var med i - altså det han får fra copilot er ikke hans møde, men et andet.
@drgroftehauge F*ck det er vildt. Det får mit Sticky Notes-mysterie i dag og mit tillidsrepræsentantsraseri i forgårs over ikke at kunne lave BCC mødeindkaldelser til at ligne en tur i parken