Der er virkelig mange sjove (lands)bynavne i Danmark!
-
@tanyakaroli @Trine_DK Á propos Bøsseløkke…
@SorenMRiis @tanyakaroli @Trine_DK Et andet oplagt mødested må være Pikhede på Fur...
-
@SorenMRiis @tanyakaroli @Trine_DK Et andet oplagt mødested må være Pikhede på Fur...
@saederup åh gud!
@SorenMRiis @Trine_DK -
@tanyakaroli Jeg elsker alt ved denne tråd om bynavne!!
-
Der er virkelig mange sjove (lands)bynavne i Danmark! Hvad med fx Bøvl, Grimstrup, Kværkeby, eller bare Kvong?
@tanyakaroli Sjaw! Vi kørte lige gennem byen Flemming🧔
️, vest for Horsens
-
Der er virkelig mange sjove (lands)bynavne i Danmark! Hvad med fx Bøvl, Grimstrup, Kværkeby, eller bare Kvong?
Der findes en lille sang om nogen af stederne:
-
Der findes en lille sang om nogen af stederne:
@tanyakaroli Og så er der også de fjollede som:
Uge, Mjang, Høm, Øm, Hov, Bork, Storvorde
Og min favorit:
Sorthat-Muleby
-
@tanyakaroli Og så er der også de fjollede som:
Uge, Mjang, Høm, Øm, Hov, Bork, Storvorde
Og min favorit:
Sorthat-Muleby
@headword whaaat? Sorthat-Muleby?! Det lyder jo som navngivningen af en svampeart. Jeg elsker det!
-
@tanyakaroli Sjaw! Vi kørte lige gennem byen Flemming🧔
️, vest for Horsens
@pvrahbek Jeg har boet i nærheden af Flemming! (Jeg har så også senere været kæreste med Flemming, dog ikke den samme).
-
@pvrahbek Jeg har boet i nærheden af Flemming! (Jeg har så også senere været kæreste med Flemming, dog ikke den samme).
@tanyakaroli de fleste af navnene i tråden lyder virkelig som noget, nogen bare har fundet på. Jeg ville elske at have oprindelseshistorien for alle vores skønne bynavne. 🥲
-
@tanyakaroli de fleste af navnene i tråden lyder virkelig som noget, nogen bare har fundet på. Jeg ville elske at have oprindelseshistorien for alle vores skønne bynavne. 🥲
@pvrahbek så skal du snakke med en navneforsker! Jeg kender indtil flere og spørger gerne om udvalgte bynavne (der er sikkert også bøger om det, men det er ikke mit felt, så jeg kender dem ikke).