Den er altså STADIG helt gal i EU - og det er desværre Danmark igen, der presser på for mere #chatcontrol Skriv til dine politikere - her især dem fra Socialdemokratiet.
-
Den er altså STADIG helt gal i EU - og det er desværre Danmark igen, der presser på for mere #chatcontrol
Skriv til dine politikere - her især dem fra Socialdemokratiet. -
J jwcph@helvede.net shared this topic
-
Den er altså STADIG helt gal i EU - og det er desværre Danmark igen, der presser på for mere #chatcontrol
Skriv til dine politikere - her især dem fra Socialdemokratiet.@Kjaerulv Done.

-
T tanyakaroli@expressional.social shared this topic
-
Skriv til dine politikere - her især dem fra Socialdemokratiet.@Kjaerulv Sendt! Tak for at dele. Jeg tror ikke det gør en forskel; folk er generelt ret følelsesladede når det kommer til store beslutninger - se bare vores "klimaindsats". Men jeg synes også det er vigtigt gøre opmærksom på at vi er nogle de er betænkelige ved de foreslåede metoder.
Jeg kan godt undres over Christel Shaldemose som jeg mindes i et interview har sagt at hun fortryder den cookie-lovgivning som hun trumfede igennem; og vi andre trækkes med.
-
@Kjaerulv Sendt! Tak for at dele. Jeg tror ikke det gør en forskel; folk er generelt ret følelsesladede når det kommer til store beslutninger - se bare vores "klimaindsats". Men jeg synes også det er vigtigt gøre opmærksom på at vi er nogle de er betænkelige ved de foreslåede metoder.
Jeg kan godt undres over Christel Shaldemose som jeg mindes i et interview har sagt at hun fortryder den cookie-lovgivning som hun trumfede igennem; og vi andre trækkes med.
@oldrup stine bosse er også i en sær rolle der
-
A anderslund@expressional.social shared this topic
-
Skriv til dine politikere - her især dem fra Socialdemokratiet.@Kjaerulv jeg gætter på dem der er for har fået ordre fra København, det er jo stadig Hummelgaards våde drøm, med mere overvågning, selvom han ikke længere er justitsminister.
Vi skal huske det, når der er valg.
-
S strit@mastodon.social shared this topic
-
Skriv til dine politikere - her især dem fra Socialdemokratiet.@Kjaerulv Hvad er det, du tænker man skal skrive til dem? Hej X, tag dig sammen og stop chatkontrol? Jeg er sådan lidt ... bange for, at de svarer.
-
@Kjaerulv Hvad er det, du tænker man skal skrive til dem? Hej X, tag dig sammen og stop chatkontrol? Jeg er sådan lidt ... bange for, at de svarer.
@hunspirillen @Kjaerulv Der er en standard-mail man kan sende
og ja, nogle gange svarer de, har gjort det før, det har ikke givet mig anledning til bekymring - de skal bare tæppebombes med borger-henvendelser. -
@Kjaerulv Hvad er det, du tænker man skal skrive til dem? Hej X, tag dig sammen og stop chatkontrol? Jeg er sådan lidt ... bange for, at de svarer.
@hunspirillen det er faktisk nogen skabeloner på engelsk på sitet?
-
Skriv til dine politikere - her især dem fra Socialdemokratiet. -
@flywheel @hunspirillen jo mere direkte og personligt jo bedre. Men ellers standart skrivelse - på dansk sfl.
-
@hunspirillen @Kjaerulv Der er en standard-mail man kan sende
og ja, nogle gange svarer de, har gjort det før, det har ikke givet mig anledning til bekymring - de skal bare tæppebombes med borger-henvendelser. -
@hunspirillen @Kjaerulv Det ved jeg ikke - jeg sendte simpelthen bare den engelske version.
-
@hunspirillen @Kjaerulv Det ved jeg ikke - jeg sendte simpelthen bare den engelske version.
-
@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv Kære repræsentant,
Jeg skriver til dig med stor hast forud for den potentielt afsluttende trilog om den foreslåede Chat Control-lovgivning (CSA-forordning 2022/0155) den 29. juni.
De seneste tekstforslag er alarmerende. Hverken den uberettigede masseskanning af borgeres private beskeder eller obligatorisk aldersbekræftelse er passende eller proportionale midler til at opnå det erklærede mål om børnebeskyttelse.
Jeg er især bekymret over følgende:
-
@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv Kære repræsentant,
Jeg skriver til dig med stor hast forud for den potentielt afsluttende trilog om den foreslåede Chat Control-lovgivning (CSA-forordning 2022/0155) den 29. juni.
De seneste tekstforslag er alarmerende. Hverken den uberettigede masseskanning af borgeres private beskeder eller obligatorisk aldersbekræftelse er passende eller proportionale midler til at opnå det erklærede mål om børnebeskyttelse.
Jeg er især bekymret over følgende:
@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv
• At tillade teknologigiganter på "eget initiativ" at gennemsøge 450 millioner uskyldige europæeres private beskeder i massevis uden begrundet mistanke producerer utallige falske positiver, hvilket potentielt kriminaliserer uskyldige familiebilleder og samtaler. Den tekniske implementering af masseskanningsteknologier er fortsat meget fejlbehæftet, upålidelig og kritiseret af uafhængige eksperter. -
@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv
• At tillade teknologigiganter på "eget initiativ" at gennemsøge 450 millioner uskyldige europæeres private beskeder i massevis uden begrundet mistanke producerer utallige falske positiver, hvilket potentielt kriminaliserer uskyldige familiebilleder og samtaler. Den tekniske implementering af masseskanningsteknologier er fortsat meget fejlbehæftet, upålidelig og kritiseret af uafhængige eksperter.@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv • Som Rådets egen juridiske tjeneste gentog den 10. juni, udgør det seneste forslag om søgninger på "eget initiativ" stadig en generel skanning af interpersonel kommunikation. Adgang til privat kommunikation uden begrundet mistanke og forudgående retslig godkendelse er uforenelig med artikel 7 i EU's charter om grundlæggende rettigheder og er dømt til at blive annulleret ved EU-Domstolen, hvilket svigter børn og ofre.
-
@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv • Som Rådets egen juridiske tjeneste gentog den 10. juni, udgør det seneste forslag om søgninger på "eget initiativ" stadig en generel skanning af interpersonel kommunikation. Adgang til privat kommunikation uden begrundet mistanke og forudgående retslig godkendelse er uforenelig med artikel 7 i EU's charter om grundlæggende rettigheder og er dømt til at blive annulleret ved EU-Domstolen, hvilket svigter børn og ofre.
@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv Offentlige myndigheder, ikke teknologiindustrien, skal fastslå, om en person har forbindelse til lovovertrædelser i forbindelse med seksuelt misbrug af børn, og der må ikke være adgang til private chats uden en forudgående retskendelse.
-
@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv Offentlige myndigheder, ikke teknologiindustrien, skal fastslå, om en person har forbindelse til lovovertrædelser i forbindelse med seksuelt misbrug af børn, og der må ikke være adgang til private chats uden en forudgående retskendelse.
@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv • Desuden må "frivillig" skanning på eget initiativ ikke bindes til obligatoriske og håndhævelige foranstaltninger til "risikobegrænsning" (artikel 4). At gøre dette skaber reelt en bagdørsforpligtelse for udbydere til at skanne al privat kommunikation for 450 millioner europæere.
-
@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv • Desuden må "frivillig" skanning på eget initiativ ikke bindes til obligatoriske og håndhævelige foranstaltninger til "risikobegrænsning" (artikel 4). At gøre dette skaber reelt en bagdørsforpligtelse for udbydere til at skanne al privat kommunikation for 450 millioner europæere.
@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv • Tekniske eksperter og børnebeskyttelsesorganisationer har gentagne gange påpeget, at vilkårlig skanning af vores chats på eget initiativ ikke vil beskytte børn effektivt, men derimod massivt krænke privatlivets fred. Rigtige gerningsmænd omgår let disse skanninger ved at bruge andre tjenester.
-
@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv • Tekniske eksperter og børnebeskyttelsesorganisationer har gentagne gange påpeget, at vilkårlig skanning af vores chats på eget initiativ ikke vil beskytte børn effektivt, men derimod massivt krænke privatlivets fred. Rigtige gerningsmænd omgår let disse skanninger ved at bruge andre tjenester.
@hunspirillen @jwcph @Kjaerulv • Vi har i stedet brug for målrettede, evidensbaserede løsninger. Aflytning af privat kommunikation skal være strengt målrettet baseret på en mistænkt forbindelse til kriminalitet, ikke vage "relationer" til ulovligt indhold. Desuden bør kun retslige myndigheder — ikke private teknologivirksomheder eller administrative organer — have beføjelse til at godkende adgang til private chats.