Har tilbragt eftermiddagen online med det gamle rollespilsslæng.
-
Har tilbragt eftermiddagen online med det gamle rollespilsslæng. Der bliver stadig ikke spillet rollespil, men vi har altså også 25 år at indhente før da.
Kommer tilbage til fødiverset, og spekulerer på om der er instanser, der på en eller anden måde er bygget op omkring "private" grupper, hvor man kan sidde og spille tekstbaserede scenarier?
Jeg ved godt der er servere som tematisk og i navn er rpg-centrerede, tanken her er mere på det funktionelle.
@fanden Vi kalder dem mushes (multi user shared hallucinations). Tekstbaseret rollespil. Jeg vil foreslå dig at tage et kig først på http://keys.aresmush.com -- som er det spil, jeg kører. Derefter på aresmush.com selv -- som er et klik-og-installér kodebase for sådan en mush, gratis at bruge (omend du selvfølgelig skal betale for hosting et sted du foretrækker).
-
@fanden Vi kalder dem mushes (multi user shared hallucinations). Tekstbaseret rollespil. Jeg vil foreslå dig at tage et kig først på http://keys.aresmush.com -- som er det spil, jeg kører. Derefter på aresmush.com selv -- som er et klik-og-installér kodebase for sådan en mush, gratis at bruge (omend du selvfølgelig skal betale for hosting et sted du foretrækker).
@fanden Det er oldschool internet roleplay så det batter. XD
-
@fanden
Det er nok også fordi jeg, selvom jeg mega gerne vil spille rollespil og har ok godt styr på nogle/mange ting og hører podcasts om rollespil, så har jeg faktisk ikke spillet. Så jeg ved ikke præcis hvordan det ser ud på roll20.net, men ved mange bruger det.Jeg synes det lyder til vi skal have udvidet
https://mastodon.social/@dungeons/
Til at være mere "rigtigt".Jeg tænker du mener der stadig skal være et hold af spillere og en dm?
@folfdk off topic, men ville lige sige at jeg kan totalt relatere!
Sådan havde jeg det nemlig også indtil for et par år siden, hvor jeg begyndte at kaste venner og familie og tilfældige forbipasserende (læs: mit skrivekunst hold) ud i mine eksperimenter som GM. For jeg syntes det lød så sjovt i de podcasts, jeg hørte (særligt dem med @Greis som GM) og bøgerne er altid så flotte!
Nu er jeg sluppet afsted med at få et hold på den lokale ungdomsskole, og det er forrygende!
-
Sådan havde jeg det nemlig også indtil for et par år siden, hvor jeg begyndte at kaste venner og familie og tilfældige forbipasserende (læs: mit skrivekunst hold) ud i mine eksperimenter som GM. For jeg syntes det lød så sjovt i de podcasts, jeg hørte (særligt dem med @Greis som GM) og bøgerne er altid så flotte!
Nu er jeg sluppet afsted med at få et hold på den lokale ungdomsskole, og det er forrygende!
-
@lbheuschkel Uh, fedt 🤩 Tak for at pege mig i den rigtige retning!
Obligatorisk, utopisk opfølgning på mit første spørgsmål: Er det fødereret, og hvis ikke — er føderering overhovedet en feature der kunne savnes i MUSH-systemer? Kun fordi vi har den her samtale, hvor vi har den

-
Har tilbragt eftermiddagen online med det gamle rollespilsslæng. Der bliver stadig ikke spillet rollespil, men vi har altså også 25 år at indhente før da.
Kommer tilbage til fødiverset, og spekulerer på om der er instanser, der på en eller anden måde er bygget op omkring "private" grupper, hvor man kan sidde og spille tekstbaserede scenarier?
Jeg ved godt der er servere som tematisk og i navn er rpg-centrerede, tanken her er mere på det funktionelle.
Vel tilbage i helvedesboblen bundfælder nogle ting sig fra de udstrakte hangouts med mennesker, jeg kendte for 25 år siden:
— fra start blev jeg spurgt om min holdning til "AI"-genereret materiale. Selv efter jeg gjorde min nultolerance klar, har jeg fået billed- og animations-slop stukket i synet ved hver samtale.
— i selskab af voksne, der er blevet politisk apatiske og distancerede, føler jeg mig langt vredere og mere politisk. Også mere end da jeg var 25.Det bliver sgu nok ikke til mere.
-
-
@fanden
Ja, og så skal der vel trods alt være en slags karakter ark?Det lyder smart!
Men også en smule one-off agtigt og noget som mange måske har prøvet at lave før uden held.
GM skal vel have et kort, og måske spillerne også skal?
Hvor meget kan klares på tekst?
@folfdk Nogle rollespil har mere behov for kort end andre, i min begrænsede erfaring. Hvis det rækker med et handout kan man vel vedhæfte fotoet til et trut (hvis det f eks var på Mastodon).
-
Vel tilbage i helvedesboblen bundfælder nogle ting sig fra de udstrakte hangouts med mennesker, jeg kendte for 25 år siden:
— fra start blev jeg spurgt om min holdning til "AI"-genereret materiale. Selv efter jeg gjorde min nultolerance klar, har jeg fået billed- og animations-slop stukket i synet ved hver samtale.
— i selskab af voksne, der er blevet politisk apatiske og distancerede, føler jeg mig langt vredere og mere politisk. Også mere end da jeg var 25.Det bliver sgu nok ikke til mere.
Desuden, når man snakker med nogen som har røget fede dagligt i de mellemliggende tre årtier, og dybest set gentager den samme samtale om og om igen?
Det hjælper ikke at ruske folk, særligt ikke gennem en internetforbindelse, men trangen til at prøve er stor.
-
@fanden Hmm, nej - jeg har umiddelbart ikke set nogle instanser, der rollespiller live.
Men det kunne være fedt, hvis der kom en
(dungeonsanddragons.social go!) -
S simonjust@mstdn.dk shared this topic