Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Familien vår har to elsyklar (og eit bildeleringmedlemskap, brukt eit par gongar i året).

Familien vår har to elsyklar (og eit bildeleringmedlemskap, brukt eit par gongar i året).

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
sykkeltut
8 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tanketom@tutoteket.noT This user is from outside of this forum
    tanketom@tutoteket.noT This user is from outside of this forum
    tanketom@tutoteket.no
    wrote sidst redigeret af

Familien vår har to elsyklar (og eit bildeleringmedlemskap, brukt eit par gongar i året). Det fiksar det meste: https://www.nrk.no/sorlandet/elsykkel-til-transport-av-barn-og-varer-_-_-like-kjapt-som-bil-1.17486092 #SykkelTut

nadjamichelle@snabelen.noN eivind@fribygda.noE cmyrland@tutoteket.noC 3 Replies Last reply
    0
    • tanketom@tutoteket.noT tanketom@tutoteket.no

Familien vår har to elsyklar (og eit bildeleringmedlemskap, brukt eit par gongar i året). Det fiksar det meste: https://www.nrk.no/sorlandet/elsykkel-til-transport-av-barn-og-varer-_-_-like-kjapt-som-bil-1.17486092 #SykkelTut

nadjamichelle@snabelen.noN This user is from outside of this forum
      nadjamichelle@snabelen.no
      wrote sidst redigeret af

@tanketom Jeg har aldri sett slike lastesykler før, for en genial idé!

Vi sykler mye her hjemme og bruker sykkelvogn men nå begynner minstemann å vokse ut av vogna og den er noe upraktisk å bruke til annen frakt samt det er veldig tungt opp bakkene, så noe sånt -må- på ønskelista 😍

tanketom@tutoteket.noT 1 Reply Last reply
      0
      • nadjamichelle@snabelen.noN nadjamichelle@snabelen.no

@tanketom Jeg har aldri sett slike lastesykler før, for en genial idé!

Vi sykler mye her hjemme og bruker sykkelvogn men nå begynner minstemann å vokse ut av vogna og den er noe upraktisk å bruke til annen frakt samt det er veldig tungt opp bakkene, så noe sånt -må- på ønskelista 😍

tanketom@tutoteket.no
        wrote sidst redigeret af

@nadjamichelle Kassesyklar kostar jo ein del, men langt billegare i bruk og kjøp enn ein bil. Vi har ein longtail og ein “vanleg” elsykkel, pluss sykkelvogn. Vogna blir ikkje så mykje brukt etter longtailen kom inn i biletet.

nadjamichelle@snabelen.noN 1 Reply Last reply
        0

eivind@fribygda.noE This user is from outside of this forum
          eivind@fribygda.noE This user is from outside of this forum
          eivind@fribygda.no
          wrote sidst redigeret af

@tanketom Vi har tre elsykler som vi bruker til rekreasjon i sommerhalvåret. De erstatter nok få bilturer siden vi ikke har bil og terskelen dermed er ganske høy for å benytte en, men de har gitt oss en mye større aksjonsradius på fritida, og det er i hvert fall jævlig nice 🙂

0

@nadjamichelle Kassesyklar kostar jo ein del, men langt billegare i bruk og kjøp enn ein bil. Vi har ein longtail og ein “vanleg” elsykkel, pluss sykkelvogn. Vogna blir ikkje så mykje brukt etter longtailen kom inn i biletet.

nadjamichelle@snabelen.no
            wrote sidst redigeret af

@tanketom Ja, longtail så veldig interessant ut! Her så er vi fortsatt avhengig av bil med lange avstander til alt annet enn dagligvare, skole og barnehage, men bruker alikevel bil hvor jeg ellers kunne brukt elsykkel sånn i hverdagen så jeg ser absolutt at det kunne avlastet bilbruken selv om man ikke kan kvitte seg helt med den!

0
            • nadjamichelle@snabelen.noN nadjamichelle@snabelen.no

@tanketom Ja, longtail så veldig interessant ut! Her så er vi fortsatt avhengig av bil med lange avstander til alt annet enn dagligvare, skole og barnehage, men bruker alikevel bil hvor jeg ellers kunne brukt elsykkel sånn i hverdagen så jeg ser absolutt at det kunne avlastet bilbruken selv om man ikke kan kvitte seg helt med den!

tanketom@tutoteket.no
              wrote sidst redigeret af tanketom@tutoteket.no

@nadjamichelle Alt er umogleg heilt til det går – eg har mange naboar i lik livssituasjon som meg som meiner det er umogleg også 😉 Men joda, eg er oppvaksen i Indre Sogn, eg veit det finst stader bil er meir nødvendig enn relativt sentrumsnære Landås i Bergen.

1 Reply Last reply
              0
              • eivind@fribygda.noE eivind@fribygda.no

@tanketom Vi har tre elsykler som vi bruker til rekreasjon i sommerhalvåret. De erstatter nok få bilturer siden vi ikke har bil og terskelen dermed er ganske høy for å benytte en, men de har gitt oss en mye større aksjonsradius på fritida, og det er i hvert fall jævlig nice 🙂

tanketom@tutoteket.no
                wrote sidst redigeret af

@eivind Ditto, men også i jobbtid. Har busatt oss med vilje ein stad med ganske bra kollektiv, så vi klarar oss dei få dagane eg av ulike grunnar ikkje kan eller bør sykle.

1 Reply Last reply
                0

cmyrland@tutoteket.noC This user is from outside of this forum
                  cmyrland@tutoteket.noC This user is from outside of this forum
                  cmyrland@tutoteket.no
                  wrote sidst redigeret af

@tanketom
                  Jeg bor "itte akkurat urbant", men med jobbskifte fra høsten av, ser jeg for meg en kraftig reduksjon i bilbruken - ihvertfall i sommerhalvåret. Jeg er nok ikke så hardcore at jeg erstatter bil med sykkel i bekmørke og -20 på speilholka i 80-sona midtvinters, men jeg håper ihvertfall at det blir merkbart på drivstoff- og forsikringsfronten.

Vi kommer nok likevel ikke unna behovet for å ha minst én, sannsynligvis to biler i husstanden i all overskuelig fremtid..

1 Reply Last reply
                  0
                  Svar
                  • Svar som emne
                  Login for at svare
                  • Ældste til nyeste
                  • Nyeste til ældste
                  • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.