Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Liberal Alliance, Danmarksdemokraterne, Konservative, Dansk Folkeparti, SF, Alternativet og Enhedslisten går alle til valg på at genindføre Store bededag.

Liberal Alliance, Danmarksdemokraterne, Konservative, Dansk Folkeparti, SF, Alternativet og Enhedslisten går alle til valg på at genindføre Store bededag.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
9 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
    tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
    tokeriis@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Liberal Alliance, Danmarksdemokraterne, Konservative, Dansk Folkeparti, SF, Alternativet og Enhedslisten går alle til valg på at genindføre Store bededag. Det er virkelig populisme af værste skuffe. Brug dog pengene på noget, der tilfører ægte værdi, fx opregulering af sociale ydelser.

anport@mastodon.socialA wolf@helvede.netW hunspirillen@helvede.netH camlarsch@helvede.netC 4 Replies Last reply
    0
    • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

Liberal Alliance, Danmarksdemokraterne, Konservative, Dansk Folkeparti, SF, Alternativet og Enhedslisten går alle til valg på at genindføre Store bededag. Det er virkelig populisme af værste skuffe. Brug dog pengene på noget, der tilfører ægte værdi, fx opregulering af sociale ydelser.

anport@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
      anport@mastodon.social
      wrote sidst redigeret af

@tokeriis hmm, måske var det også populisme at fjerne den fridag med argumentet om “vi skal snart i krig, så I må arbejde lidt mere”?

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
      0

wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
        wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
        wolf@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@tokeriis Man er nødt til at gå til valg på noget, det almindelige menneske kan forstå, og det sætter nivauet meget lavt.

1 Reply Last reply
        0
        • anport@mastodon.socialA anport@mastodon.social

@tokeriis hmm, måske var det også populisme at fjerne den fridag med argumentet om “vi skal snart i krig, så I må arbejde lidt mere”?

tokeriis@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@anport Jeg opfattede det ikke som et specielt populært tiltag, det blev mere en kæphest for regeringen, som undervejs kom med en masse forklaringer på, hvorfor de penge var meget nødvendige at spare for statskassen.

Ingen tvivl om at fridagen var en forringelse for mange, men selv mener jeg at når den nu er fjernet, så skal vi ikke genindføre en religiøs helligdag, men bruge kr på noget der gavner alle de, der ikke har haft glæde af boligfest.

anport@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
          0

hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
            hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
            hunspirillen@helvede.net
            wrote sidst redigeret af hunspirillen@helvede.net

@tokeriis Jeg synes , det er træls at det er de partier, der gør det, for de vil få en masse stemmer på det, og jeg går ikke ind for resten af deres program. Men jeg går ind for at genindføre Store Bededag og jeg ville gerne kunne stemme på et parti, der ønskede det. Jeg er pissetræt af regeringer der tager mit slik og lyver om årsagen.

1 Reply Last reply
            0

camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
              camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
              camlarsch@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@tokeriis Jeg kan godt se, hvad du mener. Men jeg er faktisk stadig sur over, at regeringen tog den fridag.

1 Reply Last reply
              0

@anport Jeg opfattede det ikke som et specielt populært tiltag, det blev mere en kæphest for regeringen, som undervejs kom med en masse forklaringer på, hvorfor de penge var meget nødvendige at spare for statskassen.

Ingen tvivl om at fridagen var en forringelse for mange, men selv mener jeg at når den nu er fjernet, så skal vi ikke genindføre en religiøs helligdag, men bruge kr på noget der gavner alle de, der ikke har haft glæde af boligfest.

anport@mastodon.social
                wrote sidst redigeret af

@tokeriis åh, jeg tror ikke mange, tænkte “ah, endelig tid til at bede” eller forbandt fridagen med Gud. Mere blot et pusterum i en forvejen supertravl hverdag for mange. Hvis man vil bekæmpe stresssygemeldinger på arbejdsmarkedet, så giv folk lidt mere ro på og tid til at hjernen kan få hvile.
                Jeg mener stadig, det var ultrapopulistisk at smide krigskortet.: “Lad bønderne arbejde lidt mere arbejde, så vi kan få råd til nye kampvogne”.

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
                0
                • anport@mastodon.socialA anport@mastodon.social

@tokeriis åh, jeg tror ikke mange, tænkte “ah, endelig tid til at bede” eller forbandt fridagen med Gud. Mere blot et pusterum i en forvejen supertravl hverdag for mange. Hvis man vil bekæmpe stresssygemeldinger på arbejdsmarkedet, så giv folk lidt mere ro på og tid til at hjernen kan få hvile.
                  Jeg mener stadig, det var ultrapopulistisk at smide krigskortet.: “Lad bønderne arbejde lidt mere arbejde, så vi kan få råd til nye kampvogne”.

tokeriis@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@anport De smed mange kort, vil jeg mene, ingen af dem gav helt mening, når det meste af befolkningen var imod.

Jeg er så enig i fht. at vi burde pumpe penge efter stressreducerende tiltag. En fridag til alle ville alternativt kunne financiere en del mere målrettede tiltag, for man falder ærlig talt først til ro efter 3 uger, hvis man virkelig er stresset.

anport@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
                  0

@anport De smed mange kort, vil jeg mene, ingen af dem gav helt mening, når det meste af befolkningen var imod.

Jeg er så enig i fht. at vi burde pumpe penge efter stressreducerende tiltag. En fridag til alle ville alternativt kunne financiere en del mere målrettede tiltag, for man falder ærlig talt først til ro efter 3 uger, hvis man virkelig er stresset.

anport@mastodon.social
                    wrote sidst redigeret af

@tokeriis jeps, ok, point taken (mht. flere målrettede tiltag) 👍

1 Reply Last reply
                    0
                    Svar
                    • Svar som emne
                    Login for at svare
                    • Ældste til nyeste
                    • Nyeste til ældste
                    • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.