Nu kan jeg se, at man også kan få Ubuntu til smartphones.
-
Nu kan jeg se, at man også kan få Ubuntu til smartphones. Det vil jeg måske hellere prøve end e/os.
Men hvilke telefoner er gode og velfungerende med Ubuntu Touch. Kan jeg stadig gå med Fairphone 6 - eller er den ikke understøttet endnu?
Og er der andre vigtige “mangler” jeg skal være opmærksom på med Ubuntu Touch?
#ubuntu #danmarkskifter #linux -
Nu kan jeg se, at man også kan få Ubuntu til smartphones. Det vil jeg måske hellere prøve end e/os.
Men hvilke telefoner er gode og velfungerende med Ubuntu Touch. Kan jeg stadig gå med Fairphone 6 - eller er den ikke understøttet endnu?
#ubuntu #danmarkskifter #linux@minmette Ubuntu Touch virker ikke med Fairphone 6 (endnu) desværre.
De af UT-teamet officielt understøttede telefoner er dem du ser med stjerner til venstre her: https://devices.ubuntu-touch.io
Jeg bruger UT på en gammel OnePlus One (2013) indimellem og jo, det er superfedt at se noget andet end Android køre på den, og der er masser af potentiale i det. Men det er stadig på en slags beta-stadie, og mangler nogle apps, der sparker mås for alvor.
-
#ubuntu #danmarkskifter #linux@minmette for at være ærlig synes jeg ikke at ubuntu touch på nuværende tidspunkt er brugbart som andet en en sjovt test. Hvis man vil have et alternativ til Android er sailfish klart det mest brugbare.
-
@minmette for at være ærlig synes jeg ikke at ubuntu touch på nuværende tidspunkt er brugbart som andet en en sjovt test. Hvis man vil have et alternativ til Android er sailfish klart det mest brugbare.