Din forretning i Fediverset
-
Er der noget at komme efter i “The Fediverse”, hvis man driver en forretning?
I stor stil – hæng på, og lad mig prøve at overbevise dig om, at du skal slå dig ned i Fediverset. Og hvis det ikke lykkes, så skriver jeg flere og længere tekster. Hm-hm!
Lad os starte med at “sætte scenen” først:
Det gamle internet
Jeg bruger terminologien “det gamle internet” om det […]
-
I stor stil – hæng på, og lad mig prøve at overbevise dig om, at du skal slå dig ned i Fediverset. Og hvis det ikke lykkes, så skriver jeg flere og længere tekster. Hm-hm!
Det gamle internet
@social Altid lækkert med nyt fra fediversets fanboy

-
A anderslund@expressional.social shared this topic
-
@social Altid lækkert med nyt fra fediversets fanboy
Dette indlæg er slettet! -
Det gamle internet
RE: https://fediverset.dk/din-forretning-i-fediverset/
@social Nu er jeg komplet inhabil i spørgsmålet om hvorvidt der er noget at komme efter på et forretningsmæssigt plan, men prøv at spørge @Kolibrisonderborg, en øko emballagefri butik i Sønderborg.
Vi er i det sønderjyske, og rigtig mange af kunderne er tyskere.
De har det, af årsager os der var unge i 80'erne måske stadig husker, lidt svært med masseovervågning og dermed facebook.
På https://kolibri.dk/#nyt trækker vi nyheder fra Mastodon ind på hjemmesiden, uden tracking og shit.
-
RE: https://fediverset.dk/din-forretning-i-fediverset/
@social Nu er jeg komplet inhabil i spørgsmålet om hvorvidt der er noget at komme efter på et forretningsmæssigt plan, men prøv at spørge @Kolibrisonderborg, en øko emballagefri butik i Sønderborg.
Vi er i det sønderjyske, og rigtig mange af kunderne er tyskere.
De har det, af årsager os der var unge i 80'erne måske stadig husker, lidt svært med masseovervågning og dermed facebook.
På https://kolibri.dk/#nyt trækker vi nyheder fra Mastodon ind på hjemmesiden, uden tracking og shit.
@oldrup @social Kolibri siger, at jeg ELSKER fediverset. Af to grunde:
1. Som i begge to siger/skriver: kunderne skal ikke have konto for at kunne følge med. Det er vildt befriende for dem men også for mig: det er SÅ nemt at få nyheder herfra og op på hjemmeside. Det sker øjeblikkeligt og uden bøvl.
2. Fediverset er rummelig. Her kan jeg være mig selv. På de andre sociale medier, hvor mine kunder også er, er det corporate tone. Her skriver jeg som jeg har lyst til, fra hjertet. -
@oldrup @social Kolibri siger, at jeg ELSKER fediverset. Af to grunde:
1. Som i begge to siger/skriver: kunderne skal ikke have konto for at kunne følge med. Det er vildt befriende for dem men også for mig: det er SÅ nemt at få nyheder herfra og op på hjemmeside. Det sker øjeblikkeligt og uden bøvl.
2. Fediverset er rummelig. Her kan jeg være mig selv. På de andre sociale medier, hvor mine kunder også er, er det corporate tone. Her skriver jeg som jeg har lyst til, fra hjertet.@Kolibrisonderborg @oldrup Det er godt at høre! Jeg glæder mig til at følge, hvordan det går dig/jer – jeg kan se på feedet, at Mastodon får lidt reklame i butikken – det er superfedt!
-
@Kolibrisonderborg @oldrup Det er godt at høre! Jeg glæder mig til at følge, hvordan det går dig/jer – jeg kan se på feedet, at Mastodon får lidt reklame i butikken – det er superfedt!
@social @Kolibrisonderborg Det er det nemlig. Vise der faktisk *er* et veletableret alternativ og at det virker, også for en lille grøntsagsbutik i provinsen

-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
@social @Kolibrisonderborg Det er det nemlig. Vise der faktisk *er* et veletableret alternativ og at det virker, også for en lille grøntsagsbutik i provinsen
Dette indlæg er slettet!