Det er fredag og jeg har lige modtaget forsiden til en e-bog - en 800 mb jpg.
-
Det er fredag og jeg har lige modtaget forsiden til en e-bog - en 800 mb jpg. Jeg har skrevet "mindst 1600 px på det brede led og gerne 150 dpi".
Kunden har sat ikke ét, men to nuller på de tal. Tastefejl eller bare for at være sikker, jeg finder nok ikke ud af det. Men det er lidt sjovt.@infonauten en 800mb jpeg? Cripes! De kunne lige så godt ha sendt dig en ukomprimeret TIFF så.
-
@infonauten Du må aldrig sige DPI til nogen. Det er kaos-opskrift

@jonassmith @infonauten Jeg kastede nogle studerende gennem et crash course i trykopløsning og aflevering af filer før nytår. Hvad de afleverede bekræfter ret præcist det udsagn

-
@infonauten en 800mb jpeg? Cripes! De kunne lige så godt ha sendt dig en ukomprimeret TIFF så.
@Stagen der er MANGE ting de kunne have sendt mig i stedet for

-
@jonassmith @infonauten Jeg kastede nogle studerende gennem et crash course i trykopløsning og aflevering af filer før nytår. Hvad de afleverede bekræfter ret præcist det udsagn

@fanden @jonassmith jep.
Fun fact, som I ikke har bedt om, men I svarede på mit toot og nu er I tvangsindlagt: hvis man laver en e-bog, der indeholder billeder over 150 dpi og prøver at indlæse den i en iPad version 3 eller tidligere, så crasher ikke kun "Bøger"-app'en, men hele skidtet. Eller, sådan var det engang, måske er det patchet nu.
-
Det er fredag og jeg har lige modtaget forsiden til en e-bog - en 800 mb jpg. Jeg har skrevet "mindst 1600 px på det brede led og gerne 150 dpi".
Kunden har sat ikke ét, men to nuller på de tal. Tastefejl eller bare for at være sikker, jeg finder nok ikke ud af det. Men det er lidt sjovt.@infonauten det bliver flot i skærmopløsning.
-
@fanden @jonassmith jep.
Fun fact, som I ikke har bedt om, men I svarede på mit toot og nu er I tvangsindlagt: hvis man laver en e-bog, der indeholder billeder over 150 dpi og prøver at indlæse den i en iPad version 3 eller tidligere, så crasher ikke kun "Bøger"-app'en, men hele skidtet. Eller, sådan var det engang, måske er det patchet nu.
@infonauten @jonassmith Jeg er altid klar på at crashe fremmede menneskers iPads, og du har lige givet mig ammunition til det projekt

-
@infonauten det bliver flot i skærmopløsning.
@michammel flot og langsomt.
-
@infonauten @jonassmith Jeg er altid klar på at crashe fremmede menneskers iPads, og du har lige givet mig ammunition til det projekt

@fanden @jonassmith anytime.
-
Kunden har sat ikke ét, men to nuller på de tal. Tastefejl eller bare for at være sikker, jeg finder nok ikke ud af det. Men det er lidt sjovt.@infonauten Så er den også klar til at blive projiceret op på lærredet i “oldebarnet” til IMAX-biograferne.
-
Kunden har sat ikke ét, men to nuller på de tal. Tastefejl eller bare for at være sikker, jeg finder nok ikke ud af det. Men det er lidt sjovt.@infonauten Et par nuller fra eller til ...
-
@infonauten Et par nuller fra eller til ...
@Camlarsch @infonauten Nu siger du "fra"... En billedfil på 160px og 15dpi havde nok fået Ulf til at græde.
-
@infonauten Så er den også klar til at blive projiceret op på lærredet i “oldebarnet” til IMAX-biograferne.
@nerdd det er det, de unge vil have - selvhjælps-bogforsider i IMAX!
-
@michammel flot og langsomt.
@infonauten man bliver helt nostalgisk. Det er jo ligesom i de gamle internetdage.
Også “betryggende” at specifikationer på billedfiler stadigt er et sort hul forcde fleste
-
@Camlarsch @infonauten Nu siger du "fra"... En billedfil på 160px og 15dpi havde nok fået Ulf til at græde.
@fanden @Camlarsch jeg har modtaget så mange af dem i løbet at min tid, at jeg kun græder lidt nu. Mest indvendigt.
-
@infonauten man bliver helt nostalgisk. Det er jo ligesom i de gamle internetdage.
Også “betryggende” at specifikationer på billedfiler stadigt er et sort hul forcde fleste
@michammel "Fuck, den her hjemmeside har billeder" *skæver ned til det rødglødende 28.8-modem*
-
@fanden @Camlarsch jeg har modtaget så mange af dem i løbet at min tid, at jeg kun græder lidt nu. Mest indvendigt.
@infonauten @Camlarsch Det hedder mavesår.
-
@nerdd det er det, de unge vil have - selvhjælps-bogforsider i IMAX!
@infonauten Tænk og sidde i en helt fyldt biografsal og bare LÆÆÆÆÆÆSE selvhjælpsbøger sammen!
-
@infonauten @fanden Husk bare ikke at græde ned i tastaturet.´
-
@infonauten Tænk og sidde i en helt fyldt biografsal og bare LÆÆÆÆÆÆSE selvhjælpsbøger sammen!
@nerdd uuuuh, vi pitcher det til kulturministeren. Så ryger der nok en million efter os.
-
@nerdd uuuuh, vi pitcher det til kulturministeren. Så ryger der nok en million efter os.
@infonauten Vi skal have to - mindst!