Det er fredag og jeg har lige modtaget forsiden til en e-bog - en 800 mb jpg.
-
@infonauten Et par nuller fra eller til ...
@Camlarsch @infonauten Nu siger du "fra"... En billedfil på 160px og 15dpi havde nok fået Ulf til at græde.
-
@infonauten Så er den også klar til at blive projiceret op på lærredet i “oldebarnet” til IMAX-biograferne.
@nerdd det er det, de unge vil have - selvhjælps-bogforsider i IMAX!
-
@michammel flot og langsomt.
@infonauten man bliver helt nostalgisk. Det er jo ligesom i de gamle internetdage.
Også “betryggende” at specifikationer på billedfiler stadigt er et sort hul forcde fleste
-
@Camlarsch @infonauten Nu siger du "fra"... En billedfil på 160px og 15dpi havde nok fået Ulf til at græde.
@fanden @Camlarsch jeg har modtaget så mange af dem i løbet at min tid, at jeg kun græder lidt nu. Mest indvendigt.
-
@infonauten man bliver helt nostalgisk. Det er jo ligesom i de gamle internetdage.
Også “betryggende” at specifikationer på billedfiler stadigt er et sort hul forcde fleste
@michammel "Fuck, den her hjemmeside har billeder" *skæver ned til det rødglødende 28.8-modem*
-
@fanden @Camlarsch jeg har modtaget så mange af dem i løbet at min tid, at jeg kun græder lidt nu. Mest indvendigt.
@infonauten @Camlarsch Det hedder mavesår.
-
@nerdd det er det, de unge vil have - selvhjælps-bogforsider i IMAX!
@infonauten Tænk og sidde i en helt fyldt biografsal og bare LÆÆÆÆÆÆSE selvhjælpsbøger sammen!
-
@infonauten @fanden Husk bare ikke at græde ned i tastaturet.´
-
@infonauten Tænk og sidde i en helt fyldt biografsal og bare LÆÆÆÆÆÆSE selvhjælpsbøger sammen!
@nerdd uuuuh, vi pitcher det til kulturministeren. Så ryger der nok en million efter os.
-
@nerdd uuuuh, vi pitcher det til kulturministeren. Så ryger der nok en million efter os.
@infonauten Vi skal have to - mindst!
-
@fanden @jonassmith jep.
Fun fact, som I ikke har bedt om, men I svarede på mit toot og nu er I tvangsindlagt: hvis man laver en e-bog, der indeholder billeder over 150 dpi og prøver at indlæse den i en iPad version 3 eller tidligere, så crasher ikke kun "Bøger"-app'en, men hele skidtet. Eller, sådan var det engang, måske er det patchet nu.
@infonauten @fanden Skønt
Men hvad mener du med DPI? DPI-metadata i filen eller en bestemt pixel-opløsning? -
@infonauten Vi skal have to - mindst!
@nerdd en til hver hånd!
-
@infonauten @fanden Skønt
Men hvad mener du med DPI? DPI-metadata i filen eller en bestemt pixel-opløsning?@jonassmith @fanden pixel-opløsning, men jeg kan godt se at jeg nok enten skal lade være med at nævne det eller være mere specifik.
-
@jonassmith @fanden pixel-opløsning, men jeg kan godt se at jeg nok enten skal lade være med at nævne det eller være mere specifik.
@infonauten @fanden Fra en der har arbejdet i mange år med digital på kunstmuseum: Nævn. Aldrig. DPI.

-
@nerdd en til hver hånd!
@infonauten Det handler om balance.
-
@infonauten @fanden Fra en der har arbejdet i mange år med digital på kunstmuseum: Nævn. Aldrig. DPI.

@jonassmith @fanden modtaget.
-
@infonauten Det handler om balance.
@nerdd præcis!
-

@jonassmith Af ren nysgerrighed, hvordan fik I så de bedst mulige billeder, og ikke en eller anden noller thumbnail? @infonauten
-
@michammel "Fuck, den her hjemmeside har billeder" *skæver ned til det rødglødende 28.8-modem*
@infonauten det var tider.
Husker hvordan der nærmest gik konkurrence i at have så store billeder i så små filer som muligt.
-
@jonassmith Af ren nysgerrighed, hvordan fik I så de bedst mulige billeder, og ikke en eller anden noller thumbnail? @infonauten
@fanden @infonauten Ved ikke om jeg helt forstår dit spørgsmål, sorry
Men altså, digitale billedfiler har jo ikke en DPI. De har pixels. Og så kan de have noget metadata om hvordan de gerne vil udskrives, men dette er mest af akademisk interesse. Ikke?