Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hvis en norsk organisasjon, et offentlig eller privat selskap, eller lignende, litt nølende vurderer å prøve seg i allheimen, f.eks.

Hvis en norsk organisasjon, et offentlig eller privat selskap, eller lignende, litt nølende vurderer å prøve seg i allheimen, f.eks.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
allheimen
6 Indlæg 4 Posters 13 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • 3rik@oslo.town3 This user is from outside of this forum
    3rik@oslo.town3 This user is from outside of this forum
    3rik@oslo.town
    wrote sidst redigeret af

Hvis en norsk organisasjon, et offentlig eller privat selskap, eller lignende, litt nølende vurderer å prøve seg i allheimen, f.eks. med mikroblogging eller bildedeling, hvilken server vil du foreslå?

For de som er Oslo-sentrert er valget enkelt med oslo.town. For Mastodon er svaret kanskje Snabelen, men jeg har hørt folk reagere på navnet før, så personlig nøler jeg litt med å foreslå det.

Å sette opp en egen server tenker jeg ikke er et godt forslag i denne sammenhengen.

#allheimen

3rik@oslo.town3 1 Reply Last reply
    0
    • 3rik@oslo.town3 3rik@oslo.town

Hvis en norsk organisasjon, et offentlig eller privat selskap, eller lignende, litt nølende vurderer å prøve seg i allheimen, f.eks. med mikroblogging eller bildedeling, hvilken server vil du foreslå?

For de som er Oslo-sentrert er valget enkelt med oslo.town. For Mastodon er svaret kanskje Snabelen, men jeg har hørt folk reagere på navnet før, så personlig nøler jeg litt med å foreslå det.

Å sette opp en egen server tenker jeg ikke er et godt forslag i denne sammenhengen.

#allheimen

3rik@oslo.town
      wrote sidst redigeret af

Da jeg oppdaget Mastodon var det 3 norske servere jeg fant: oslo.town, Snabelen og nedlagte berserker.town. Alle virket litt snåle og fremmede på meg, på litt forskjellige måter. Det er for meg som privatperson.

Det er jo ren spekulasjon, men jeg tror merkevare - dvs. navn osv - spiller mer rolle jo større organisasjon det er snakk om. Samt eierskap. Og jo "bedre" dette er jo lettere er det å få dem av gjerdet.

Hadde jo vært interessant å høre hva noen av de som faktisk er her har tenkt.

mr_greeb@snabelen.noM 1 Reply Last reply
      0

Da jeg oppdaget Mastodon var det 3 norske servere jeg fant: oslo.town, Snabelen og nedlagte berserker.town. Alle virket litt snåle og fremmede på meg, på litt forskjellige måter. Det er for meg som privatperson.

Det er jo ren spekulasjon, men jeg tror merkevare - dvs. navn osv - spiller mer rolle jo større organisasjon det er snakk om. Samt eierskap. Og jo "bedre" dette er jo lettere er det å få dem av gjerdet.

Hadde jo vært interessant å høre hva noen av de som faktisk er her har tenkt.

mr_greeb@snabelen.noM This user is from outside of this forum
        mr_greeb@snabelen.noM This user is from outside of this forum
        mr_greeb@snabelen.no
        wrote sidst redigeret af

@3rik Jeg bytta egentlig vekk fra Snabelen pga det føltes rart å promotere "snabelen.no" på podcasten min 😅 Men etter at den nye instansen ble nedlagt så aktiverte jeg snabelen.no-kontoen igjen. Men sku gjerne sett at den bytta domene, hvis det i det hele tatt er mulig uten at innhold går tapt... Folk ser litt rart på deg når du nevner den 😛

ahaldorsen@tutoteket.noA 1 Reply Last reply
        0
        • mr_greeb@snabelen.noM mr_greeb@snabelen.no

@3rik Jeg bytta egentlig vekk fra Snabelen pga det føltes rart å promotere "snabelen.no" på podcasten min 😅 Men etter at den nye instansen ble nedlagt så aktiverte jeg snabelen.no-kontoen igjen. Men sku gjerne sett at den bytta domene, hvis det i det hele tatt er mulig uten at innhold går tapt... Folk ser litt rart på deg når du nevner den 😛

ahaldorsen@tutoteket.noA This user is from outside of this forum
          ahaldorsen@tutoteket.noA This user is from outside of this forum
          ahaldorsen@tutoteket.no
          wrote sidst redigeret af

@mr_greeb @3rik @audunmb @harald Snabelen.no er et gøy men litt rart navn.

Kanskje en kontroversiell mening, men jeg ville anbefalt mastodon.social eller vivaldi.social. Det er nøytrale og populære servere som driftes av solide organisasjoner. Hvis en er registrert på mastodon.social, så er i tillegg "Vi er på Mastodon" mindre forvirrende enn om de er registrerer seg på andre servere.

Privatpersoner håper jeg uansett registrerer seg på en mindre server, for desentraliseringens skyld.

3rik@oslo.town3 1 Reply Last reply
          0
          • ahaldorsen@tutoteket.noA ahaldorsen@tutoteket.no

@mr_greeb @3rik @audunmb @harald Snabelen.no er et gøy men litt rart navn.

Kanskje en kontroversiell mening, men jeg ville anbefalt mastodon.social eller vivaldi.social. Det er nøytrale og populære servere som driftes av solide organisasjoner. Hvis en er registrert på mastodon.social, så er i tillegg "Vi er på Mastodon" mindre forvirrende enn om de er registrerer seg på andre servere.

Privatpersoner håper jeg uansett registrerer seg på en mindre server, for desentraliseringens skyld.

3rik@oslo.town
            wrote sidst redigeret af

@ahaldorsen
            Angående det å kunne si "Vi er på Mastodon", så har jeg tenkt at det ville vært fint å kunne si "du finner oss i allheimen", og da med domenet allheimen.no. Som forsåvidt kan inneholde flere typer tjenester. Sånn bare for å legge litt press på @tanketom 😅
            @mr_greeb @audunmb @harald

tanketom@tutoteket.noT 1 Reply Last reply
            0

@ahaldorsen
              Angående det å kunne si "Vi er på Mastodon", så har jeg tenkt at det ville vært fint å kunne si "du finner oss i allheimen", og da med domenet allheimen.no. Som forsåvidt kan inneholde flere typer tjenester. Sånn bare for å legge litt press på @tanketom 😅
              @mr_greeb @audunmb @harald

tanketom@tutoteket.noT This user is from outside of this forum
              tanketom@tutoteket.noT This user is from outside of this forum
              tanketom@tutoteket.no
              wrote sidst redigeret af

@3rik Domenet er @ahaldorsen sitt, ikkje mitt 😉 @mr_greeb @audunmb @harald

1 Reply Last reply
              0
              Svar
              • Svar som emne
              Login for at svare
              • Ældste til nyeste
              • Nyeste til ældste
              • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.