Er lykkelig over at kende en slagter der vil lave kød på gamle malkekøer.
-
Er lykkelig over at kende en slagter der vil lave kød på gamle malkekøer. Min kødkvote er sådan her: Jeg køber kød 1-2 gange om måneden og så skal det være det bedste. Fedtet er helt gult fordi koen har gået et langt liv ude og spist græs. Det er noget helt andet end kalve der nærmest lige er kommet til verden før de bliver slagtet og bliver kæmpestore og ligner nogle body buildere. Kød er guld og skal behandles med lidt højtidelighed og respekt.
-
Er lykkelig over at kende en slagter der vil lave kød på gamle malkekøer. Min kødkvote er sådan her: Jeg køber kød 1-2 gange om måneden og så skal det være det bedste. Fedtet er helt gult fordi koen har gået et langt liv ude og spist græs. Det er noget helt andet end kalve der nærmest lige er kommet til verden før de bliver slagtet og bliver kæmpestore og ligner nogle body buildere. Kød er guld og skal behandles med lidt højtidelighed og respekt.
@malte jeg vil så gerne trække min familie lidt i den retning her.
Folk taler ofte som om at vi alle skal være vegetarer, men hvis landbruget skal være rigtig bæredygtigt skal områderne rokeres mellem at vokse vildt, have dyr på og være agerjord. Hvis vi har dyr skal der slagtes en gang imellem. Når det bliver lidt bliver det dyrt, og så spiser vi det ikke så tit som nu.
Men ak, det er ikke alle der ser det sådan

-
@malte jeg vil så gerne trække min familie lidt i den retning her.
Folk taler ofte som om at vi alle skal være vegetarer, men hvis landbruget skal være rigtig bæredygtigt skal områderne rokeres mellem at vokse vildt, have dyr på og være agerjord. Hvis vi har dyr skal der slagtes en gang imellem. Når det bliver lidt bliver det dyrt, og så spiser vi det ikke så tit som nu.
Men ak, det er ikke alle der ser det sådan

@rasmus91 Jeg tænker også det er fremtiden for rigtig mange kødspisere. Det vigtige er ikke om vi får dem der spiser exorbitante mængder kød i dag til at spise 0 kød - men at de sætter deres forbrug drastisk ned. Og i virkeligheden kan man lave enormt velsmagende og umami-holdig mad uden.
Historien om at vi skal spise kød fordi det gør landbruget mere bæredygtigt - jeg forstår logikken, men det er 95% greenwashing. Vi behøver ikke at have dyr gående på agerjorden for at holde den frugtbar.