Mig: bliver lidt bekymret over folks intense adoption af AIMedieforsker: Vissevasse, vi mennesker har altid haft parasociale relationerIndustrien: Med AI kan vi accelerere den grønne omstillingDK: Vi 3-dobler det nationale strømforbrug frem mod 2050
-
Mig: bliver lidt bekymret over folks intense adoption af AI
Medieforsker: Vissevasse, vi mennesker har altid haft parasociale relationer
Industrien: Med AI kan vi accelerere den grønne omstilling
DK: Vi 3-dobler det nationale strømforbrug frem mod 2050 -
DK: Vi 3-dobler det nationale strømforbrug frem mod 2050@balslev der bliver tydeligvis allerede brugt for meget ai.
-
DK: Vi 3-dobler det nationale strømforbrug frem mod 2050@balslev Elektrificering er vigtigt, fx af transporten, men det der ser ikke godt ud!
-
@balslev Elektrificering er vigtigt, fx af transporten, men det der ser ikke godt ud!
@tokeriis @balslev elektrificeringen af transporten bliver ved med at blive forsinket fordi vores grid er overbooked og datacentrene insisterer på at de er de næste i køen og er vigtigere end alt andet.
https://www.dn.dk/nyheder/2026/datacentre-sluger-strom-gronne-projekter-ma-vente/ -
@tokeriis @balslev elektrificeringen af transporten bliver ved med at blive forsinket fordi vores grid er overbooked og datacentrene insisterer på at de er de næste i køen og er vigtigere end alt andet.
https://www.dn.dk/nyheder/2026/datacentre-sluger-strom-gronne-projekter-ma-vente/ -
DK: Vi 3-dobler det nationale strømforbrug frem mod 2050@balslev Efter at have deep dive i AI modeller 🧵
så er jeg seriøst bekymret for alt det lort som AI spreder og vil sprede på internettet og ikke mindst i brugernes hoveder.Til lukkede, afgrænsede opgaver
som oversættelse mellem to sprog og eksempler på kode / script stumper i et specifikt sprog fungere AI okay.Til åbne, ikke afgrænsede opgaver
som informations søgning på internettet spiser AI alt for mange
og finder på syrede ting uden hold i virkeligheden. -
J jwcph@helvede.net shared this topic