😮💨 Jeg skal til kødsnedkeren og have høvlet menisk i det gamle danseknæ i morgen.
-
@bech Jeg tog opioider fast i 3 år… Men havde heldigvis ikke problemer med at holde op, da jeg endeligt blev smertefri sidste sommer.
@SorenMRiis Uha, jeg ville ikke turde. Men nogen gange har man jo ikke et valg. Jeg kan godt huske, du var hårdt ramt. Du slap helt af med stomien også, ikke?
Jeg husker ikke helt, hvad du led af, dog. -
@bech Jeg bliver pilskæv, snakker som et vandfald, og får kvalme. Hader det.
Morfin kan jeg til gengæld godt forstå folk kan blive forfaldne til. Ikke fordi jeg har haft problemer med at stoppe, men fordi den afslappende effekt, og den måde den dulmer… Det er ganske rart.
@Trine_DK Jah, det er jo en kendt nederen bivirkning med det kvalme. De gør meget ud af det med kvalmemedicinen, i hvert fald.
Men uha, morfin har jeg heldigvis ikke haft brug for endnu. Ved næsten ikke, om jeg ville turde ovenpå min oplevelse med narkosen 🫣
-
@SorenMRiis Uha, jeg ville ikke turde. Men nogen gange har man jo ikke et valg. Jeg kan godt huske, du var hårdt ramt. Du slap helt af med stomien også, ikke?
Jeg husker ikke helt, hvad du led af, dog.@bech Et konglomerat af lymfomer i underlivet, hvor de største knuder var 10-11cm i diameter og pressede tarmene sammen, så deraf stomien. 2 år med kemo i stigende styrker, og så over et år endnu før min krop var stærk nok til at de turde operere igen så jeg kunne slippe af med den dobbeltsidede stomi, der selvfølgeligt ramte ind i nærmest alle uheldige komplikationer, man kunne tænke sig. Helvede på jord, sådan cirka, så jeg tog alt, hvad jeg fik tilbudt.
-
@Trine_DK Jah, det er jo en kendt nederen bivirkning med det kvalme. De gør meget ud af det med kvalmemedicinen, i hvert fald.
Men uha, morfin har jeg heldigvis ikke haft brug for endnu. Ved næsten ikke, om jeg ville turde ovenpå min oplevelse med narkosen 🫣
@Trine_DK @bech Jeg fik en overgang morfin-injektioner ad libitum… I 4 uger fik jeg al den morfin, jeg bad om. Det var nu ikke noget, jeg var begejstret for; det gav mig kløe over hele kroppen! (Jeg var langt mere begejstret for blodtransfusioner; 1/2-1 liter hver anden dag da det var mest påkrævet. Det gav mig utroligt meget energi, forholdene taget i betragtning.)
-
Jeg skal til kødsnedkeren og have høvlet menisk i det gamle danseknæ i morgen. Ikke just en aktivitet, jeg ser frem til. Men når alt bøvlet med restitution og genoptræning er overstået om nogle måneder, kan jeg forhåbentlig begynde at lunte nogle ture igen. Eller i det mindste gå nogle lange ture. Jeg håber sådan, alt flasker sig.@bech Knæk og bræk!

-
Jeg er lige vågnet ovenpå knæoperation. Det der narkose - er det mon noget, man kan få med hjem?@bech Fuld narkose er genialt! Har været ved baggårdsslagteren to gange indenfor et par år, begge i fuld narkose. Kombineret med morfin giver det en meget lækker oplevelse og opvågning
Opvågningsdamen blev ved med - meget bestemt - at minde mig om at jeg skulle trække vejret. Jeg var bedøvende ligeglad. Vi blev dog hurtigt enige om at det måske var en god ide. -
@bech Et konglomerat af lymfomer i underlivet, hvor de største knuder var 10-11cm i diameter og pressede tarmene sammen, så deraf stomien. 2 år med kemo i stigende styrker, og så over et år endnu før min krop var stærk nok til at de turde operere igen så jeg kunne slippe af med den dobbeltsidede stomi, der selvfølgeligt ramte ind i nærmest alle uheldige komplikationer, man kunne tænke sig. Helvede på jord, sådan cirka, så jeg tog alt, hvad jeg fik tilbudt.
@SorenMRiis Uh, det lyder også grimt. Er du blevet helt rask nu, så?
-
@bech Knæk og bræk!

@saustrup Tak
️ Operation vel overstået, så nu er det på langs med benet i vejret 
-
@bech Fuld narkose er genialt! Har været ved baggårdsslagteren to gange indenfor et par år, begge i fuld narkose. Kombineret med morfin giver det en meget lækker oplevelse og opvågning
Opvågningsdamen blev ved med - meget bestemt - at minde mig om at jeg skulle trække vejret. Jeg var bedøvende ligeglad. Vi blev dog hurtigt enige om at det måske var en god ide.@saustrup Ha, samme her. Det fik jeg også at vide

-
@Trine_DK @bech Jeg fik en overgang morfin-injektioner ad libitum… I 4 uger fik jeg al den morfin, jeg bad om. Det var nu ikke noget, jeg var begejstret for; det gav mig kløe over hele kroppen! (Jeg var langt mere begejstret for blodtransfusioner; 1/2-1 liter hver anden dag da det var mest påkrævet. Det gav mig utroligt meget energi, forholdene taget i betragtning.)
@SorenMRiis @bech Nej nej, bevares. Jeg har da heller ikke altid haft en fest med al det morfin, og det er heller ikke fordi jeg savner det.
Men det handler jo også om, at når man er så vældig syg, så har man det skidt på så mange andre måder også.Jeg kan bare godt forstå, at nogen kan blive forfalden til det rekreativt.
-
Nu forestiller jeg mig dig, Søren, der lister rundt i de bornholmske gyder og forsøger at købe en pose blod.
-
Nu forestiller jeg mig dig, Søren, der lister rundt i de bornholmske gyder og forsøger at købe en pose blod.
-
Jeg skal til kødsnedkeren og have høvlet menisk i det gamle danseknæ i morgen. Ikke just en aktivitet, jeg ser frem til. Men når alt bøvlet med restitution og genoptræning er overstået om nogle måneder, kan jeg forhåbentlig begynde at lunte nogle ture igen. Eller i det mindste gå nogle lange ture. Jeg håber sådan, alt flasker sig.Det går egentlig ok med det hersens danseknæ. Men fordi, det egentlig går ok, har jeg det med at glemme, at det kun er en uge siden, jeg blev opereret og at der faktisk er en hel uge til trådene skal ud. Så når jeg går for hurtigt op og ned af trapperne, hævner det sig omgående

-
Det går egentlig ok med det hersens danseknæ. Men fordi, det egentlig går ok, har jeg det med at glemme, at det kun er en uge siden, jeg blev opereret og at der faktisk er en hel uge til trådene skal ud. Så når jeg går for hurtigt op og ned af trapperne, hævner det sig omgående

@bech

<— din læge, når du fortæller vedkommende, at du spurter rundt allerede nu
Nej, det er positivt det går så godt 

-
@bech

<— din læge, når du fortæller vedkommende, at du spurter rundt allerede nu
Nej, det er positivt det går så godt 

@simonjust Jah, de siger jo, man må det, man kan, så længe det ikke gør ondt eller hæver op. Men jeg tænker da nok, jeg lige skal vente lidt med at løbe maraton

-
@simonjust Jah, de siger jo, man må det, man kan, så længe det ikke gør ondt eller hæver op. Men jeg tænker da nok, jeg lige skal vente lidt med at løbe maraton

@bech Det lyder som en god idé