Min mand fangede mig lige i at sige (om nogen i en selvforskyldt uheldig situation) at de stod “med røven i postkassen”.
-
Min mand fangede mig lige i at sige (om nogen i en selvforskyldt uheldig situation) at de stod “med røven i postkassen”. Jeg var slet ikke klar over at jeg havde sagt det (?), men vi er enige om at det er en ret stærk metafor, formentlig bedre end både “røven i vandskorpen” og “fletningerne i postkassen”.
Så værsgo, den er hermed til fri afbenyttelse! -
Min mand fangede mig lige i at sige (om nogen i en selvforskyldt uheldig situation) at de stod “med røven i postkassen”. Jeg var slet ikke klar over at jeg havde sagt det (?), men vi er enige om at det er en ret stærk metafor, formentlig bedre end både “røven i vandskorpen” og “fletningerne i postkassen”.
Så værsgo, den er hermed til fri afbenyttelse!@tanyakaroli Om ti år er der ingen unge mennesker der ved hvad en “postkasse” er. Udtrykket “fletningerne i postkassen” vil være aldeles uforståeligt for dem.
-
Så værsgo, den er hermed til fri afbenyttelse!@tanyakaroli lolz, jeg ser det tydeligt for mit indre øje, røde balder i den røde postkasse
-
@tanyakaroli Om ti år er der ingen unge mennesker der ved hvad en “postkasse” er. Udtrykket “fletningerne i postkassen” vil være aldeles uforståeligt for dem.
@mok0 af samme årsag må vi hellere skynde os at bruge metaforen så meget vi kan! (Metaforer - eller måske rettere: idiomer - er ikke afhængige af at man forstår hvad alle delene betyder - hvor mange ved i dag hvad det er for en skæppe der indgår i “ikke sætte sit lys under en …”?)
-
@tanyakaroli lolz, jeg ser det tydeligt for mit indre øje, røde balder i den røde postkasse
@anport ikke?!
-
@mok0 af samme årsag må vi hellere skynde os at bruge metaforen så meget vi kan! (Metaforer - eller måske rettere: idiomer - er ikke afhængige af at man forstår hvad alle delene betyder - hvor mange ved i dag hvad det er for en skæppe der indgår i “ikke sætte sit lys under en …”?)
@tanyakaroli @mok0 hvis man sætter sit lys under en skæppe bliver det til en fis I en hornlygte!
-
@tanyakaroli @mok0 hvis man sætter sit lys under en skæppe bliver det til en fis I en hornlygte!
@EvilCartyen
Man skal ikke sætte sit lys under en skæppe, hvis det kan være under et fingerbøl.
@tanyakaroli @mok0 -
@EvilCartyen haha!
@mok0
-
@EvilCartyen
Man skal ikke sætte sit lys under en skæppe, hvis det kan være under et fingerbøl.
@tanyakaroli @mok0@notsoloud Et godt råd!
@EvilCartyen @mok0 -
Så værsgo, den er hermed til fri afbenyttelse!@tanyakaroli I hvert fald en sjovere metafor. Tak.