Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hjælp til kampagnefilm-manuskript

Hjælp til kampagnefilm-manuskript

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
folkefoderation
11 Indlæg 6 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • folkefoderation@expressional.socialF folkefoderation@expressional.social

Jeg ( @katharsisdrill ) er gået i gang med at lave en kampagnefilm. Det bliver noget simpel animation, med et speak over. Jeg har først linje:

"Vi ved det vist godt alle sammen. Det er på tide at vi forlader de amerikanske sociale medier."

Men jeg vil gerne have lidt kritik og gode forslag på materialet inden jeg laver det. Det tager alligevel noget tid at lave animationsfilm, så ingen grund til at sidde helt alene med det.

Man kan se teksten i en pdf her. Videredel gerne så så mange som muligt kan give sit besyv med.

https://katharsisdrill.art/cc-temp/1_animationsfilm.pdf

#Folkeføderation

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
    benjaminlj@virup.social
    wrote sidst redigeret af

@folkefoderation @katharsisdrill jeg synes det er rigtig godt og det er så fedt at du vil lave en film! 😍
    Jeg vil gerne foreslå en ændring til slutningen. Lige nu er den næsten kommanderende "Det er bare med at komme i gang." Det kunne godt formuleres mere velkommende. Måske noget i stil med "skab dit nye hjem på Fødiverset". Det kører lidt videre på det med det du skriver om Alheimet, at det kan være et digitalt hjem.

Måske skal der også være noget om hvordan man kommer i gang? Skal der fx. henvises til en hjemmeside? Folkeføderations?

katharsisdrill@hub.volse.noK 2 Replies Last reply
    0

Jeg ( @katharsisdrill ) er gået i gang med at lave en kampagnefilm. Det bliver noget simpel animation, med et speak over. Jeg har først linje:

"Vi ved det vist godt alle sammen. Det er på tide at vi forlader de amerikanske sociale medier."

Men jeg vil gerne have lidt kritik og gode forslag på materialet inden jeg laver det. Det tager alligevel noget tid at lave animationsfilm, så ingen grund til at sidde helt alene med det.

Man kan se teksten i en pdf her. Videredel gerne så så mange som muligt kan give sit besyv med.

#Folkeføderation

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      simonjust@mstdn.dk
      wrote sidst redigeret af

@folkefoderation @katharsisdrill Fed idé! Jeg hopper lige over på fediverset.dk og laver et opslag om initiativet

katharsisdrill@hub.volse.noK 1 Reply Last reply
      0
      • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk shared this topic
      • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

@folkefoderation @katharsisdrill Fed idé! Jeg hopper lige over på fediverset.dk og laver et opslag om initiativet

katharsisdrill@hub.volse.noK This user is from outside of this forum
        katharsisdrill@hub.volse.no
        wrote sidst redigeret af
        @Simon Just - Tusind tak. Jo flere der giver deres besyv med jo bedre.
        1 Reply Last reply
        0
        • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@folkefoderation @katharsisdrill jeg synes det er rigtig godt og det er så fedt at du vil lave en film! 😍
          Jeg vil gerne foreslå en ændring til slutningen. Lige nu er den næsten kommanderende "Det er bare med at komme i gang." Det kunne godt formuleres mere velkommende. Måske noget i stil med "skab dit nye hjem på Fødiverset". Det kører lidt videre på det med det du skriver om Alheimet, at det kan være et digitalt hjem.

Måske skal der også være noget om hvordan man kommer i gang? Skal der fx. henvises til en hjemmeside? Folkeføderations?

wrote sidst redigeret af
          @Benjamin Lyng Jørgensen - Ja, det har du ret i. Man kan faktisk også bare slette sidste linje - så er det visionen der står tilbage: "Og det er hvad de frie sociale medier kan blive hvis vi i fællesskab hjælper hinanden med at skifte de dårlige vaner ud: et frit og demokratisk digitalt hjem."

Det handler også om at det skal være så kort som muligt. Så det er vist egentlig overflødigt med det sidste.
          benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
          0
          • katharsisdrill@hub.volse.noK katharsisdrill@hub.volse.no
            @Benjamin Lyng Jørgensen - Ja, det har du ret i. Man kan faktisk også bare slette sidste linje - så er det visionen der står tilbage: "Og det er hvad de frie sociale medier kan blive hvis vi i fællesskab hjælper hinanden med at skifte de dårlige vaner ud: et frit og demokratisk digitalt hjem."

Det handler også om at det skal være så kort som muligt. Så det er vist egentlig overflødigt med det sidste.
            benjaminlj@virup.social
            wrote sidst redigeret af

@katharsisdrill ja, du har ret, det er allerede en god afslutning.

1 Reply Last reply
            0
            • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

wrote sidst redigeret af
              @Benjamin Lyng Jørgensen - Angående det med links og sådan noget, så tænkte jeg at man måske i starten simpelthen lader det stå. Så kan folk slå det op. Vores hjemmeside dukker op i toppen af Duckgogo og på Google ser det ud til at man kan finde det via nogle af deres links. Men At sætte det på til sidst er ikke så svært at gøre senere.
              1 Reply Last reply
              0
              • dj_brevet@pixelfed.socialD This user is from outside of this forum
                dj_brevet@pixelfed.socialD This user is from outside of this forum
                dj_brevet@pixelfed.social
                wrote sidst redigeret af
                der var tre steder hvor jeg sys jeg har forbedringsforslag. se herunder.

De frie sociale medier ligner i høj grad dem vi kender. Diaspora, Hubzilla og Friendica minder om Facebook. Pixelfed ligner Instagram og Mastodon er ligesom X. (forslag: byt rundt på rækkefølge så de kendte navne kommer først, fungerer bedre i en speak hvor modtageren bokser med at etablere nye koncepter).

Men det vigtigste er at disse netværk er decentrale. De ligger ikke ét sted, de er ikke styret af én organisation. (forslag: indsæt sammenligning + eksempel: email som decentral succeshistorie)

forslag til afslutning: en sætning der fører den potentielle bruger henover forvirringen i at vælge fediverse-server. "du kan altid skift server senere hvis du finder et sted du hellere vil være".
                folkefoderation@expressional.socialF 1 Reply Last reply
                0

#Folkeføderation

asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                  asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                  asbjornn@expressional.social
                  wrote sidst redigeret af

@folkefoderation @katharsisdrill Fedt projekt.

Forslag til teksten. Der står, at der ikke er en algoritme. Ved modtagerne hvad det betyder?

Måske skal det tilføjes noget i retning af: så ingen kan købe plads i dit feed og du vælger selv hvis opslag du ser. Og dine opslag bliver kke druknet af virale opslag.

katharsisdrill@hub.volse.noK 1 Reply Last reply
                  0
                  • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

@folkefoderation @katharsisdrill Fedt projekt.

Forslag til teksten. Der står, at der ikke er en algoritme. Ved modtagerne hvad det betyder?

Måske skal det tilføjes noget i retning af: så ingen kan købe plads i dit feed og du vælger selv hvis opslag du ser. Og dine opslag bliver kke druknet af virale opslag.

wrote sidst redigeret af
                    @Asbjornn - Jeg hører og læser ordet algoritme alle vegne må jeg sige. Men da jeg læste det så slog det mig at jeg tvivler på at alle ved hvad opensource er. Men jeg vil lige se om ikke jer måske i stedet kan få det ind med at man selv har valgt hvad man ser. Det er måske mere jordnært end algoritme.

Grunden til at jeg oprindelig brugte det var at det lyder lidt ondt og uudgrundeligt. Når jeg hører folk tale om algoritmen er det lidt som om det er en slags troldmand. (og rent datateknisk er det slet ikke en algoritme men nærmere noget der minder om AI - et kvalificeret gæt) Men fedt at du giver dit besyv med. Jeg vil lige se på det sted igen med dine bemærkninger in mente.
                    1 Reply Last reply
                    0
                    • dj_brevet@pixelfed.socialD dj_brevet@pixelfed.social
                      der var tre steder hvor jeg sys jeg har forbedringsforslag. se herunder.

De frie sociale medier ligner i høj grad dem vi kender. Diaspora, Hubzilla og Friendica minder om Facebook. Pixelfed ligner Instagram og Mastodon er ligesom X. (forslag: byt rundt på rækkefølge så de kendte navne kommer først, fungerer bedre i en speak hvor modtageren bokser med at etablere nye koncepter).

Men det vigtigste er at disse netværk er decentrale. De ligger ikke ét sted, de er ikke styret af én organisation. (forslag: indsæt sammenligning + eksempel: email som decentral succeshistorie)

forslag til afslutning: en sætning der fører den potentielle bruger henover forvirringen i at vælge fediverse-server. "du kan altid skift server senere hvis du finder et sted du hellere vil være".
                      folkefoderation@expressional.socialF This user is from outside of this forum
                      folkefoderation@expressional.socialF This user is from outside of this forum
                      folkefoderation@expressional.social
                      wrote sidst redigeret af

@dj_brevet - Yes, gode forslag. Jeg ser hvordan jeg kan indarbejde dem.

1 Reply Last reply
                      0
                      • malte@radikal.socialM malte@radikal.social shared this topic
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.