Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Så er sporene lagt til næste skridt i #DanmarkSkifter, jeg flytter som første medarbejder til Linux og kort efter følger vores kontorassistent.

Så er sporene lagt til næste skridt i #DanmarkSkifter, jeg flytter som første medarbejder til Linux og kort efter følger vores kontorassistent.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
danmarkskifter
8 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
    mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
    mosgaard@uddannelse.social
    wrote sidst redigeret af

Så er sporene lagt til næste skridt i #DanmarkSkifter, jeg flytter som første medarbejder til Linux og kort efter følger vores kontorassistent. Vi skal samtidig skifte Windows 365 ud med kSuite fra Infomaniak, så de andre får tid til at se projektet lidt an udefra.

Det er lidt snyd fordi jeg i forvejen bruger Linux og kSuite, men det er trods alt udtryk for en arbejdsgiver og nogle kolleger, som kan se vi skal prøve mulighederne af.

mosgaard@uddannelse.socialM 1 Reply Last reply
    2
    0
    • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social shared this topic
    • mosgaard@uddannelse.socialM mosgaard@uddannelse.social

Så er sporene lagt til næste skridt i #DanmarkSkifter, jeg flytter som første medarbejder til Linux og kort efter følger vores kontorassistent. Vi skal samtidig skifte Windows 365 ud med kSuite fra Infomaniak, så de andre får tid til at se projektet lidt an udefra.

Det er lidt snyd fordi jeg i forvejen bruger Linux og kSuite, men det er trods alt udtryk for en arbejdsgiver og nogle kolleger, som kan se vi skal prøve mulighederne af.

wrote sidst redigeret af

Som sidebemærkning til de #Linux nysgerrige, så kommer jeg til at installere Zorin OS, selvom jeg bruger CachyOS på hjemmecomputeren.

Zorin OS er en virkelig god begynder distro, og jeg ønsker at mine kolleger skal se hvor nemt og ligetil det kan være.

mosgaard@uddannelse.socialM folfdk@helvede.netF 2 Replies Last reply
      0

Som sidebemærkning til de #Linux nysgerrige, så kommer jeg til at installere Zorin OS, selvom jeg bruger CachyOS på hjemmecomputeren.

Zorin OS er en virkelig god begynder distro, og jeg ønsker at mine kolleger skal se hvor nemt og ligetil det kan være.

wrote sidst redigeret af

Som sidebemærkning til de #kSuite nysgerrige, så kan vi selvfølgelig ikke begynde at flytte rundt på vores domæne, som Windows 365 kører på.

Heldigvis har vi et alternativt domæne, som kan køre med kSuite mens vi tester. Det er for at øve personligt drev og fælles drev. Jeg har ikke helt fundet ud af, om jeg så skal køre med en alternativ e-mail i perioden, men det skal nok løse sig.

Dokumenter er ikke noget problem fordi LibreOffice fint kan bruges til de skabeloner vi har.

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
        0
        • jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net shared this topic

Som sidebemærkning til de #kSuite nysgerrige, så kan vi selvfølgelig ikke begynde at flytte rundt på vores domæne, som Windows 365 kører på.

Heldigvis har vi et alternativt domæne, som kan køre med kSuite mens vi tester. Det er for at øve personligt drev og fælles drev. Jeg har ikke helt fundet ud af, om jeg så skal køre med en alternativ e-mail i perioden, men det skal nok løse sig.

Dokumenter er ikke noget problem fordi LibreOffice fint kan bruges til de skabeloner vi har.

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
          benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
          benjaminlj@virup.social
          wrote sidst redigeret af

Mega sejt @mosgaard ! Og god arbejdsgiver der giver plads til eksperimentet i stedet for bare at antage at det ikke kan lade sig gøre at leve uden google/Microsoft

1 Reply Last reply
          0

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
            folfdk@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@mosgaard

Det bliver spændende at høre mere om hvis du deler erfaringer!

Herhjemme faldt jeg med ny/brugt Ubuntu pc over problem med installation af printer driver, dog med en meget gammel printer. Men hvordan man som almindelig bruger lige finder ud af at installere Gutenprint for at få nogle relevante udvalg, det ved jeg ikke.

Så specielt hvordan I får det til at fungere med feks print eller andre fysiske ting man skal snakke med synes jeg bliver interessant.

mosgaard@uddannelse.socialM tanghus@freeradical.zoneT 2 Replies Last reply
            0
            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@mosgaard

Herhjemme faldt jeg med ny/brugt Ubuntu pc over problem med installation af printer driver, dog med en meget gammel printer. Men hvordan man som almindelig bruger lige finder ud af at installere Gutenprint for at få nogle relevante udvalg, det ved jeg ikke.

Så specielt hvordan I får det til at fungere med feks print eller andre fysiske ting man skal snakke med synes jeg bliver interessant.

wrote sidst redigeret af

@folfdk jeg anbefaler altid Zorin OS, fordi de har et perspektiv hvor mange af de ting skal være nemmere, og en del af det er gjort på forhånd.

Så jeg ved på forhånd at vi går fri af en hel del af de små installeringsudfordringer der kan være. Jeg forventer at alt vi har med print og forbindelser kører ud af boksen, men nu må vi se.

1 Reply Last reply
              0
              • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@mosgaard

tanghus@freeradical.zoneT This user is from outside of this forum
                tanghus@freeradical.zoneT This user is from outside of this forum
                tanghus@freeradical.zone
                wrote sidst redigeret af

@folfdk @mosgaard Linux plejer ellers at være rigtig god til specielt gamle printere. De sidste mange år (15?) har jeg bare sat printere til, så fandt systemet en passende driver.

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                0
                • tanghus@freeradical.zoneT tanghus@freeradical.zone

@folfdk @mosgaard Linux plejer ellers at være rigtig god til specielt gamle printere. De sidste mange år (15?) har jeg bare sat printere til, så fandt systemet en passende driver.

folfdk@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@tanghus @mosgaard

Ja, jeg ved heller ikke lige præcis hvorfor.

Det er en Canon PIXMA MG5450s, så måske det er fordi den efterhånden er *for* gammel

1 Reply Last reply
                  0
                  Svar
                  • Svar som emne
                  Login for at svare
                  • Ældste til nyeste
                  • Nyeste til ældste
                  • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.