Nuuuuuuuuuuuu kan de da vist ikke koge mere suppe på den ulv, kan de?
-
@nerdd Så har du ikke set interviewene med grønlændere som udtrykker forståelse for de stakkels danskere der bliver bange for ulven. Hvor mange flere vinkler kan man komme på?
#detskalfandmeværeagurketidnå!@tanyakaroli @nerdd Nu har jeg set det med grønlænderne. Jeg elsker det. Endelig kan de få lov at tale lidt ned til os

-
@tanyakaroli @nerdd Nu har jeg set det med grønlænderne. Jeg elsker det. Endelig kan de få lov at tale lidt ned til os

@hunspirillen @tanyakaroli Gad vide om Danmark egentlig ikke kunne lære en ting eller to om forvaltning af naturen af grønlænderne?

-
@hunspirillen @tanyakaroli Gad vide om Danmark egentlig ikke kunne lære en ting eller to om forvaltning af naturen af grønlænderne?

@nerdd @hunspirillen @tanyakaroli For eksempel afskaffelse af den private ejendomsret til jord. Det ville gøre en kæmpe forskel for mange ting her i landet. Man kunne fx stille reelle krav i fht. landbrugets udnyttelse af jorden. Hvis du smadrer naturen får du ikke forlænget din lejekontrakt om 5 år!
-
@nerdd @hunspirillen @tanyakaroli For eksempel afskaffelse af den private ejendomsret til jord. Det ville gøre en kæmpe forskel for mange ting her i landet. Man kunne fx stille reelle krav i fht. landbrugets udnyttelse af jorden. Hvis du smadrer naturen får du ikke forlænget din lejekontrakt om 5 år!
@tokeriis @hunspirillen @tanyakaroli Ja, det skaber da i hvert fald et incitament til at passe bedre på naturen.
-

@nerdd @hunspirillen @tanyakaroli har I et link til klippet? Jeg kan umiddelbart ikke finde det her til morgen
-
@nerdd @hunspirillen @tanyakaroli har I et link til klippet? Jeg kan umiddelbart ikke finde det her til morgen
-
@bettina tak! Jeg fandt den lige selv. Der er godt nok ekstremt meget indhold om ulve på dr.dk lige nu!
-
@bettina tak! Jeg fandt den lige selv. Der er godt nok ekstremt meget indhold om ulve på dr.dk lige nu!
@reynir Ja, deres konflikttrappe er gået i selvsving... De skulle hellere køre noget oplysning om, at folk skal lade være med at fodre søde ulvehvalpe. "Hvis du fodrer når den er hvalp, bliver den skudt når den er voksen". Et helt gratis slogan fra mig

-
@tokeriis
Njoeh, den kan vendes begge veje. Hvor godt passer folk på lejede biler?
@nerdd @hunspirillen @tanyakaroli -
@tokeriis
Njoeh, den kan vendes begge veje. Hvor godt passer folk på lejede biler?
@nerdd @hunspirillen @tanyakaroli@niels @tokeriis @hunspirillen @tanyakaroli Forskellen mellem bil og jord er, at du altid kan finde en anden bil, du kan leje, næste gang du har brug for en. Du kan ikke bare sådan lige leje en anden mark næste gang.
-
@niels @tokeriis @hunspirillen @tanyakaroli Forskellen mellem bil og jord er, at du altid kan finde en anden bil, du kan leje, næste gang du har brug for en. Du kan ikke bare sådan lige leje en anden mark næste gang.
@nerdd @niels @hunspirillen @tanyakaroli Jeg ved ikke, om folk passer godt på naturen i Grønland, men det er mit indtryk at det er tilfældet.
I mit andelsbofællesskab passer folk generelt godt både på fællesarealerne og deres egne andelsboliger, selvom de i princippet ikke ejer nogle af delene selv som enkeltpersoner.