Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har mødt en person uden for min (klima?) boble

Jeg har mødt en person uden for min (klima?) boble

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
dkklima
8 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #1

    Jeg har mødt en person uden for min (klima?) boble.
    Det er lidt ligegyldigt hvorhenne.

    Men snakken gik ca sådan her:

    Person: "nå nyder du det gode vejr?"
    Mig: "joeh, sådan da, men tænker også på hvorfor det er varmt"
    P: "hvad mener du"
    M: "at det er pga fossil afbrænding og klima forandringer"
    P: "argh, det har jo altid været sommer, så..."
    M: "jo, men de seneste 30 år har næsten hver sommer været varmere"
    P: "jeg tror ikke rigtigt på de tal"

    #dkklima

    ondekvinde@helvede.netO holsta@mastodon.artH benjaminlj@virup.socialB 3 Replies Last reply
    0
    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

      Jeg har mødt en person uden for min (klima?) boble.
      Det er lidt ligegyldigt hvorhenne.

      Men snakken gik ca sådan her:

      Person: "nå nyder du det gode vejr?"
      Mig: "joeh, sådan da, men tænker også på hvorfor det er varmt"
      P: "hvad mener du"
      M: "at det er pga fossil afbrænding og klima forandringer"
      P: "argh, det har jo altid været sommer, så..."
      M: "jo, men de seneste 30 år har næsten hver sommer været varmere"
      P: "jeg tror ikke rigtigt på de tal"

      #dkklima

      ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
      ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
      ondekvinde@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #2

      @folfdk Jeg bliver sgu altid så overrasket, når det sker. Er de ærligt ignorante, bevidst benægtede, taler mod bedre vidende, skrækslagne og undvigende?

      folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
      0
      • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

        Jeg har mødt en person uden for min (klima?) boble.
        Det er lidt ligegyldigt hvorhenne.

        Men snakken gik ca sådan her:

        Person: "nå nyder du det gode vejr?"
        Mig: "joeh, sådan da, men tænker også på hvorfor det er varmt"
        P: "hvad mener du"
        M: "at det er pga fossil afbrænding og klima forandringer"
        P: "argh, det har jo altid været sommer, så..."
        M: "jo, men de seneste 30 år har næsten hver sommer været varmere"
        P: "jeg tror ikke rigtigt på de tal"

        #dkklima

        holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
        holsta@mastodon.artH This user is from outside of this forum
        holsta@mastodon.art
        wrote sidst redigeret af
        #3

        @folfdk Jeg talte med en nabo der ikke troede på, at vi havde *nogen* ide om hvad temperaturerne var for 800K - 2M år siden.. "fordi vi var der jo ikke".

        Iskerneboringer var simpelthen ikke noget hun havde hørt om eller stolede på.

        Samme nabo hoppede på EV vognen få uger efter mig, men de skifter så stadigt bil hvert 4. år og så forsvinder ideen jo ret meget.

        folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
        0
        • ondekvinde@helvede.netO ondekvinde@helvede.net

          @folfdk Jeg bliver sgu altid så overrasket, når det sker. Er de ærligt ignorante, bevidst benægtede, taler mod bedre vidende, skrækslagne og undvigende?

          folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
          folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
          folfdk@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #4

          @ondekvinde

          En del af det tilskriver jeg uddannelsesniveau.

          Hvem skal man stole på og hvorfor?

          Så mest i retning af ærligt ignorante med en skefuld bevidst benægtende.

          Og så selvfølgelig også noget med netværk i det hele taget.

          Andelen af mænd på Facebook som mener det er i orden at udøve vold mod (fredelige!) klimaaktivister er vanvittigt højt f.eks
          (Og det samme med så mange andre ting..)

          1 Reply Last reply
          0
          • holsta@mastodon.artH holsta@mastodon.art

            @folfdk Jeg talte med en nabo der ikke troede på, at vi havde *nogen* ide om hvad temperaturerne var for 800K - 2M år siden.. "fordi vi var der jo ikke".

            Iskerneboringer var simpelthen ikke noget hun havde hørt om eller stolede på.

            Samme nabo hoppede på EV vognen få uger efter mig, men de skifter så stadigt bil hvert 4. år og så forsvinder ideen jo ret meget.

            folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
            folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
            folfdk@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #5

            @holsta

            Ja, der er noget med uddannelse og viden som er en udfordring i dagens Danmark? 😕

            I det mindste har de skiftet, men ja, så kan man håbe at deres aflagte er i god stand og kan bruges af andre i lang tid.

            Men generelt skal vi jo producere og forbruge mindre end vi gør nu, hvordan vi får "et normalt liv" ud af det er så et andet spørgsmål.

            (Jeg håber det er ok jeg spiller bold op ad dig, det er jo ikke fordi jeg siger noget du ikke ved.)

            1 Reply Last reply
            0
            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

              Jeg har mødt en person uden for min (klima?) boble.
              Det er lidt ligegyldigt hvorhenne.

              Men snakken gik ca sådan her:

              Person: "nå nyder du det gode vejr?"
              Mig: "joeh, sådan da, men tænker også på hvorfor det er varmt"
              P: "hvad mener du"
              M: "at det er pga fossil afbrænding og klima forandringer"
              P: "argh, det har jo altid været sommer, så..."
              M: "jo, men de seneste 30 år har næsten hver sommer været varmere"
              P: "jeg tror ikke rigtigt på de tal"

              #dkklima

              benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
              benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
              benjaminlj@virup.social
              wrote sidst redigeret af
              #6

              @folfdk akavet... Og lidt skræmmende. Hvordan klarede du dig ud af den kattepine?

              svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
              0
              • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

                @folfdk akavet... Og lidt skræmmende. Hvordan klarede du dig ud af den kattepine?

                svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                svuorela@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #7

                @benjaminlj @folfdk skridtspark?

                folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                0
                • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                  @benjaminlj @folfdk skridtspark?

                  folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                  folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                  folfdk@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af
                  #8

                  @svuorela @benjaminlj

                  Nej, ingen grund til at blive voldelig, det var let nok bare at stoppe med at snakke om det og fortsætte et andet sted.

                  1 Reply Last reply
                  0
                  Svar
                  • Svar som emne
                  Login for at svare
                  • Ældste til nyeste
                  • Nyeste til ældste
                  • Most Votes


                  • Log ind

                  • Har du ikke en konto? Tilmeld

                  • Login or register to search.
                  Powered by NodeBB Contributors
                  Graciously hosted by data.coop
                  • First post
                    Last post
                  0
                  • Hjem
                  • Seneste
                  • Etiketter
                  • Populære
                  • Verden
                  • Bruger
                  • Grupper