Jeg har mødt en person uden for min (klima?) boble
-
Jeg har mødt en person uden for min (klima?) boble.
Det er lidt ligegyldigt hvorhenne.Men snakken gik ca sådan her:
Person: "nå nyder du det gode vejr?"
Mig: "joeh, sådan da, men tænker også på hvorfor det er varmt"
P: "hvad mener du"
M: "at det er pga fossil afbrænding og klima forandringer"
P: "argh, det har jo altid været sommer, så..."
M: "jo, men de seneste 30 år har næsten hver sommer været varmere"
P: "jeg tror ikke rigtigt på de tal" -
Jeg har mødt en person uden for min (klima?) boble.
Det er lidt ligegyldigt hvorhenne.Men snakken gik ca sådan her:
Person: "nå nyder du det gode vejr?"
Mig: "joeh, sådan da, men tænker også på hvorfor det er varmt"
P: "hvad mener du"
M: "at det er pga fossil afbrænding og klima forandringer"
P: "argh, det har jo altid været sommer, så..."
M: "jo, men de seneste 30 år har næsten hver sommer været varmere"
P: "jeg tror ikke rigtigt på de tal"@folfdk Jeg bliver sgu altid så overrasket, når det sker. Er de ærligt ignorante, bevidst benægtede, taler mod bedre vidende, skrækslagne og undvigende?
-
Jeg har mødt en person uden for min (klima?) boble.
Det er lidt ligegyldigt hvorhenne.Men snakken gik ca sådan her:
Person: "nå nyder du det gode vejr?"
Mig: "joeh, sådan da, men tænker også på hvorfor det er varmt"
P: "hvad mener du"
M: "at det er pga fossil afbrænding og klima forandringer"
P: "argh, det har jo altid været sommer, så..."
M: "jo, men de seneste 30 år har næsten hver sommer været varmere"
P: "jeg tror ikke rigtigt på de tal"@folfdk Jeg talte med en nabo der ikke troede på, at vi havde *nogen* ide om hvad temperaturerne var for 800K - 2M år siden.. "fordi vi var der jo ikke".
Iskerneboringer var simpelthen ikke noget hun havde hørt om eller stolede på.
Samme nabo hoppede på EV vognen få uger efter mig, men de skifter så stadigt bil hvert 4. år og så forsvinder ideen jo ret meget.
-
@folfdk Jeg bliver sgu altid så overrasket, når det sker. Er de ærligt ignorante, bevidst benægtede, taler mod bedre vidende, skrækslagne og undvigende?
En del af det tilskriver jeg uddannelsesniveau.
Hvem skal man stole på og hvorfor?
Så mest i retning af ærligt ignorante med en skefuld bevidst benægtende.
Og så selvfølgelig også noget med netværk i det hele taget.
Andelen af mænd på Facebook som mener det er i orden at udøve vold mod (fredelige!) klimaaktivister er vanvittigt højt f.eks
(Og det samme med så mange andre ting..) -
@folfdk Jeg talte med en nabo der ikke troede på, at vi havde *nogen* ide om hvad temperaturerne var for 800K - 2M år siden.. "fordi vi var der jo ikke".
Iskerneboringer var simpelthen ikke noget hun havde hørt om eller stolede på.
Samme nabo hoppede på EV vognen få uger efter mig, men de skifter så stadigt bil hvert 4. år og så forsvinder ideen jo ret meget.
Ja, der er noget med uddannelse og viden som er en udfordring i dagens Danmark?

I det mindste har de skiftet, men ja, så kan man håbe at deres aflagte er i god stand og kan bruges af andre i lang tid.
Men generelt skal vi jo producere og forbruge mindre end vi gør nu, hvordan vi får "et normalt liv" ud af det er så et andet spørgsmål.
(Jeg håber det er ok jeg spiller bold op ad dig, det er jo ikke fordi jeg siger noget du ikke ved.)
-
Jeg har mødt en person uden for min (klima?) boble.
Det er lidt ligegyldigt hvorhenne.Men snakken gik ca sådan her:
Person: "nå nyder du det gode vejr?"
Mig: "joeh, sådan da, men tænker også på hvorfor det er varmt"
P: "hvad mener du"
M: "at det er pga fossil afbrænding og klima forandringer"
P: "argh, det har jo altid været sommer, så..."
M: "jo, men de seneste 30 år har næsten hver sommer været varmere"
P: "jeg tror ikke rigtigt på de tal"@folfdk akavet... Og lidt skræmmende. Hvordan klarede du dig ud af den kattepine?
-
@folfdk akavet... Og lidt skræmmende. Hvordan klarede du dig ud af den kattepine?
@benjaminlj @folfdk skridtspark?
-
@benjaminlj @folfdk skridtspark?
Nej, ingen grund til at blive voldelig, det var let nok bare at stoppe med at snakke om det og fortsætte et andet sted.