Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Feddit.dk
  3. [2026-03-20] Fri snak fredag

[2026-03-20] Fri snak fredag

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Feddit.dk
fedditdk
24 Indlæg 11 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • E This user is from outside of this forum
    E This user is from outside of this forum
    enligsvale@feddit.dk
    wrote sidst redigeret af

Ja, skolen har virkelig bare været gode. Det er generelt en god skole, men de sætter ting i gang, jeg slet ikke troede var mulige i den almindelige folkeskole. Jeg tror det også hjælper, at hun er en rimelig nem elev at have i eneundervisning. Hun er sjov og charmerende og fagligt ret dygtig - når bare hun ikke er max belastet af at være sammen med de andre elever.

Jeg tror, at kernen af det hele er ADHD, men jeg er også farvet af, at hun på mange måde minder mig om mig selv fra den tid, bortset fra at jeg aldrig blev ængstelig på den måde, hun kan blive. I mit hoved er hun så godt som bekræftet med diagnosen, men jeg skal huske lige at få ro på. Det kan jo også være noget andet.
    Min fornemmelse er, at hun ikke kan lade være med at køre med 120 km i timen dagen lang, så enten bevæger hun sig, eller også sanser hun, eller også tænker hun. Det er svært for hende bare at eksistere, og det er jo stressende i længden. Når så hun er overbelastet, så ryger humøret op og ned, tankerne bliver mere ængstelige, og hun kan slet ikke finde ro i kroppen. Og det er jo selvforstærkende.

1 Reply Last reply
    0
      enligsvale@feddit.dk
      wrote sidst redigeret af

Tak 🙂 ja, det håber jeg godt nok også.

1 Reply Last reply
      0
        excessshiv@lemmy.dbzer0.com
        wrote sidst redigeret af

Har leget lidt med det, men der er så få noder i mit område at det pt er temmelig ubrugeligt, kan ikke engang fange nogen når den er hejst op i flagstangen.

1 Reply Last reply
        0
        • madsenandersc@social.vivaldi.netM This user is from outside of this forum
          madsenandersc@social.vivaldi.netM This user is from outside of this forum
          madsenandersc@social.vivaldi.net
          wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll @EnligSvale

Nu læser jeg med via Mastodon, så for mig er det måske lidt anderledes, end hvis jeg var bruger på feddit.dk, men har I ikke samme mulighed for at skjule brugere? For mig er det et par klik, så ser jeg aldrig mere noget fra den pågældende bruger.

Man skal selvfølgelig kunne skelne mellem det, der har værdi for én, og det, der bare er en indbydelse til slagsmål, men jeg har da en stribe brugere i min liste, som jeg har konstateret er enten a) udenfor pædagogisk rækkevidde, eller b) bare leder efter et skænderi.

Livet er for kort til begge kategorier for mig, så de stryger direkte i det, der i gamle dage hed kill-filtret... 🙂

1 Reply Last reply
          0
          Svar
          • Svar som emne
          Login for at svare
          • Ældste til nyeste
          • Nyeste til ældste
          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.