hva synes du om å skrive tuter eller meldinger helt uten store bokstaver?
-
hva synes du om å skrive tuter eller meldinger helt uten store bokstaver? som dette. er det irriterende eller sjarmerende eller tenker du ikke over det?
-
hva synes du om å skrive tuter eller meldinger helt uten store bokstaver? som dette. er det irriterende eller sjarmerende eller tenker du ikke over det?
@JosteinSN synEs deT er hElT oK jeG
-
@JosteinSN Jeg tenker på hvordan de gamle grekerne bare skrev med blokkbokstaver, uten mellomrom eller tegnsetting i det hele tatt, og så, ja, fortsett.
-
@JosteinSN etter et langt liv exposed to sms språk dialekt skriving manglende tegn setting sær skriving
livlig emojibruk
avslappet forhold til små og store bokstaver og gudene vet hva annet har jeg etterhvert bare sluttet å tenke over det you do you liksom og det er greit nok -
@JosteinSN Det gør det sværere for mig at læse din tut. Jeg skal anstrenge mig og bruge mere energi på at forstå hvad du vil sige.
-
@JosteinSN jeg pleide å skrive sånn mine første ~ti år på internett. Det var liksom litt vanlig på de forumene jeg var på. Internett-slang.
Men jeg gikk vekk fra det etter hvert. Det ble på en måte for slitsomt å skulle omstille seg hele tiden. Særlig på tysk. Og måtte aktivt tenke mens jeg skrev om jeg skulle skrive med eller uten store bokstaver ble bare for dumt.
Men jeg bryr meg ikke om andre gjør det.
-
@JosteinSN Det gør det sværere for mig at læse din tut. Jeg skal anstrenge mig og bruge mere energi på at forstå hvad du vil sige.
@malte Jeg vil ikke være vanskelig :). Har du samme forhold til stavefeil og ortografi, når noe bryter med normen må du bruke litt mer mental energi på å forstå? Har det noe å si at det er norsk?
-
@malte Jeg vil ikke være vanskelig :). Har du samme forhold til stavefeil og ortografi, når noe bryter med normen må du bruke litt mer mental energi på å forstå? Har det noe å si at det er norsk?
@JosteinSN Ja, alle de ting kræver mere energi. Også norsk - mit eget modersmål er dansk og svensk.