Det ser ud til at blive nærmest umuligt at tage offentlig transport i #danmark fra næste år uden at bære rundt på en opladt #smartphone , godkendt af #bigtech monopolet, der styres af #google og #Apple , mens DSB's apps følger med via GPS og bevægelses...
-
Det ser ud til at blive nærmest umuligt at tage offentlig transport i #danmark fra næste år uden at bære rundt på en opladt #smartphone , godkendt af #bigtech monopolet, der styres af #google og #Apple , mens DSB's apps følger med via GPS og bevægelsessensorer.
Det fysiske Rejsekort bliver udfaset i 2026. Rejsekort app'en virker ikke på de-googled smartphones (pga. mangel af præcis lokation ifølge @naarestrup 's tests med en AOSP Volla Phone).
Rejsekort.dk reklamerer blandt andet med "Rejs nemt og uden bekymringer" - dog synes jeg at se mange årsager til bekymring.
-
Det ser ud til at blive nærmest umuligt at tage offentlig transport i #danmark fra næste år uden at bære rundt på en opladt #smartphone , godkendt af #bigtech monopolet, der styres af #google og #Apple , mens DSB's apps følger med via GPS og bevægelsessensorer.
Det fysiske Rejsekort bliver udfaset i 2026. Rejsekort app'en virker ikke på de-googled smartphones (pga. mangel af præcis lokation ifølge @naarestrup 's tests med en AOSP Volla Phone).
Rejsekort.dk reklamerer blandt andet med "Rejs nemt og uden bekymringer" - dog synes jeg at se mange årsager til bekymring.
@fynn1 Her gøres dog klar til at teste kort og terminaler til det nye Rejsekort system, som vil være et tilbud til de som ikke kan eller vil benytte smartphone appen. Så de 10-20% af befolkningen bliver ikke helt efterladt.
Det har hele tiden været aftalt at der skulle findes en løsning til de brugere, som ikke kunne eller ville bruge den digitale løsning. -
@fynn1 Her gøres dog klar til at teste kort og terminaler til det nye Rejsekort system, som vil være et tilbud til de som ikke kan eller vil benytte smartphone appen. Så de 10-20% af befolkningen bliver ikke helt efterladt.
Det har hele tiden været aftalt at der skulle findes en løsning til de brugere, som ikke kunne eller ville bruge den digitale løsning.@naarestrup dejligt at se, det bliver testet (selvom det er lidt sjovt, at der står "Ude af drift"
).
Hvor har du billedet og informationen fra? Jeg synes ikke, at jeg kan se noget om dette alternativ på Rejsekort's eller DSB's hjemmeside. Vil meget gerne læse mere om det.
-
@naarestrup dejligt at se, det bliver testet (selvom det er lidt sjovt, at der står "Ude af drift"
).
Hvor har du billedet og informationen fra? Jeg synes ikke, at jeg kan se noget om dette alternativ på Rejsekort's eller DSB's hjemmeside. Vil meget gerne læse mere om det.
@fynn1 @naarestrup Godt fx at vide, at børn og bedsteforældre uden smartphone kan sættes på en bus fremover. Og smart med en løsning, der virker med mobilepay, dankort, mm.
Men det ser ud til at kræve, at man som minimum har et betalingskort, som man skal have med ombord… det er ikke lang tid siden min far modvilligt erstattede bankbogen med dankort… well..