Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hvad betyder Mastodon for dig, og hvorfor vil du anbefale Bodil og Jørgen at give det et forsøg?

Hvad betyder Mastodon for dig, og hvorfor vil du anbefale Bodil og Jørgen at give det et forsøg?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
dkmastodondktrutaftenskole
17 Indlæg 15 Posters 15 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • oldrup@mastodon.greenO oldrup@mastodon.green

Hvad betyder Mastodon for dig, og hvorfor vil du anbefale Bodil og Jørgen at give det et forsøg?

Spørger fordi jeg prøver at få et aftenskolekursus op at stå.

Boost gerne.

#dkmastodon #dktrut #aftenskole

carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
    carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
    carstenboll@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af

@oldrup

Mastodon er næsten umuligt at monetisere, så der er ikke nogle der prøver at sælge mig ting, og der er ingen salgsorienterede algoritmer som får mig til at se indhold jeg ikke gider se.

Men Mastodon er også et sted der giver dig det tilbage som du lægger i det, så det kræver at man er aktiv hvis man skal have noget ud af det. Det er i hvert fald min oplevelse.

1 Reply Last reply
    0
    • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social shared this topic
    • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

@oldrup Min oplevelse af Mastodon er at det er mere intimt. Jeg kender folk, jeg er tryg ved at dele mere følsomme sider af mig selv.

Jeg falder ikke pludselig ind i en agressiv, tribal kampzone.

Kulturen passer mig bedre.

Om det vil overleve at Bodil, Jørgen og hele resten af Danmark kommer på Mastodon er jeg ikke sikker på.

2/2

anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
      anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
      anderslund@expressional.social
      wrote sidst redigeret af

@pmakholm @oldrup Jeg er i det store hele ret enig med @pmakholm.

Friheden for aggresive reklamer er også virkelig et stort plus. Og jeg elsker hashtags 🙂

1 Reply Last reply
      0

Boost gerne.

mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
        mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
        mjack@mastodon.bsd.cafe
        wrote sidst redigeret af

@oldrup

Der er Ikke så mange dagsordner og giftige debatter som på de kommercielle medier.

Det er nemt (ved ikke om det er nemmeRE) at finde nogen man deler interesser med.

1 Reply Last reply
        0

Boost gerne.

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
          tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
          tokeriis@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@oldrup Jeg elsker at der er så god tone herinde (generelt), og vel også at det er et obskurt medie uden sælgere. I gamle dage var det fedt på Twitter, at journalister og folk med reel indflydelse også var der, i dag betragter jeg det lidt som et plus, at de går andre steder hen end Mastodon for at sprede deres budskaber, fordi troldene heller ikke får meget ud af at være her.

1 Reply Last reply
          0

Boost gerne.

orewoet@mas.toO This user is from outside of this forum
            orewoet@mas.toO This user is from outside of this forum
            orewoet@mas.to
            wrote sidst redigeret af

@oldrup Man kan (også f.eks med en lille liste) holde kontakt/følge med nogle selv udvalgte mennesker, uden at blive forstyrret af foreslag, reklame eller trends osv. På denne måde kan det være en hyggelig hobby.
            (Det er lige før at det minder mig nogle gange om de gamle dage med 27 MC/ CB radio 🙂)

1 Reply Last reply
            0

Boost gerne.

veronique_d@mastodon.greenV This user is from outside of this forum
              veronique_d@mastodon.greenV This user is from outside of this forum
              veronique_d@mastodon.green
              wrote sidst redigeret af

@oldrup Jeg er vild med hvor mange emner og hvor mange interessante mennesker er her.

Jeg kan læse om udfordringer med at få smooth europæiske togrejser, om skader forårsaget af rumaffald og se videoer af babygeder og katte eller nyde kunstværker.

Jeg bliver opdateret om hvad Big Tech nu har fundet på og følge med i sjove hashtagsgames på én gang.

Her er mennesker, meninger, information som bærer præg af, at her kan man sige tingene som de er.

1 Reply Last reply
              0

Boost gerne.

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
                benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
                benjaminlj@virup.social
                wrote sidst redigeret af

@oldrup https://mstdn.social/@stux/117118781351725175

1 Reply Last reply
                0
                • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic

Boost gerne.

fritjof@social.riversouldiers.dkF This user is from outside of this forum
                  fritjof@social.riversouldiers.dkF This user is from outside of this forum
                  fritjof@social.riversouldiers.dk
                  wrote sidst redigeret af

@oldrup Ligesom alle andre sociale relationer, får man mest ud af det hvis man investerer tid og rækker ud til andre.
                  Man behøver ikke dele sine personoplysninger, men man skal selv finde og vælge hvem man følger for at få noget ud af det, hvis man bare vil hænge ud og læse nyt.

1 Reply Last reply
                  0

Boost gerne.

maltelau@expressional.socialM This user is from outside of this forum
                    maltelau@expressional.socialM This user is from outside of this forum
                    maltelau@expressional.social
                    wrote sidst redigeret af

@oldrup Det er en slags offentligt rum som er mere som at møde en nabo på gadehjørnet eller hos købmanden end det som jeg oplever andre "sociale platforme" f.eks.
                    - til et møde hvor programmet er bestemt af sponsorer
                    - på en bar hvor ejerens venner sidder oppe i baren og råber shockerende ting
                    - i en hemmelig klub hvor det er farligt at komme til at blande for meget sammen med dit øvrige liv

1 Reply Last reply
                    0
                    • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk shared this topic

Boost gerne.

malm@mathstodon.xyzM This user is from outside of this forum
                      malm@mathstodon.xyzM This user is from outside of this forum
                      malm@mathstodon.xyz
                      wrote sidst redigeret af

@oldrup For mig er det mange ting. Vinduer ud til det jeg er interesseret i eller interessante mennesker.

Jeg har en tidslinje med folk fra Finland, Frankrig, Holland, Tyskland, Sverige, Norge, Wales, Skotland, New Zealand, Sydamerika og Afrika - fordi jeg har tilføjet dem som kontakter og er interesseret i andre vinkler på verden end dem man kan få i danske eller engelsksprogede medier.
                      Jeg har tilføjet hashtags for byer jeg har været i, hobbier og faglige interesser.
                      Hvis der kommer for meget af noget kan jeg justere det.

Desuden er der nu en del danske deltagere og debat af alt muligt, også politiske emner.

Nogle af dem jeg følger er næsten som online venner andre er flygtige bekendtskaber - mastodon er det sociale medie som man kan skræddersy så det passer til det man vil have. Det kræver bare at man finder ud af hvad det er og investerer lidt tid til at skrive til folk/lave opslag/finde gode hashtag med indhold man er interesseret i.

1 Reply Last reply
                      0

Boost gerne.

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
                        simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
                        simonjust@mstdn.dk
                        wrote sidst redigeret af simonjust@mstdn.dk

@oldrup Ah, ja - hvor skal jeg næsten starte... 😂

Mastodon og resten af fediverset er for mig starten på bedre internet - "som det burde være (tm)".

Jeg ser det lidt som, at vi på en måde spoler tilbage og vælger en ny og bedre sti, langt fra techgiganterne, og baseret på åbne teknologier og bedre idealer.

Jeg har været en del af mange forskellige typer fællesskaber, og brugt Open Source i mange år, men det var nok Zuckerberg og Musk, der med profit-hungren og evigt skiftende strategier, viste mig, hvorfor det er nødvendigt, at vi har infrastruktur (servere) og fællesskaber, som er i hænderne på almindelige mennesker.

Jeg er vild med vores nysgerrige fællesskaber, og at man selv kan "bygge til", hvis man har lyst. Det kan godt være, vi aldrig slår f.eks Facebook på størrelse, men konkurrence-elementet er ikke vigtigt for mig - det er at vi repræsenterer et alternativ, folk kan vælge. Og det gør vi. 💪

1 Reply Last reply
                        0

Boost gerne.

niels@social.data.coopN This user is from outside of this forum
                          niels@social.data.coopN This user is from outside of this forum
                          niels@social.data.coop
                          wrote sidst redigeret af

@oldrup
                          Her er rigtige mennesker

1 Reply Last reply
                          0
                          Svar
                          • Svar som emne
                          Login for at svare
                          • Ældste til nyeste
                          • Nyeste til ældste
                          • Most Votes