Det er åbenbart muligt at få et anonymt basiskort, som man køber og tanker med kontanter.
-
Det er åbenbart muligt at få et anonymt basiskort, som man køber og tanker med kontanter. Det plejede der ikke at stå på rejsekort hjemmesiden, men det virker til at de løbende opdaterer den med information, når ting bliver låst fast.
Jeg synes stadig det er noget bøvl med et nyt kort - det ville være federe, hvis vores offentlige transport bare var gratis

-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
Det er åbenbart muligt at få et anonymt basiskort, som man køber og tanker med kontanter. Det plejede der ikke at stå på rejsekort hjemmesiden, men det virker til at de løbende opdaterer den med information, når ting bliver låst fast.
Jeg synes stadig det er noget bøvl med et nyt kort - det ville være federe, hvis vores offentlige transport bare var gratis

@snue hvis den offentlige transport blev gratis vil verden nok blive lidt ringere. Hvis offentlig transport er for billig er der for mange fodgængere og cyklister der bliver dovne.
-
@snue hvis den offentlige transport blev gratis vil verden nok blive lidt ringere. Hvis offentlig transport er for billig er der for mange fodgængere og cyklister der bliver dovne.
Det kan jeg godt se - hvis vi gør den offentlige transport gratis bliver vi nødt til også at gøre alle sportslige fritidsaktiviteter gratis

Med det sagt, så synes jeg din kommentar er lidt fjollet. Jeg er med på at billigere / gratis offentlig transport generelt får flere fodgængere og cyklister til at tage bussen og at det ikke har den store effekt på billister. Men jeg synes stadig at den offentlige transport burde være gratis, så alle kan besøge deres venner og familie ofte
-
Det kan jeg godt se - hvis vi gør den offentlige transport gratis bliver vi nødt til også at gøre alle sportslige fritidsaktiviteter gratis

Med det sagt, så synes jeg din kommentar er lidt fjollet. Jeg er med på at billigere / gratis offentlig transport generelt får flere fodgængere og cyklister til at tage bussen og at det ikke har den store effekt på billister. Men jeg synes stadig at den offentlige transport burde være gratis, så alle kan besøge deres venner og familie ofte
@snue rigtig meget af den københavnske offentlige transport er fyldt op i myldretiden. Vi har behov for at flytte flere til cykel... Det kan sagtens være det er anderledes i odense.
-
M malte@radikal.social shared this topic
-
@snue hvis den offentlige transport blev gratis vil verden nok blive lidt ringere. Hvis offentlig transport er for billig er der for mange fodgængere og cyklister der bliver dovne.
@svuorela Har du data der støtter den forestilling? Indbyggerne i Luxemborg og Estland lader til at være uenige med dig. https://www.euronews.com/green/2023/03/22/the-worlds-richest-country-made-public-transport-free-heres-what-happened-next @snue
-
@svuorela Har du data der støtter den forestilling? Indbyggerne i Luxemborg og Estland lader til at være uenige med dig. https://www.euronews.com/green/2023/03/22/the-worlds-richest-country-made-public-transport-free-heres-what-happened-next @snue
@malte @snue jeg fik det fra @sorenhave - han plejer at have ret.
Artiklen beskriver dog at der øget biltrafik i Estland - og at luxemborg er meget forskellig fra f.eks. københavn med antallet af cykler og biler
-
Det er åbenbart muligt at få et anonymt basiskort, som man køber og tanker med kontanter. Det plejede der ikke at stå på rejsekort hjemmesiden, men det virker til at de løbende opdaterer den med information, når ting bliver låst fast.
Jeg synes stadig det er noget bøvl med et nyt kort - det ville være federe, hvis vores offentlige transport bare var gratis

@snue For et par år siden var de udvalgte 7-eleven butikker begrænset til end håndfuld butikker i landet. Vores nærmeste ligger i Kolding - det er 1½ time med tog. Jeg husker ikke om det var forbundet med at kortet skulle "aktiveres" eller "tankes op", men det var noget der skulle sættes en dag af til. Her i bunden af den rådne banan har vi hver 2. times drift på strækningen.
Men dejligt der er et alternativ til en app. Tak for det.
-
@snue rigtig meget af den københavnske offentlige transport er fyldt op i myldretiden. Vi har behov for at flytte flere til cykel... Det kan sagtens være det er anderledes i odense.
Med offentlig transport tænker jeg også meget på togene der forbinder Danmark. Her i Odense er den offentlige transport dejlig billig

Togene er til gengæld sindssygt dyre

Jeg har familie og venner i København, Aarhus og Sønderborg så jeg bruger ofte mine sidste penge på dsb biletter - især her i december

-
@snue For et par år siden var de udvalgte 7-eleven butikker begrænset til end håndfuld butikker i landet. Vores nærmeste ligger i Kolding - det er 1½ time med tog. Jeg husker ikke om det var forbundet med at kortet skulle "aktiveres" eller "tankes op", men det var noget der skulle sættes en dag af til. Her i bunden af den rådne banan har vi hver 2. times drift på strækningen.
Men dejligt der er et alternativ til en app. Tak for det.
Jeg havde slet ikke overvejet, hvordan det er ikke at bo i en større by - det lyder bøvlet
-
@malte @snue jeg fik det fra @sorenhave - han plejer at have ret.
Artiklen beskriver dog at der øget biltrafik i Estland - og at luxemborg er meget forskellig fra f.eks. københavn med antallet af cykler og biler
@svuorela Hvad baserer din påstand sig på så? @snue @sorenhave