I dag er det demokratiets festdag siger folk.
-
Vi holder ikke fest herhjemme, men jeg synes i hvert fald det er vigtigt at stemme.
Derfor er vi nu på vej ned den 18-årige til første valghandling.
Godt valg derude!
-
Vi holder ikke fest herhjemme, men jeg synes i hvert fald det er vigtigt at stemme.
Godt valg derude!
@folfdk det er stort at have sine børn med for første gang, godt valg!
-
Godt valg derude!
@folfdk Vi var nede at stemme på biblioteket/Borgerservice - først med yngsten (som ikke helt er gammel nok endnu) og @svedigtype og så et ekstra heat med ældsten.
Godt valg!
-
Godt valg derude!
@folfdk Jeg havde en længere snak med min søn den anden dag, om hvordan valgdagen virker og at man kan stemme på biblioteket på forhånd, hvis man som jeg ikke orker de mange mennesker på selve dagen. Blandt andet. Mange emner

Meget interesseret og alting, men på et tidpunkt er han så nødt til at spørge, “Men du er med på, at jeg ikke kan stemme endnu, ikke?”
Nå jo. Det fucker med mig, at det lillebitte barn er i gang med at tage kørekort

-
Godt valg derude!
@folfdk Vi har også lige været afsted med vores førstegangsvælger!
I lige måde: God valgdag! -
@folfdk Jeg havde en længere snak med min søn den anden dag, om hvordan valgdagen virker og at man kan stemme på biblioteket på forhånd, hvis man som jeg ikke orker de mange mennesker på selve dagen. Blandt andet. Mange emner

Meget interesseret og alting, men på et tidpunkt er han så nødt til at spørge, “Men du er med på, at jeg ikke kan stemme endnu, ikke?”
Nå jo. Det fucker med mig, at det lillebitte barn er i gang med at tage kørekort

Det er så også en blandt mange jeg ikke rigtigt synes giver mening.
Altså, man har overblik og snusfornuft nok til at køre bil, men ikke til at stemme til et valg?!? Hvordan hænger det sammen.
Og ja, det er fandme svært at holde styr på de der 10-11 årige til deres fester hvor de godt må drikke alkohol fordi man har glemt de faktisk er blevet teenager for 5 år siden