Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Okay, jeg slynger jo alle mulige dumme idéer ud her, og trækker dem nogle gange tilbage lige så hurtigt.

Okay, jeg slynger jo alle mulige dumme idéer ud her, og trækker dem nogle gange tilbage lige så hurtigt.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
7 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
    fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
    fanden@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Okay, jeg slynger jo alle mulige dumme idéer ud her, og trækker dem nogle gange tilbage lige så hurtigt.

I dag har jeg begået et "pilotprojekt" (som jeg ville kalde det, hvis jeg forsøgte at søge penge til det).

Som tit og ofte sker, var jeg del af en god samtale på helvede, hvor jeg syntes den kunne blive til mere udenfor de her 500 skrevne tegns begrænsning. Så jeg indbød impulsivt de andre til at indspille en hurtig podcast om samtaleemnet.

(Spoiler: det lykkedes ikke)

1/🧵

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
    1
    0
    • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

I dag har jeg begået et "pilotprojekt" (som jeg ville kalde det, hvis jeg forsøgte at søge penge til det).

Som tit og ofte sker, var jeg del af en god samtale på helvede, hvor jeg syntes den kunne blive til mere udenfor de her 500 skrevne tegns begrænsning. Så jeg indbød impulsivt de andre til at indspille en hurtig podcast om samtaleemnet.

(Spoiler: det lykkedes ikke)

1/🧵

fanden@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

Jeg synes stadig, det kunne være et fint supplement til mikrobloggen at kunne løfte en samtale ud i audio i stedet. Men jeg forstår også at folk kan føle sig bedre tilpas med tekstindlæg end at sidde og snakke for åben mikrofon.

For min del vil jeg fortsætte med at spørge ud, når jeg synes der er en god diskussion med potentiale for fordybelse. Men jeg pinner også det her, som invitation til andre om at sende mig en DM, hvis der er noget de hellere vil snakke end skrive om.

2/🧵

0

Jeg synes stadig, det kunne være et fint supplement til mikrobloggen at kunne løfte en samtale ud i audio i stedet. Men jeg forstår også at folk kan føle sig bedre tilpas med tekstindlæg end at sidde og snakke for åben mikrofon.

For min del vil jeg fortsætte med at spørge ud, når jeg synes der er en god diskussion med potentiale for fordybelse. Men jeg pinner også det her, som invitation til andre om at sende mig en DM, hvis der er noget de hellere vil snakke end skrive om.

2/🧵

fanden@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

Som jeg skrev da jeg indbød til samtale tidligere:

— det hele er et eksperiment, vi ved ikke hvad vi laver og om det fungerer. Tilfældet råder!
        — det skal i al fald ikke være en velsmurt, smart i en fart DR-debat, hvor folk spytter præfabrikerede standpunkter ud. De findes allerede (på DR).
        — refleksionen er vigtig, det samme er tænkepauserne og den personlige kontekst som kan gå tabt i mikroindlæg.

Og som sagt, det hele afhænger af den enkeltes tid og lyst — også min som tovholder 🫠

3/🧵

0

Som jeg skrev da jeg indbød til samtale tidligere:

— det hele er et eksperiment, vi ved ikke hvad vi laver og om det fungerer. Tilfældet råder!
          — det skal i al fald ikke være en velsmurt, smart i en fart DR-debat, hvor folk spytter præfabrikerede standpunkter ud. De findes allerede (på DR).
          — refleksionen er vigtig, det samme er tænkepauserne og den personlige kontekst som kan gå tabt i mikroindlæg.

Og som sagt, det hele afhænger af den enkeltes tid og lyst — også min som tovholder 🫠

3/🧵

fanden@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

Og nu hvor jeg har udnævnt mig selv til koordinator, så er det i og med 7 års erfaring som lo-fi podcaster og -producent. Det tekniske og praktiske kan jeg godt sørge for.

I kan prøvelytte Superkultur-podcasten, hvor jeg medvirker https://superkultur.dk/category/superkultur-podcasten/ eller mit eget projekt, Uncomics https://uncomics.org/podcast.html

Ikke ment som selvpromovering, men for at give jer rimelig tillid til at samtaler bliver ført ordentligt til dørs 🙂 Derudover behøver jeg ikke være "bestemmer" i projektet.

4/🧵

0

Og nu hvor jeg har udnævnt mig selv til koordinator, så er det i og med 7 års erfaring som lo-fi podcaster og -producent. Det tekniske og praktiske kan jeg godt sørge for.

I kan prøvelytte Superkultur-podcasten, hvor jeg medvirker https://superkultur.dk/category/superkultur-podcasten/ eller mit eget projekt, Uncomics https://uncomics.org/podcast.html

Ikke ment som selvpromovering, men for at give jer rimelig tillid til at samtaler bliver ført ordentligt til dørs 🙂 Derudover behøver jeg ikke være "bestemmer" i projektet.

4/🧵

fanden@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

Hermed kastet ud til helvede som en mulighed, evt forhåndsadvarsel om guerilla-hvervning til medvirken. Alt på frivillig basis, som et lyd-tilskud hvis nogen synes det er sjovt.

Og hvis det ikke er sjovt, gider vi ikke.

Slut?/🧵

svedigtype@helvede.netS 1 Reply Last reply
            1
            0
            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
              tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net shared this topic

Hermed kastet ud til helvede som en mulighed, evt forhåndsadvarsel om guerilla-hvervning til medvirken. Alt på frivillig basis, som et lyd-tilskud hvis nogen synes det er sjovt.

Og hvis det ikke er sjovt, gider vi ikke.

Slut?/🧵

svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
              svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
              svedigtype@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@fanden Det lyder da som en mega-sjov ide, men jeg ville sgu også være i tvivl om min egen evne til at være skarp og sjov hvis det var live speaking 😆

0
              • svedigtype@helvede.netS svedigtype@helvede.net

@fanden Det lyder da som en mega-sjov ide, men jeg ville sgu også være i tvivl om min egen evne til at være skarp og sjov hvis det var live speaking 😆

fanden@helvede.net
                wrote sidst redigeret af fanden@helvede.net

@svedigtype Igen, ingen *skal* være noget, de ikke er. Jeg gider ikke lytte til eller snakke med et bundt mennesker der prøver at lyde som deres idé om mediepersoner. Dem er der nok af.

Rigtige mennesker, rigtige samtaler. Skarp eller sløv, sjov eller alvorlig. Helt op til hver enkelt i situationen. Ellers kan folk sgu tænde for radioen 🔥

Edit: nej, det bliver ingen live broadcast, hvis det er det du mener. Jeg tænker optagelse, redigering, publicering. Så der er sikkerhedsnet af en slags 🙂

1 Reply Last reply
                0
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare
                • Ældste til nyeste
                • Nyeste til ældste
                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.