Bornholms Tekniske Samling. Hold KÆFT et fedt sted, når man godt kan lide dims, historie og et museum der laver nær-0 formidling men ‘bare’ iscenesætter miljøer med ting og sager, og så må man selv stykke historien sammen.
-
@Koefoed Jeg elsker det sted. Læg mærke til ølkrusene i loftet i korridoren lige frem for indgangen; de har hængt i køkkenloftet i vores hus i sin tid…
@SorenMRiis var det jer der donerede den?
-
@Koefoed Jeg elsker det sted. Læg mærke til ølkrusene i loftet i korridoren lige frem for indgangen; de har hængt i køkkenloftet i vores hus i sin tid…
@SorenMRiis
Det kan jeg godt huske noget om!
https://helvede.net/@SorenMRiis/114852670144239481Cc
@Koefoed -
>jeg var 40 min om at ræse igennem trykkeriet (kunne have brugt en time mere med alle sættekasserne). Og har været 25 min om at studere høvle i tømmer- og bådbyggerværkstedet. BedreHalvdel har indset at dette er som besøget på ubådsmuseet i Thyborøn. Der blev jeg så længe (til lukketid) at den søde kustode spurgte, om ikke jeg ville have en fribillet til dagen efter, så jeg kunne blive færdig. Vi skulle desværre videre nordpå samme aften.
>(se foto) !!
-
@SorenMRiis
@Koefoed@folfdk @SorenMRiis tak!
-
@SorenMRiis
@Koefoed@folfdk @SorenMRiis de hænger her endnu. Her er et lille udsnit.
-
>(se foto) !!
@Koefoed Ej, hvor vildt. Så den her dingenot må have været sikret og løbende dobbelttjekket mod aflytning fra begge sider af jerntæppet?
-
@Koefoed Ej, hvor vildt. Så den her dingenot må have været sikret og løbende dobbelttjekket mod aflytning fra begge sider af jerntæppet?
@fanden det må man formode. Dette er al den information jeg har.
-
>(se foto) !!
@Koefoed Vildt!!!!
-
@fanden det må man formode. Dette er al den information jeg har.
@Koefoed Museet har virkelig givet lige akkurat tilstrækkelig information til at sætte fantasien i gang

-
@SorenMRiis var det jer der donerede den?
@Koefoed Nej, det var den forrige ejer.
-
>(se foto) !!
>ved ikke hvor jeg skal starte og slutte, men har samlet nogle fotos fra besøget på Bornholms Tekniske Samling i dag. Det sted er lige noget for mig! Ikke nogle audioguides, ikke noget fancy formidling. Bare ting overalt, ofte i en kontekstopsætning og nogle gange med en mærkat, men man skal tilføje en masse nysgerrighed selv. Elsker det. Se fotos. BedreHalvdel fik mig listet ud til bilen efter 3t.
Ikke perfekte alttext men jeg har prøvet at beskrive. -
>ved ikke hvor jeg skal starte og slutte, men har samlet nogle fotos fra besøget på Bornholms Tekniske Samling i dag. Det sted er lige noget for mig! Ikke nogle audioguides, ikke noget fancy formidling. Bare ting overalt, ofte i en kontekstopsætning og nogle gange med en mærkat, men man skal tilføje en masse nysgerrighed selv. Elsker det. Se fotos. BedreHalvdel fik mig listet ud til bilen efter 3t.
Ikke perfekte alttext men jeg har prøvet at beskrive.@Koefoed Nøj, “kalfatringskøller” og “rabatjern” er altså fede navne til værktøj. Det ser vildt spændende ud. Må man pille ved alt?
-
>(se foto) !!
@Koefoed Vildt nok. Også meget syret med skilt lavet i noget der ligner MS Publisher 1.0

-
Ikke perfekte alttext men jeg har prøvet at beskrive.@Koefoed ser ud til at være et fantastisk sted! Det er på besøgslisten. Lige siden de første kobberbaner blev ætset fri på fenolpapirlaminatplader har det heddet et printed circuit board - printplade på dansk. Uanset om mønstret var dannet ved en foto/tryk proces eller håndtegnet.
-
@Koefoed Nøj, “kalfatringskøller” og “rabatjern” er altså fede navne til værktøj. Det ser vildt spændende ud. Må man pille ved alt?
@nerdd næsten alt. Jeg havde rigtig mange ting i hånden.