Jeg skulle ud og hente en pose kaffe, og det kunne jeg jo lige så godt kombinere med en lille løbetur og en croissant.
-
@folfdk Tak
Hvis jeg havde tænkt mig lidt om, havde jeg ikke nøjedes med et æble med peanutbutter, mellem jeg stod op og jeg tog afsted. Fra ca. 5 km begyndte tempoet langsomt at dale, og det var også der, jeg begyndte at mærke sulten 
-
@folfdk Tak
Hvis jeg havde tænkt mig lidt om, havde jeg ikke nøjedes med et æble med peanutbutter, mellem jeg stod op og jeg tog afsted. Fra ca. 5 km begyndte tempoet langsomt at dale, og det var også der, jeg begyndte at mærke sulten 
Jeg troede du spiste dadler før turen 🫣
Og ja, det med energien er altid lidt en joker når man løber på et tidspunkt man måske ikke lige plejer
(Og så selvfølgelig en klassiker at man løber lidt hurtigere i starten hvor man føler man har energi
) -
Jeg troede du spiste dadler før turen 🫣
Og ja, det med energien er altid lidt en joker når man løber på et tidspunkt man måske ikke lige plejer
(Og så selvfølgelig en klassiker at man løber lidt hurtigere i starten hvor man føler man har energi
)@folfdk I dag havde jeg mere lyst til et æble

Det handlede mere om 15 minutter i træk i zone 5. Det tømmer altså glykogendepoterne ret hurtigt, og fedtdepoterne er ikke til meget hjælp

-
@folfdk I dag havde jeg mere lyst til et æble

Det handlede mere om 15 minutter i træk i zone 5. Det tømmer altså glykogendepoterne ret hurtigt, og fedtdepoterne er ikke til meget hjælp

Ah, på den måde

Er zone 5 ikke kun lavet til 10 minutter!

Så har du presset dig selv godt i dag! Kan godt forstå der virkelig var brug for at tanke op igen! -
Jeg var åbenbart ikke den eneste, som syntes, at en løbetur kl. 9 var en fantastisk ide. Det endte med, at jeg brugte de første 7 km på at tænke: “Arh, jeg kan da godt lige overhale, og det ville jo være pinligt, hvis de overhaler mig igen”, og sådan ender man med tunge stænger til sidst

Med 500 meter tilbage, tog jeg lige en pause pga. en pæn syren. Det var rart lige at få pulsen ud af zone 5

Hjemme igen spiste jeg den 23. croissant 🥳
Ud og løbe en halvlang omvej for at hente kaffebønner. Der røg også en lille ekstra snack med i købet - croissant nr. 24.
Vejret var skønt og lunt, vinden var dog lidt strid, når det ikke var medvind.
Ovenpå de sidste par løbeture var det tiltrængt og dejligt med et lavere tempo.
-
Ud og løbe en halvlang omvej for at hente kaffebønner. Der røg også en lille ekstra snack med i købet - croissant nr. 24.
Vejret var skønt og lunt, vinden var dog lidt strid, når det ikke var medvind.
Ovenpå de sidste par løbeture var det tiltrængt og dejligt med et lavere tempo.
Stærkt!
Der ryger nogen bønner over disken! Og croissanter
Ved du hvor du ligger på en 10 km hvis du løber igennem?
Jeg tænker jo at 5:30 ikke sådan ægte er langsomt
-
Stærkt!
Der ryger nogen bønner over disken! Og croissanter
Ved du hvor du ligger på en 10 km hvis du løber igennem?
Jeg tænker jo at 5:30 ikke sådan ægte er langsomt
@folfdk Med friske ben, maks. 50 højdemeter og ingen røde lys kan jeg på en god dag nok klemme mig lidt under 49 minutter på en 10'er. For et par uger siden løb jeg en 12'er, hvor jeg løb de hurtigste 10 på 49:54

-
@folfdk Med friske ben, maks. 50 højdemeter og ingen røde lys kan jeg på en god dag nok klemme mig lidt under 49 minutter på en 10'er. For et par uger siden løb jeg en 12'er, hvor jeg løb de hurtigste 10 på 49:54

Jeg ville jo tro du godt kunne ligge omkring 4:30/km , så en tid på 45 minutter, hvis du er udhvilet

Men jo bare mega fedt at du kommer ud og det føles godt!
-
Jeg ville jo tro du godt kunne ligge omkring 4:30/km , så en tid på 45 minutter, hvis du er udhvilet

Men jo bare mega fedt at du kommer ud og det føles godt!
@folfdk 4:30 er måske lidt optimistisk, men jeg har selvfølgelig heller ikke rigtigt nogen brugbar race-erfaring. Så jeg kan da heller ikke udelukke det

-
@folfdk 4:30 er måske lidt optimistisk, men jeg har selvfølgelig heller ikke rigtigt nogen brugbar race-erfaring. Så jeg kan da heller ikke udelukke det

Det er udelukkende baseret på fornemmelsen jeg har trukket ud af luften, i forhold til hvordan du siger det føles at løbe.
Men jeg ved selvfølgelig ikke om du tit stopper uret undervejs og får en pustepause (pga rødt eller hvad det nu kan være, langsom betjening måske
) og det kan selvfølgelig påvirke hvad og hvordan du løber.
Men hvis du skal løbe parkrun, så får du jo noget mere "rigtig" data