Så ja, Denne morgen beslutter min windowscomputer sig for, at i dag gider den altså ikke åbne LibreOffice.
-
@SuneAuken Vi taler her om en utopi, ikke?
Findes sprogværktøjerne fx overhovedet til Linux?
Selv kunne jeg formodentlig også klare mig ok på Linux, da jeg i forvejen kører LibreOffice og Zotero som væsentligste redskaber i mit (medgivet efterhånden uhyre neddroslede) akademiske modus.
@tokeriis Nu er jeg nysgerrig efter hvilke sprogværktøjer og hvad de kan; især det sidste: hvad de kan. @SuneAuken
-
@SuneAuken Har de planer om det?
@svedigtype Der bevæger sit et pres langsomt igennem et langsomt system, så et eller andet vil ske - på et eller andet tidspunkt. Men hvornår? og hvad?
-
Så ja, Denne morgen beslutter min windowscomputer sig for, at i dag gider den altså ikke åbne LibreOffice. Selv ikke efter genstart. Sjovt, som det aldrig sker med Microsofts egen officepakke.
Oh well, besøg hos IT-folket bliver dagens første dagsordenspunkt ...
Jeg glæder mig sådan til, at Københavns Universitet går på Linux.
#DkMastdon #LibreOffice #Linux #Konkurrenceforvridning #Suuuuk
Nå, de rettede det op på 10 minutter og var i øvrigt rolige og venlige.
-
@SuneAuken Vi taler her om en utopi, ikke?
Findes sprogværktøjerne fx overhovedet til Linux?
Selv kunne jeg formodentlig også klare mig ok på Linux, da jeg i forvejen kører LibreOffice og Zotero som væsentligste redskaber i mit (medgivet efterhånden uhyre neddroslede) akademiske modus.
@tokeriis @SuneAuken Elseviers Mendeley fungere strålende på linux, dog må jeg tilstå at jeg bruger det med LaTeX, men jeg tester da lige om det virker med libre office. Er der andre sprogværktøjer end spell check og reference managers?
-
Nå, de rettede det op på 10 minutter og var i øvrigt rolige og venlige.
@SuneAuken det kan vi IT-folk godt være

-
@SuneAuken det kan vi IT-folk godt være

Sandt. "Mine" er gennemgående både dygtige og søde. Jeg går altid trygt til dem.
-
@tokeriis @SuneAuken Elseviers Mendeley fungere strålende på linux, dog må jeg tilstå at jeg bruger det med LaTeX, men jeg tester da lige om det virker med libre office. Er der andre sprogværktøjer end spell check og reference managers?
@eskealler @SuneAuken Jeg tænkte måske mere med formuleringen "sprogværktøjer" på fx værktøjer til analyse af Grundtvigs tekstkorpus eller lignende fagspecifikke ting.
-
@eskealler @SuneAuken Jeg tænkte måske mere med formuleringen "sprogværktøjer" på fx værktøjer til analyse af Grundtvigs tekstkorpus eller lignende fagspecifikke ting.
Jeg må tilstå at jeg kun har lavet analyse af korpus-tekst i R og Python, men jeg kan se https://corpus-analysis.com/ at der er bjerge af værktøjer jeg aldrig har hørt om til både det ene og andet styresystem. Jeg får helt lyst til at prøve andre værktøjer end dem jeg sidder med til daglig.
-
Jeg må tilstå at jeg kun har lavet analyse af korpus-tekst i R og Python, men jeg kan se https://corpus-analysis.com/ at der er bjerge af værktøjer jeg aldrig har hørt om til både det ene og andet styresystem. Jeg får helt lyst til at prøve andre værktøjer end dem jeg sidder med til daglig.
@eskealler @SuneAuken Fedt!
-
Jeg har lige spurgt. Det blev mødt med venlig nysgerrighed. Det væsentligste redskab, Transkribus, fungerer som en webapplikation, så det skulle køre, men nu ser vi.
-
Jeg har lige spurgt. Det blev mødt med venlig nysgerrighed. Det væsentligste redskab, Transkribus, fungerer som en webapplikation, så det skulle køre, men nu ser vi.
@SuneAuken @tokeriis
Wauw, det ser super spændende ud! Jeg sidder med en langgraph pipeline med mistrals OCR-api, og laver blandt andet argument ekstraktion, men det der ser både brugervenligt og fleksibelt ud! -
@SuneAuken @tokeriis
Wauw, det ser super spændende ud! Jeg sidder med en langgraph pipeline med mistrals OCR-api, og laver blandt andet argument ekstraktion, men det der ser både brugervenligt og fleksibelt ud!@eskealler @SuneAuken Det er hvad jeg vil kalde relevant og nyttig brug af AI.