Hvad synes du, det danske Fedivers mangler?
-
-
@simonjust Min mor vil gerne væk fra Facebook, men mangler et godt alternativ - på Dansk. Det kunne godt gælde mange mindre tekniske personer, men måske primært min mor, der har meget tekniske sønner.
-
@simonjust Min mor vil gerne væk fra Facebook, men mangler et godt alternativ - på Dansk. Det kunne godt gælde mange mindre tekniske personer, men måske primært min mor, der har meget tekniske sønner.
@Gjoel Jeg tænker i retning af en superpoleret, brugervenlig Friendi.ca?
-
@Gjoel Jeg tænker i retning af en superpoleret, brugervenlig Friendi.ca?
@simonjust Præcis, det ville være godt.
-
@simonjust særligt events muligheder og grupper ville betyde meget.
-
@simonjust særligt events muligheder og grupper ville betyde meget.
@jenspoder Tjek! Der findes f.eks Gancio https://gancio.org/ hvis du eller andre kender nogen, der kunne tænke sig at host'e
-
S sam@social.data.coop shared this topic
M mthaastrup@helvede.net shared this topic
-
@jenspoder Tjek! Der findes f.eks Gancio https://gancio.org/ hvis du eller andre kender nogen, der kunne tænke sig at host'e
@simonjust Jeg tænkte, at man skulle finde et federeret medie med både Microblogging, events og grupper i sig, hvis det skulle have en god chance for at få folk ombord.
Jeg har kigget på Friendica, som virker til at have alle disse komponenter i sig.
Så skal vi bare lige at Mit ID validering på en instants som vi ligger på danmark.dk domænet - så har Moderaterne deres fællesskabsejede Sociale Medie
-
@simonjust Jeg tænkte, at man skulle finde et federeret medie med både Microblogging, events og grupper i sig, hvis det skulle have en god chance for at få folk ombord.
Jeg har kigget på Friendica, som virker til at have alle disse komponenter i sig.
Så skal vi bare lige at Mit ID validering på en instants som vi ligger på danmark.dk domænet - så har Moderaterne deres fællesskabsejede Sociale Medie
@jenspoder Det tror jeg også ville være en god idé med en løsning, der "kan det hele", lige nu så satser projekterne sådan meget i én retning, hvor brugerne nok efterspørger en "pakkeløsning", der kan matche f.eks Facebooks features.
Ja, Friendica er interessant, fordi den har lave krav til webhotellet, og dem, der har et webhotel, der kan trække Wordpress kan også trække Friendica.
Mht. MitID, uff. Ja, så håber jeg staten vil bakke op - jeg mener MitID takserer et ørebeløb pr. login, det kan godt blive dyrt
-
@jenspoder Det tror jeg også ville være en god idé med en løsning, der "kan det hele", lige nu så satser projekterne sådan meget i én retning, hvor brugerne nok efterspørger en "pakkeløsning", der kan matche f.eks Facebooks features.
Ja, Friendica er interessant, fordi den har lave krav til webhotellet, og dem, der har et webhotel, der kan trække Wordpress kan også trække Friendica.
Mht. MitID, uff. Ja, så håber jeg staten vil bakke op - jeg mener MitID takserer et ørebeløb pr. login, det kan godt blive dyrt
@simonjust jeg tænkte at man kunne lave en mit id validering af en konto. Men herefter simpelt login. Lidt som på dba.
-
@simonjust jeg tænkte at man kunne lave en mit id validering af en konto. Men herefter simpelt login. Lidt som på dba.
@jenspoder Ah ja,- på den måde - ja, det ville løse en masse problemer, faktisk.
-
@simonjust Præcis, det ville være godt.
@Gjoel @simonjust Jamen, så har jeg da oprettet https://friendica.dk til os alle sammen.
Jeg håber meget at I vil oprette en bruger og begynde at invitere de af jeres familie og venner som er klar på at være avantgarde og accepterer at alt ikke er som det var på den anden side af hegnet.I første omgang har jeg sat krav om godkendelse på nye brugere, så der ikke kommer for mange bots ind.
Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe mig med at være administrator eller moderator. -
@jenspoder Ah ja,- på den måde - ja, det ville løse en masse problemer, faktisk.
@simonjust @jenspoder Er det noget en af jer ville have modet på at hjælpe mig med at implementere i friendica.dk?
-
@Gjoel @simonjust Jamen, så har jeg da oprettet https://friendica.dk til os alle sammen.
Jeg håber meget at I vil oprette en bruger og begynde at invitere de af jeres familie og venner som er klar på at være avantgarde og accepterer at alt ikke er som det var på den anden side af hegnet.I første omgang har jeg sat krav om godkendelse på nye brugere, så der ikke kommer for mange bots ind.
Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe mig med at være administrator eller moderator.@jeppe @simonjust Den virker vist ikke helt endnu (Server not found), men jeg skal gerne melder mig som med-admin når jeg får adgang.
-
@jeppe @simonjust Den virker vist ikke helt endnu (Server not found), men jeg skal gerne melder mig som med-admin når jeg får adgang.
@Gjoel @simonjust fedt! Jeg tildeler dig rettigheder.
-
@Gjoel @simonjust fedt! Jeg tildeler dig rettigheder.
@jeppe @simonjust Jeg mangler en email om at jeg er blevet optaget på serveren. Jeg prøvede også at importere min profil fra friendica.world, men fik forbidden.
-
@jeppe @simonjust Jeg mangler en email om at jeg er blevet optaget på serveren. Jeg prøvede også at importere min profil fra friendica.world, men fik forbidden.
@Gjoel @simonjust kigger på det i aften.
-
@Gjoel @simonjust så skulle emails gerne være rullet ud fra serveren. Og du er nu admin. Bare slå dig løs! Der er Tusind ting at indstille på.
-
Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe mig med at være administrator eller moderator.@jeppe @Gjoel @simonjust Tak for invitationen. Oprettede bruger uden problemer. Det tog 2 minutter.
Det ligner et websted fra 80' - myspace eller sådan noget
Jeg håber også virkeligt, den får en facelift
-
N niels@social.data.coop shared this topic
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
-
Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe mig med at være administrator eller moderator.@jeppe Jeg forsøgte at oprette mig for et par dage siden, men computeren genstartede lige som jeg havde trykket "Sign up now". Så jeg tror ikke registreringen blev færdiggjort rigtigt. Og jeg fik ingen mail.
Men når jeg forsøger at oprette mig nu, bliver jeg afvist med at brugernavnet er optaget.
-
@jeppe Jeg forsøgte at oprette mig for et par dage siden, men computeren genstartede lige som jeg havde trykket "Sign up now". Så jeg tror ikke registreringen blev færdiggjort rigtigt. Og jeg fik ingen mail.
Men når jeg forsøger at oprette mig nu, bliver jeg afvist med at brugernavnet er optaget.
@Mads5408 har du prøvet at klikke glemt password?