Mit kongerige for en editor der understøtter docx og ikke indsætter al mulig lort, når man eksporterer til html.
-
Mit kongerige for en editor der understøtter docx og ikke indsætter al mulig lort, når man eksporterer til html. Kigger på dig, Libreoffice, <span class="text-italic"> WTAF.
@infonauten Hvis der er et svar på det, er det 90% sikkert at det er terminalbaseret...
-
@nerdd kursiv-lyd bliver det nye sort!
@infonauten Det er med tryk på alle stavelser.
Ps.: Italienerne er *rasende* over “image-italics”.
-
@nerdd og altså, hvis bare vi havde et html-tag, som kunne specificere at noget var kursiv.
@infonauten Ja, gid nogen havde opfundet sådan et. Det havde været smart.
-
@infonauten Hvis der er et svar på det, er det 90% sikkert at det er terminalbaseret...
@mjj de løsninger jeg kender, f.eks. Pandoc, er næsten lige så slemme. Men jeg tænker faktisk at en del af problemet lige i mit tilfælde er det lag, der oversætter strukturen i open office-filer til docx, der sker i al fald nogle mærkværdige ting.
Svaret er at jeg skal "roll my own". Men ikke lige nu. -
@infonauten Det er med tryk på alle stavelser.
Ps.: Italienerne er *rasende* over “image-italics”.
-
Mit kongerige for en editor der understøtter docx og ikke indsætter al mulig lort, når man eksporterer til html. Kigger på dig, Libreoffice, <span class="text-italic"> WTAF.
Jeg sværger, 99% af alle gange jeg ser et <span> er det unødvendigt. Sådan helt generelt.
-
@infonauten Nogle gange skal de dumme ideer bare ud af hovedet og leve i virkeligheden

-
T tokeriis@helvede.net shared this topic
-
@infonauten Nogle gange skal de dumme ideer bare ud af hovedet og leve i virkeligheden

@nerdd ja tak.
-
Jeg sværger, 99% af alle gange jeg ser et <span> er det unødvendigt. Sådan helt generelt.
@infonauten f***ing ja. Også når folk skriver html i hånden plastrer de det til med span. Det er text elementernes svar på div.
-
@infonauten f***ing ja. Også når folk skriver html i hånden plastrer de det til med span. Det er text elementernes svar på div.
@mrmatten folk skal slappe af. Simpelt fungerer bedst, med mindre vi snakker virkeligt særlige usecases.
-
@nerdd kursiv-lyd bliver det nye sort!
@infonauten @nerdd Challenge accepted!
-
@mrmatten folk skal slappe af. Simpelt fungerer bedst, med mindre vi snakker virkeligt særlige usecases.
@infonauten @mrmatten Det er desværre bare ikke altid lige nemt at slappe af, når man bliver sat til at arbejde på et projekt, som bruger et CSS framework eller library, som kun fungerer med dybt nestede non-semantiske elementer.
-
@infonauten @mrmatten Det er desværre bare ikke altid lige nemt at slappe af, når man bliver sat til at arbejde på et projekt, som bruger et CSS framework eller library, som kun fungerer med dybt nestede non-semantiske elementer.
@nerdd @infonauten haha sandt #WhenForcedToEvil

-
@mrmatten @infonauten Jeeep! Det er de færreste, der er specielt interesserede i åbningsreplikken: “Nå, jeg kan se, at I bruger Tailwind CSS og masser af divs og spans. Skulle vi ikke lige starte med at rydde op i det, inden jeg begynder på det, I egentlig hyrede mig til?”

-
@mrmatten @infonauten Jeeep! Det er de færreste, der er specielt interesserede i åbningsreplikken: “Nå, jeg kan se, at I bruger Tailwind CSS og masser af divs og spans. Skulle vi ikke lige starte med at rydde op i det, inden jeg begynder på det, I egentlig hyrede mig til?”

-
@infonauten @mrmatten Ja, helt bestemt! Ikke-semantiske elementer er helt nødvendige at have.
Det gør dog stadig lidt ondt at lave noget a’la “div > div > div > div > div > p > span” og alle med forskellige klasser for at få det hele til at rendere med korrekt placering, font, farve, størrelse osv

-
@infonauten @mrmatten Ja, helt bestemt! Ikke-semantiske elementer er helt nødvendige at have.
Det gør dog stadig lidt ondt at lave noget a’la “div > div > div > div > div > p > span” og alle med forskellige klasser for at få det hele til at rendere med korrekt placering, font, farve, størrelse osv

-
@infonauten @mrmatten Det må du undskylde. Jeg gør det aldrig igen.
-
@infonauten @mrmatten Det må du undskylde. Jeg gør det aldrig igen.
@nerdd @mrmatten
Mig: *vågner svedende op midt om natten; halvt frygt, halvt vrede*
Fruen: "Er det div'erne igen? De er ikke virkelige, de kan ikke ramme dig"
Mig: "Menmenmen Rasmus siger at de er virkelige!"
Fruen: "Pjatmedham, kan du se nogen div'er her>div'er her>div'er her>div'er her>div'er her>div'er her?"Mig, skriger, vågner ægte op.
Fruen: "Var det drømmen om de nestede divs igen?" -
@nerdd @mrmatten
Mig: *vågner svedende op midt om natten; halvt frygt, halvt vrede*
Fruen: "Er det div'erne igen? De er ikke virkelige, de kan ikke ramme dig"
Mig: "Menmenmen Rasmus siger at de er virkelige!"
Fruen: "Pjatmedham, kan du se nogen div'er her>div'er her>div'er her>div'er her>div'er her>div'er her?"Mig, skriger, vågner ægte op.
Fruen: "Var det drømmen om de nestede divs igen?"@infonauten @mrmatten Haha, nestede mareridt om nestede divs er et *ægte* mareridt!