Mit kongerige for en editor der understøtter docx og ikke indsætter al mulig lort, når man eksporterer til html.
-
Men seriøst, har nogen et alternativ til Libreoffice, som kan læse og redigere docx? Jeg har optimalt brug for avanceret søg og erstat, f.eks. "find al tekst der er formatteret sådan her, tildel det typografi x".
Skal kunne køre på mac (og nej, jeg bliver sgu ikke venner med Pages).@infonauten Jeg bruger OpenOffice - men det er vel næsten det samme. Fungerer udmærket på en Mac.
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
Men seriøst, har nogen et alternativ til Libreoffice, som kan læse og redigere docx? Jeg har optimalt brug for avanceret søg og erstat, f.eks. "find al tekst der er formatteret sådan her, tildel det typografi x".
Skal kunne køre på mac (og nej, jeg bliver sgu ikke venner med Pages).Du har jo nok selv undersøgt mange ting, så jeg har ikke de store ting at tilføje
️Har heller ikke Mac, så er ikke bekendt med tekstbehandling/docx på Mac.
Men nu er det boostet, så håber vi at det rækker langt ud af vores fællesmængde af følgere.
(Men måske et opslag på engelsk, med nogle tags, kan give bedre udbredelse af spørgsmålet og hjælp)
-
@infonauten Jeg bruger OpenOffice - men det er vel næsten det samme. Fungerer udmærket på en Mac.
@Henriette_Westh ja, det er stort set det samme. Tak for input

-
Du har jo nok selv undersøgt mange ting, så jeg har ikke de store ting at tilføje
️Har heller ikke Mac, så er ikke bekendt med tekstbehandling/docx på Mac.
Men nu er det boostet, så håber vi at det rækker langt ud af vores fællesmængde af følgere.
(Men måske et opslag på engelsk, med nogle tags, kan give bedre udbredelse af spørgsmålet og hjælp)
@folfdk mange tak for boost.

-
Skal kunne køre på mac (og nej, jeg bliver sgu ikke venner med Pages).@infonauten Pandoc? Ikke en editor men CLI-baseret konvertering mellem dokument formater, og den kan læse og skrive .docx filer. Jeg har ikke lige prøvet dit tilfælde men det plejer at være mere fokuseret på ren og standardiseret output end på snazzy udseende. Og stop kan du redigere i hvad du vil.
-
Skal kunne køre på mac (og nej, jeg bliver sgu ikke venner med Pages).@infonauten Altså, hvad er din arbejdsgang igen? Bliver du træt i hovedet, hvis man* foreslår at importere Word til markdown?
* jeg
-
@infonauten Pandoc? Ikke en editor men CLI-baseret konvertering mellem dokument formater, og den kan læse og skrive .docx filer. Jeg har ikke lige prøvet dit tilfælde men det plejer at være mere fokuseret på ren og standardiseret output end på snazzy udseende. Og stop kan du redigere i hvad du vil.
@Thriveth jeg har meget blandede erfaringer med Pandoc, brugte den i noget tid som docx -> html-lag i min maskine, men der var en del inkonsistens i output og selv om jeg gjorde som manualen sagde, kunne jeg ikke ændre det (som jeg husker det, var den slem til at outputte flere korte linjer som én linje, trods linjeskift). Men det kan naturligvis have ændret sig i de 3-4 år jeg ikke har brugt det.
-
@infonauten Altså, hvad er din arbejdsgang igen? Bliver du træt i hovedet, hvis man* foreslår at importere Word til markdown?
* jeg
@fanden Jeg prøver at undgå for mange formatkonverteringer, for det er altid en potentiel fejlkilde.
-
@Thriveth jeg har meget blandede erfaringer med Pandoc, brugte den i noget tid som docx -> html-lag i min maskine, men der var en del inkonsistens i output og selv om jeg gjorde som manualen sagde, kunne jeg ikke ændre det (som jeg husker det, var den slem til at outputte flere korte linjer som én linje, trods linjeskift). Men det kan naturligvis have ændret sig i de 3-4 år jeg ikke har brugt det.
@infonauten Ah ok. På papiret er det den perfekte løsning men...
️ -
@fanden Jeg prøver at undgå for mange formatkonverteringer, for det er altid en potentiel fejlkilde.
@infonauten Yeah, jeg tænker nok du har et bredere overblik end mig, når det kommer til stykket...
-
@folfdk mange tak for boost.

Selvfølgelig!!
Jeg er også selv interesseret i hvilke muligheder der er (sådan mere generelt)
-
Skal kunne køre på mac (og nej, jeg bliver sgu ikke venner med Pages).@infonauten jeg var jo engang mr. "Tekstbehandling på Mac", men det er længe siden nu. Har du kigget på Mellel ? https://www.mellel.com
-
Skal kunne køre på mac (og nej, jeg bliver sgu ikke venner med Pages).@infonauten Scrivener, Den er ikke tiltænkt som en docx editor men den kan det du efterspørger. De har en 30 dages gratis prøve. https://www.literatureandlatte.com/scrivener/overview
-
@infonauten Scrivener, Den er ikke tiltænkt som en docx editor men den kan det du efterspørger. De har en 30 dages gratis prøve. https://www.literatureandlatte.com/scrivener/overview
@mshdk spændende, tak.
-
@infonauten jeg var jo engang mr. "Tekstbehandling på Mac", men det er længe siden nu. Har du kigget på Mellel ? https://www.mellel.com
@tokeriis det har jeg ikke, men jeg gør det når jeg kommer hjem. Tak.