Nå. Min password manager påstår at mit device har ændret sin biometriske profil så nu skal jeg bruge mit master password for at kunne se mine passwords.
-
>HAHAHA!!
Slog hjernen fra og prøvede med mit sidste forsøg inden selvdestruktionen noget, som “føltes rigtigt” med et ægte tastatur under fingrene. Og bum, jeg er inde!Men vil faktisk stadig gerne høre hvad I andre bruger.
@Koefoed Som enhver professionel person har jeg skrevet det på en gul post-it, som er klistret til undersiden af skrivebordet.
-
>Er ikke kommet i tanke om hvor jeg har skrevet mit masterpassword ned (et godt, sikkert og hemmeligt sted, tydeligvis) og aner ikke hvad min recovery phrase er. Så jeg har tre gæt tilbage før min password manager selvdestruerer. Surt men fint nok, det er jo den sikkerhed jeg vil have.
Men skulle man så prøve Proton i stedet for? Jeg har pt Keeper. Hvad bruger I andre? Skal fungere på Apples produkter og vi kan nok lige så godt få en duo-løsning på samme abo (BedreHalvdel kan også skifte).Jeg har Bitwarden.eu (ikke .com som er i USA).
Har brugt det gratis et stykke tid, men er for nylig skiftet til at betale for det
-
>HAHAHA!!
Slog hjernen fra og prøvede med mit sidste forsøg inden selvdestruktionen noget, som “føltes rigtigt” med et ægte tastatur under fingrene. Og bum, jeg er inde!Men vil faktisk stadig gerne høre hvad I andre bruger.
Det er altså dejligt med den slags muskel hukommelse!
-
Det er altså dejligt med den slags muskel hukommelse!
@folfdk lidt sjovt, ikke? Ligesom med pinkoder, hvis tastaturet vender omvendt går jeg helt i stå.
-
@Koefoed Som enhver professionel person har jeg skrevet det på en gul post-it, som er klistret til undersiden af skrivebordet.
@wolf jamen det er jo det. Så skal cyberkriminelle jo også virkelig anstrenge sig, hvis de skal have fat i det.
-
@wolf jamen det er jo det. Så skal cyberkriminelle jo også virkelig anstrenge sig, hvis de skal have fat i det.
@Koefoed Rigtige hackere har kontrol over den robotarm og dens webcam, som står på normale brugeres bord.
-
>HAHAHA!!
@Koefoed i går oprettede jeg en krypteret diskpartition, og i dag kan jeg ikke låse den op. Password burde gerne være det samme som på den anden disk som jeg godt kan låse op! Åh! Glad for det lykkedes for dig.
-
@mok0 @Koefoed Din oplevelse beskriver en stor del af grunden til at jeg ikke bruger en PW manager - det er den fysiske notesbog, og/eller en majet hæmmelig plaintext-fil, som jeg godt ved ikke anbefales, men i lyset af hvor dårlig sikkerheden er i den anden ende af hver eneste af disse password-adgange, så er jeg faktisk ikke sikker på, at min ende ikke er den sikreste alligevel...
-
>HAHAHA!!
@Koefoed Har været tilfreds bruger/kunde af 1Password i mere end et årti. De er generelt gået mere efter erhvervskunderne i de senere år, men synes stadig de gør det ret godt og har ikke set nogen grund til at skifte.
-
-
@Koefoed i går oprettede jeg en krypteret diskpartition, og i dag kan jeg ikke låse den op. Password burde gerne være det samme som på den anden disk som jeg godt kan låse op! Åh! Glad for det lykkedes for dig.
@reynir krydser fingre for at du kan komme ind i din også!
-
-
@Koefoed Har været tilfreds bruger/kunde af 1Password i mere end et årti. De er generelt gået mere efter erhvervskunderne i de senere år, men synes stadig de gør det ret godt og har ikke set nogen grund til at skifte.
@Koefoed Muligheden er sikkert i mange password managers, men en af de funktioner jeg er glad for er “shared vaults”. Mig og mine søskende hjælper ofte vores forældre med IT og der er det bare virkelig rart at vi har en shared vault hvor vi deler deres IT setup information.
-
-
@Koefoed Muligheden er sikkert i mange password managers, men en af de funktioner jeg er glad for er “shared vaults”. Mig og mine søskende hjælper ofte vores forældre med IT og der er det bare virkelig rart at vi har en shared vault hvor vi deler deres IT setup information.
@jramskov ja det er vildt smart. Og særlig smart i jeres tilfælde.
-
@Mads5408 tak, meget grundigt og nyttigt svar.