Der er landet en .indd (InDesign) fil i min inbox.
-
Det bedste jeg kan tilbyde er at Scribus kan importere .imdl format fra InDesign, som jo så kræver at du kan få dem der sendte .indd filen til at eksportere til .imdl i stedet for
https://wiki.scribus.net/canvas/What%27s_new_in_Scribus_1.6%3F
@folfdk @infonauten Men er det så ikke lettere at bede dem outputte direkte til ePub, hvis de alligevel har InDesign åbent? Du kunne også overveje at hente en trial eller købe et Adobe månedsabonnement for at åbne filen.
-
@folfdk @infonauten Men er det så ikke lettere at bede dem outputte direkte til ePub, hvis de alligevel har InDesign åbent? Du kunne også overveje at hente en trial eller købe et Adobe månedsabonnement for at åbne filen.
-
Der er landet en .indd (InDesign) fil i min inbox. En hurtig søgning siger at det er et propritært format og at det ikke kan åbnes i andet end Adobes egne produkter, men jeg kan jo tage fejl.
Er der nogen af jer, der kender til ikke-Adobe programmer der kan læse sådan en svend?
Edit: det er ikke nok at se den, jeg skal kunne redigere.
Jeg har bidt i det sure corporate-æble og tegnet et prøveabonnement på Adobe CC. F*ck altså, men jeg kunne ikke finde noget andet, der gav mig det, som jeg havde brug for. Mind mig lige om at afmelde abonnementet inden næste mandag.
-
Jeg har bidt i det sure corporate-æble og tegnet et prøveabonnement på Adobe CC. F*ck altså, men jeg kunne ikke finde noget andet, der gav mig det, som jeg havde brug for. Mind mig lige om at afmelde abonnementet inden næste mandag.
@infonauten husk at afmelde abonnementet inden næste mandag
-
-
@doktorlond tak!
-
@simonjust propritære filformater er skabt af ... et eller andet meget ondt.
-
@doktorlond @infonauten FWIW, så ser det ud til, at Affinity Publisher kan åbne IDML-filer (ikke INDD): https://www.youtube.com/watch?v=bG7r6P7hc80
Jeg ved dog ikke om det stadig er tilfældet, efter Canva har købt Affinity...
-
@infonauten @simonjust Programmører? Product Managers?
-
@infonauten Jep! Det er mange år siden jeg har siddet med InDesign sidst, men gudfader i skuret, vi skulle have mange ekstra programmer bare for at lave de mest basale ting, fordi indd-formatet var proprietært.
Nu er der trods alt IDML-formatet også - på et eller andet tidspunkt skal jeg tjekke, hvor godt Scribus håndterer det.
-
@doktorlond @infonauten FWIW, så ser det ud til, at Affinity Publisher kan åbne IDML-filer (ikke INDD): https://www.youtube.com/watch?v=bG7r6P7hc80
Jeg ved dog ikke om det stadig er tilfældet, efter Canva har købt Affinity...
@jwcph Tak.
Idml er ikke noget problem, det er et læsbart format, .indd er et binært, propritært format. -
@infonauten @simonjust Programmører? Product Managers?
@CarstenBoll @simonjust
︎ all of the above -
@infonauten Jep! Det er mange år siden jeg har siddet med InDesign sidst, men gudfader i skuret, vi skulle have mange ekstra programmer bare for at lave de mest basale ting, fordi indd-formatet var proprietært.
Nu er der trods alt IDML-formatet også - på et eller andet tidspunkt skal jeg tjekke, hvor godt Scribus håndterer det.
@simonjust der er mange flere muligheder med IDML / ICML, ja.
-
@infonauten Fy for pokker. Jeg kondolerer.
Jeg blev til sidst grundigt træt af deres… hvad hedder det? Creative-something-something?
Deres dumme synkroniserings-logge-ind-opdateringsapp. -
@infonauten Fy for pokker. Jeg kondolerer.
Jeg blev til sidst grundigt træt af deres… hvad hedder det? Creative-something-something?
Deres dumme synkroniserings-logge-ind-opdateringsapp.@Trine_DK jep. Og hey, nu med AI.
-
@Trine_DK jep. Og hey, nu med AI.
-
@Trine_DK @infonauten Har de stadigvæk en prominent genvej til at gemme en given billedfil til NFT?

-
@Trine_DK @infonauten Har de stadigvæk en prominent genvej til at gemme en given billedfil til NFT?

-
@infonauten @Trine_DK Kigger på "Web3 is going just great"s løbende gravskrifter over kryptoprojekter

-
@infonauten
@remindme in 6 days