Der er landet en .indd (InDesign) fil i min inbox.
-
@infonauten husk at afmelde abonnementet inden næste mandag
@doktorlond @infonauten FWIW, så ser det ud til, at Affinity Publisher kan åbne IDML-filer (ikke INDD): https://www.youtube.com/watch?v=bG7r6P7hc80
Jeg ved dog ikke om det stadig er tilfældet, efter Canva har købt Affinity...
-
@simonjust propritære filformater er skabt af ... et eller andet meget ondt.
@infonauten @simonjust Programmører? Product Managers?
-
@simonjust propritære filformater er skabt af ... et eller andet meget ondt.
@infonauten Jep! Det er mange år siden jeg har siddet med InDesign sidst, men gudfader i skuret, vi skulle have mange ekstra programmer bare for at lave de mest basale ting, fordi indd-formatet var proprietært.
Nu er der trods alt IDML-formatet også - på et eller andet tidspunkt skal jeg tjekke, hvor godt Scribus håndterer det.
-
@doktorlond @infonauten FWIW, så ser det ud til, at Affinity Publisher kan åbne IDML-filer (ikke INDD): https://www.youtube.com/watch?v=bG7r6P7hc80
Jeg ved dog ikke om det stadig er tilfældet, efter Canva har købt Affinity...
@jwcph Tak.
Idml er ikke noget problem, det er et læsbart format, .indd er et binært, propritært format. -
@infonauten @simonjust Programmører? Product Managers?
@CarstenBoll @simonjust
︎ all of the above -
@infonauten Jep! Det er mange år siden jeg har siddet med InDesign sidst, men gudfader i skuret, vi skulle have mange ekstra programmer bare for at lave de mest basale ting, fordi indd-formatet var proprietært.
Nu er der trods alt IDML-formatet også - på et eller andet tidspunkt skal jeg tjekke, hvor godt Scribus håndterer det.
@simonjust der er mange flere muligheder med IDML / ICML, ja.
-
Jeg har bidt i det sure corporate-æble og tegnet et prøveabonnement på Adobe CC. F*ck altså, men jeg kunne ikke finde noget andet, der gav mig det, som jeg havde brug for. Mind mig lige om at afmelde abonnementet inden næste mandag.
@infonauten Fy for pokker. Jeg kondolerer.
Jeg blev til sidst grundigt træt af deres… hvad hedder det? Creative-something-something?
Deres dumme synkroniserings-logge-ind-opdateringsapp. -
@infonauten Fy for pokker. Jeg kondolerer.
Jeg blev til sidst grundigt træt af deres… hvad hedder det? Creative-something-something?
Deres dumme synkroniserings-logge-ind-opdateringsapp.@Trine_DK jep. Og hey, nu med AI.
-
@Trine_DK jep. Og hey, nu med AI.
-
@Trine_DK @infonauten Har de stadigvæk en prominent genvej til at gemme en given billedfil til NFT?

-
@Trine_DK @infonauten Har de stadigvæk en prominent genvej til at gemme en given billedfil til NFT?

-
@infonauten @Trine_DK Kigger på "Web3 is going just great"s løbende gravskrifter over kryptoprojekter

-
Jeg har bidt i det sure corporate-æble og tegnet et prøveabonnement på Adobe CC. F*ck altså, men jeg kunne ikke finde noget andet, der gav mig det, som jeg havde brug for. Mind mig lige om at afmelde abonnementet inden næste mandag.
@infonauten
@remindme in 6 days -
@notsoloud Ok, I will remind you on Sunday Jan 25, 2026 at 2:22 PM UTC.
-
@infonauten Ulf, husk at afmelde dit Adobe CC-abonnement.
-
@fanden tak
-
@fanden
Det er sgu god service!Cc @infonauten
-
@fanden
Det er sgu god service!Cc @infonauten
-
-
@infonauten @folfdk (kosmisk bevidsthed, og muligheden for at sætte et trut til udgivelse længere frem i tiden)