Når man har været igennem en del trin af #DanmarkSkifter, er det slående hvor hurtigt noget bliver new normal.
-
Når man har været igennem en del trin af #DanmarkSkifter, er det slående hvor hurtigt noget bliver new normal. Jeg tjekker min mail ved min nye tjeneste automatisk, starter min Linux maskine uden at tænke over det og får aldrig tanken at der måske var noget jeg gerne ville tjekke på LinkedIn eller Instagram.
Alligevel skal jeg lige tage tilløb til næste trin: at flytte alle mine videoer af YouTube, og få lavet mig et lille hyggeligt arkiv på min hjemmeside til den slags.
-
Når man har været igennem en del trin af #DanmarkSkifter, er det slående hvor hurtigt noget bliver new normal. Jeg tjekker min mail ved min nye tjeneste automatisk, starter min Linux maskine uden at tænke over det og får aldrig tanken at der måske var noget jeg gerne ville tjekke på LinkedIn eller Instagram.
Alligevel skal jeg lige tage tilløb til næste trin: at flytte alle mine videoer af YouTube, og få lavet mig et lille hyggeligt arkiv på min hjemmeside til den slags.
@mosgaard Hvis du har smidt dine videoer på YouTube, så ville en PeerTube instans vel være oplagt? -
@mosgaard Hvis du har smidt dine videoer på YouTube, så ville en PeerTube instans vel være oplagt?
@jrossstocholm jeg kommer til at bruge Hyper8: https://simonrepp.com/hyper8/
-
@jrossstocholm jeg kommer til at bruge Hyper8: https://simonrepp.com/hyper8/
@mosgaard @jrossstocholm okay, det ser også seriøst cool ud.
Peertube har en sej feature hvor dem der ser en video bidrager med at dele den med hinanden med noget smart torrent-magi. Det forhindrer serveren i at blive overbelastet hvis mange ser en video. Men der skal nok ret mange visninger til før der bliver et problem. -
@mosgaard @jrossstocholm okay, det ser også seriøst cool ud.
Peertube har en sej feature hvor dem der ser en video bidrager med at dele den med hinanden med noget smart torrent-magi. Det forhindrer serveren i at blive overbelastet hvis mange ser en video. Men der skal nok ret mange visninger til før der bliver et problem.@benjaminlj @jrossstocholm det har jeg set, og jeg tænker bestemt det kan have en værdi for nogen.
Men det ville undre mig gevaldigt hvis et videoarkiv med mine gamle kreative udskejelser skulle få så meget succes, så jeg er helt rolig

-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
@mosgaard Kan PeerTube måske være en option for dig?

-
@mosgaard Kan PeerTube måske være en option for dig?

@bitsnedker tak for anbefalingen, jeg kommer til at bruge Hyper8: https://simonrepp.com/hyper8/
-
Imponerende rejse du tager!
Og fedt du deler om det, det giver forhåbentlig lysten god andre til at prøve det af.