Version2: "»Jeg er ved at blive gråhåret«: Her er ministeries første erfaringer med Microsoft-alternativ"
-
@anderslund @simonjust "I et notat fra midt august oplister en medarbejder i ministeriet fire scenarier for fremtiden:
»Enten bliver det at gå all in på Collabora«
»At det ikke er modent nok på nuværende tidspunkt«
»Fortsætter med en hybrid, hvor Collabora enten er default/alternativ, men hvor både Collabora og Word er en mulighed.«
»Afsøge alternative muligheder?«"@Laust @simonjust
Egentlig virker problerne ikke så voldsomme. Jeg tænker to ting:
Når man flytter en mindre gruppe kræver det lidt ekstra engagement i at få løst problemrne.
Og så ville det, i mit perspektiv, være en fordel at gå all in på FOSS-løsninger, sådan som man so vidt jeg forstår gør fx i Østrig og Schleswig-Holstein. -
@Laust @simonjust
Egentlig virker problerne ikke så voldsomme. Jeg tænker to ting:
Når man flytter en mindre gruppe kræver det lidt ekstra engagement i at få løst problemrne.
Og så ville det, i mit perspektiv, være en fordel at gå all in på FOSS-løsninger, sådan som man so vidt jeg forstår gør fx i Østrig og Schleswig-Holstein.Jeg håber de har i sinde at være seriøse omkring skiftet, og gøre det, der skal til, for at det kan ske - også med tanke på, at de skal løse ting på egen hånd
Det er i hvert fald min egen erfaring, at man kommer længst ved at tage ejerskab over koden i form af en (soft)fork - for man kan godt komme til at vente måneder på et bugfix. Der er FOSS ikke så forskellig fra closed-source.
Jeg synes det fede i FOSS også er, at man kan forsøge at løse problemet selv, man behøver ikke vente på, at det måske bliver løst upstream. Det giver en helt anden dynamik i forhold til den service, man leverer.