Vil du med til en aften om at skifte væk fra amerikanske tech giganter?
-
Samtale, demonstration og workshop - deltag for at dele og/eller modtage viden om Open Source og Europæiske digitale løsninger
2 marts kl19 hos Sager der Samler:
https://dukop.dk/da/event/trt-af-amerikansk-big-tech-sadan-kan-du-skifte-tru/9342/#aarhus @aarhus
#DanmarkSkifterOg hvis man ikke lige kan den dag, så hold øje med @DigitalLiteracy_Aarhus hvor vi er en gruppe der mødes hver 2. Uge om emnet

-
A anderslund@expressional.social shared this topic
-
Samtale, demonstration og workshop - deltag for at dele og/eller modtage viden om Open Source og Europæiske digitale løsninger
https://dukop.dk/da/event/trt-af-amerikansk-big-tech-sadan-kan-du-skifte-tru/9342/#aarhus @aarhus
#DanmarkSkifterOg hvis man ikke lige kan den dag, så hold øje med @DigitalLiteracy_Aarhus hvor vi er en gruppe der mødes hver 2. Uge om emnet

Spændende, desværre svært med små børn og arbejde at deltage. Har i online arrangementer?

Så skal jeg lige høre om arrangementet er politisk “orienteret” eller indholdet på nogen måde knyttet til politisk indflydelse eller med reklame for Alternativet?
-
Spændende, desværre svært med små børn og arbejde at deltage. Har i online arrangementer?

Så skal jeg lige høre om arrangementet er politisk “orienteret” eller indholdet på nogen måde knyttet til politisk indflydelse eller med reklame for Alternativet?
Alt er vel politisk

-
Alt er vel politisk

Haha true
-

Nogen kunne måske starte noget lignende i trekantsområdet. Ved ikke om jeg har overskud til at hjælpe meget, men jeg kunne godt tænke mig at finde overskuddet på et tidspunkt

-
G gambolputte@expressional.social shared this topic
-

Fantastisk arrangement hos fantastiske Sager Der Samler

-
Nogen kunne måske starte noget lignende i trekantsområdet. Ved ikke om jeg har overskud til at hjælpe meget, men jeg kunne godt tænke mig at finde overskuddet på et tidspunkt

Det er jeg enig i, det kunne faktisk være fedt. Jeg kunne godt starte med at høre de forskellige biblioteker. Den tygger jeg på
-
Det er jeg enig i, det kunne faktisk være fedt. Jeg kunne godt starte med at høre de forskellige biblioteker. Den tygger jeg på
Jeg har hørt om noget repair cafe rundt omkring på maker spaces. Det har jeg også hørt om andre steder i verden på biblioteker.
Ikke helt de samme ting - men måske nogen af de samme mennesker. Uafhængighed, genbrug, lokalt, den slags.
Også linux-install-parties. -
Jeg har hørt om noget repair cafe rundt omkring på maker spaces. Det har jeg også hørt om andre steder i verden på biblioteker.
Ikke helt de samme ting - men måske nogen af de samme mennesker. Uafhængighed, genbrug, lokalt, den slags.
Også linux-install-parties.Jeg har hørt om dem, og været til foredrag med en der stod for en i Odense, men har ikke besøgt. Vi har netop ikke en i byen.
Ja præcis.
Hvad er maker spaces?
-
Jeg har hørt om dem, og været til foredrag med en der stod for en i Odense, men har ikke besøgt. Vi har netop ikke en i byen.
Ja præcis.
Hvad er maker spaces?
Et maker space er et åbent værksted, hvor de typisk har 3d printere, laser-skærere, CNC maskiner, vinyl-skærer, elektronik-grej - loddekolber og den slags, andre ting til såkaldte “makere”. Vi har et i min by, og de findes i rigtig mange byer i Danmark og rundt omkring i verden.
Den vi har “koster” ikke noget. Man betaler typisk for materiale, eller den tid en maskine bruger. F.eks. koster en 3d printer kun det plastik man bruger, og lasercutteren koster endten tid, hvis man selv har materiale med, eller materiale som de køber ind.
I min by er den drevet af kommunen, og der er faste åbningsdage for pøblen. De lokale skoler bruger den også som opfinder-klub, og til uddannelse af elever i forskellige ting.
Jeg tror ikke at der er specifikke regler for hvilket udstyr der præcis skal være.Jeg har brugt vores rimeligt meget igennem de sidste år. I starten var det 3d printerne, men nu har jeg købt en selv. Så når jeg bruger det, er det for laserskærer.
En 3d printer er langsom, og så er det besværligt at skulle hen og hente det man har printet, især hvis noget er gået galt.
Laserskæreren er super hurtigt, og det er nemt lige at rette til i det man laver. Men også væsentlig dyrere at eje selv.
Vi har også lavet t-shirts og den slags dernede.
Hvis en af ungerne får en idé til noget, er det fedt at vide vi kan føre det ud i livet
-
J jwcph@helvede.net shared this topic