Af og til kan selv internettet føles ensomt.
-
@folfdk Ja, timing har nok en vis indvirkning på det, vil jeg tro
Jeg synes, jeg efterhånden kender folk over mange tidszoner, men det kan godt nok alligevel virke stille til tider. Også bare hvad angår sniksnak.
Hvis jeg selv var et sted med mere overskud, ville jeg nok også bare have distraheret mig med en bog, en film eller et spil, men det går bare ikke lige for tiden.
Nogle gange er det godt at have noget uventet input at forholde sig til.
Og god pointe med #sniksnak
Det bliver nogle gange, også fra min side, for meget "jeg mener forresten at" om et eller andet emne der lige er på nyhedsmediernes forside, i stedet for stille og rolig sniksnak om hvad man selv har lavet, eller synes er spændende.
-
@IbenChristiane Jubii havde jeg helt glemt, men ja. I det hele taget savner jeg lidt de klassiske fora. Der var tit mulighed for at hoppe rundt mellem et par stykker og så var der som regel gang i et par samtaler, man kunne hoppe ind i, og når man så cirklede tilbage, så ville der være noget nyt. Men jeg har godt nok også siddet mange nætter med andre søvnløse teenagere på IRC.
@trezzer præcis den der ‘skriv, næste, næste, næste, forfra’-runde var så fin!
-
Nogle gange er det godt at have noget uventet input at forholde sig til.
Og god pointe med #sniksnak
Det bliver nogle gange, også fra min side, for meget "jeg mener forresten at" om et eller andet emne der lige er på nyhedsmediernes forside, i stedet for stille og rolig sniksnak om hvad man selv har lavet, eller synes er spændende.
@folfdk Jeg synes mest det er spændende, hvornår min Commodore 64 Ultimate har tænkt sig at dukke op, efter jeg bestilte den i december. Hvad synes du er spændende for tiden?

-
@trezzer præcis den der ‘skriv, næste, næste, næste, forfra’-runde var så fin!
@IbenChristiane Hopper man endnu længere tilbage, har jeg godt nok også ringet op et fjollet antal gange for at sende og modtage beskeder via FidoNet – på trods af at man typisk kun fik nye beskeder fra den håndfuld mennesker, der ringede op til det samme system i løbet af dagen, mens der blev hentet beskeder længere væk fra om natten, da telefontaksterne var lavere. Nøj, det var et kompliceret og sløvt system, men jeg elskede det.
-
@folfdk Jeg synes mest det er spændende, hvornår min Commodore 64 Ultimate har tænkt sig at dukke op, efter jeg bestilte den i december. Hvad synes du er spændende for tiden?

Uuhh! Det er lang tid at vente!
Jeg har haft gang i et spil der hedder Mewgenics, et miks mellem dnd og katte opdræt (man kan avle for at få bedre stats
) -
@IbenChristiane Hopper man endnu længere tilbage, har jeg godt nok også ringet op et fjollet antal gange for at sende og modtage beskeder via FidoNet – på trods af at man typisk kun fik nye beskeder fra den håndfuld mennesker, der ringede op til det samme system i løbet af dagen, mens der blev hentet beskeder længere væk fra om natten, da telefontaksterne var lavere. Nøj, det var et kompliceret og sløvt system, men jeg elskede det.
@trezzer det kender jeg slet ikke.
-
Uuhh! Det er lang tid at vente!
Jeg har haft gang i et spil der hedder Mewgenics, et miks mellem dnd og katte opdræt (man kan avle for at få bedre stats
)@folfdk Det har jeg godt hørt om! Beskrivelsen får mig til at tænke på Oreshika: Tainted Bloodlines, hvor man skiftede mellem at kæmpe sig længere og længere ned i en dungeon(vist nok også turbaseret) og så skulle man prøve at få børn baseret på stats fra de fjender man slog undervejs, og børnene kunne så både blive stærkere og svagere. Er det lidt ligesådan, eller er det altid opad og fremad?
-
@trezzer det kender jeg slet ikke.
@IbenChristiane Det er også præ-internet, hvor man ringede op til en anden nørd, der havde en computer med et modem koblet til sin computer, der bare kørte BBS-software 24/7 (typisk). På sin vis virkede det lidt som Fediverse. BBSet snakkede sammen med andre BBSer og de afleverede beskeder til hinanden både den ene og den anden vej. På den måde nåede beskeder langsomt hele verden rundt, men det kunne tage et par uger, før man så et svar på en tråd i Australien eller USA

-
@folfdk Det har jeg godt hørt om! Beskrivelsen får mig til at tænke på Oreshika: Tainted Bloodlines, hvor man skiftede mellem at kæmpe sig længere og længere ned i en dungeon(vist nok også turbaseret) og så skulle man prøve at få børn baseret på stats fra de fjender man slog undervejs, og børnene kunne så både blive stærkere og svagere. Er det lidt ligesådan, eller er det altid opad og fremad?
@trezzer
Det lyder meget som det samme slags koncept
Man kan hjælpe kattene på vej med møbler og legetøj i Mewgenics. Så man kan få en højere sandsynlighed for at det går "den rigtige vej".
Og så er der faktisk også mulighed for at kattene får mutationer, som ... Kan være ret spøjse!
Men jeg er ikke helt nået så langt endnu -
@IbenChristiane Det er også præ-internet, hvor man ringede op til en anden nørd, der havde en computer med et modem koblet til sin computer, der bare kørte BBS-software 24/7 (typisk). På sin vis virkede det lidt som Fediverse. BBSet snakkede sammen med andre BBSer og de afleverede beskeder til hinanden både den ene og den anden vej. På den måde nåede beskeder langsomt hele verden rundt, men det kunne tage et par uger, før man så et svar på en tråd i Australien eller USA

@trezzer men fedt nok, at der faktisk var kontakt!
-
@trezzer men fedt nok, at der faktisk var kontakt!
@IbenChristiane Nemlig!
-
@trezzer
Det lyder meget som det samme slags koncept
Man kan hjælpe kattene på vej med møbler og legetøj i Mewgenics. Så man kan få en højere sandsynlighed for at det går "den rigtige vej".
Og så er der faktisk også mulighed for at kattene får mutationer, som ... Kan være ret spøjse!
Men jeg er ikke helt nået så langt endnu@folfdk Alene det at du siger turbaseret har gjort mig mere interesseret. Det er lettere at overskue efter en lang dag

-
@folfdk Alene det at du siger turbaseret har gjort mig mere interesseret. Det er lettere at overskue efter en lang dag

Ja! Man kan altid gemme lige præcis der hvor man er kommet til (næsten i hvert fald).
Hver kamp tager ikke så lang tid, så der er god mulighed for lige at trykke gem!
-
Ja! Man kan altid gemme lige præcis der hvor man er kommet til (næsten i hvert fald).
Hver kamp tager ikke så lang tid, så der er god mulighed for lige at trykke gem!
@folfdk Du sælger det sgu godt, må jeg sige.
-
@folfdk Du sælger det sgu godt, må jeg sige.
@trezzer
Så må jeg hellere finde nogle dårlige ting også!
-
@trezzer
Så må jeg hellere finde nogle dårlige ting også!
@folfdk Oh, shit. Jeg kiggede på screenshots og tænkte "Den stil ser sgu bekendt ud." Det var den også. McMillen har slugt hundredevis af timer af mit liv allerede!