Jeg kigger på at købe ny skærm og er i gang med research.
-
@EvilCartyen åh, i den grad.
Jeg vil ikke have ultra wide!
... eller vil jeg, måske er det godt?
OLED, IPS, ?
Den må ikke være gamer-grim.
Den her kan det jeg gerne vil have ...
Den her kan næsten det jeg gerne vil have, men koster det halve ...Osv osv, i snart to uger.
(fruen: "skulle du ikke se at få købt en skærm, når nu du mangler den?"
Mig: "JEG PRØVER OKAY???")Men ja, det ender med at jeg trækker af på et eller andet...
@infonauten jeg plejer bare at gå efter pris, opløsning (Qhd) , lysstyrke - I nogenlunde den rækkefølge.
Men jeg kender godt udfordringen

-
OLED, IPS, ?
Den her kan næsten det jeg gerne vil have, men koster det halve ...Osv osv, i snart to uger.
Mig: "JEG PRØVER OKAY???")Men ja, det ender med at jeg trækker af på et eller andet...
@infonauten
Vi er så mange herinde der også nørder i det, så hvis du synes kunne du lave en afstemning med de 3 bedste muligheder du har fundet og en kort tråd med beskrivelse af det du har brug for?Eller... Nej, jeg tror ikke rigtigt jeg hjælper ,

Det er en svær proces! (Og en af grundene til mit fjernsyn er det samme her efter 9+ år)Cc @EvilCartyen
-
Anmeldelse 1: en fin skærm, men feature x er lidt træls.
Anmeldelse 2: god skærm, feature x hæver produktet helt vildt.
Anmeldelse 3: fin skærm, fik aldrig feature x til at virke.Heldigvis er feature x ikke et selling point for mig, men min hjerne er i forvejen gået lidt i stykker i forhold til alle de muligheder jeg har. Suk.
@infonauten Jeg var ved at kigge på ny elkedel... på Imerco har de 170+ modeller.. Det er for mange elkedler, så jeg opgav.
-
@infonauten
Vi er så mange herinde der også nørder i det, så hvis du synes kunne du lave en afstemning med de 3 bedste muligheder du har fundet og en kort tråd med beskrivelse af det du har brug for?Eller... Nej, jeg tror ikke rigtigt jeg hjælper ,

Det er en svær proces! (Og en af grundene til mit fjernsyn er det samme her efter 9+ år)Cc @EvilCartyen
@folfdk @EvilCartyen
Min erfaring siger at afstemninger altid ender a la:
"Du tager helt fejl, du har brug for MODEL XYZ og feature XKXKX" (koster det dobbelte af budgettet)
"Jeg har en VGA-skærm jeg har haft siden 1992, den er fin til alt."
"Stentavler, dude. Stentavler. Jeg har tilfældigvis en mukkert og en mejsel, jeg sælger" (nævner pris over det dobbelte af mit budget) -
@infonauten Jeg var ved at kigge på ny elkedel... på Imerco har de 170+ modeller.. Det er for mange elkedler, så jeg opgav.
@tofticles åh, det skal jeg også til om lidt. Suk. Men der har jeg trods alt fruen med, hun er bedre til at trække af end mig.
-
@tofticles åh, det skal jeg også til om lidt. Suk. Men der har jeg trods alt fruen med, hun er bedre til at trække af end mig.
@infonauten Jeg kan slet ikke... jeg har meget få holdninger om en elkedel - og når så beskrivelserne lyder som noget en ejendomsmægler kunne have skrevet...
Jeg har to krav:
- Den skal få vand til at koge
- Den skal kunne hælde uden at det løber ned af siden -
Anmeldelse 3: fin skærm, fik aldrig feature x til at virke.Heldigvis er feature x ikke et selling point for mig, men min hjerne er i forvejen gået lidt i stykker i forhold til alle de muligheder jeg har. Suk.
Dette indlæg er slettet! -
@infonauten Jeg kan slet ikke... jeg har meget få holdninger om en elkedel - og når så beskrivelserne lyder som noget en ejendomsmægler kunne have skrevet...
Jeg har to krav:
- Den skal kunne hælde uden at det løber ned af siden@tofticles @infonauten Tilføj et tredie krav: En knap el. lign, ikke en touchskærm.
-
Jeg har to krav:
- Den skal kunne hælde uden at det løber ned af siden@tofticles vi har pt en, der kan opvarme til 70 / 80 / 90 / 100 grader og det er vi som henholdsvis kaffe- og te-entusiaster ret glade for. Men ellers? Enig med dig.
-
@tofticles @infonauten Tilføj et tredie krav: En knap el. lign, ikke en touchskærm.
@hunspirillen @tofticles æv, det er naturligvis en ting. Nedtælling til WIFI og AI.
-
BREAKING NEWS: ADHD-ULF HAR NÆSTEN BESLUTTET SIG.
(måske)
-
(måske)
*venter i spænding!* -
OLED, IPS, ?
@infonauten @EvilCartyen En gang imellem kunne man virkeligt godt bruge en, man stoler ubetinget på, som siger: “Du skal købe XYZ.” uden forklaringer, argumenter eller “men du kunne også…”-forslag.
-
@infonauten @EvilCartyen En gang imellem kunne man virkeligt godt bruge en, man stoler ubetinget på, som siger: “Du skal købe XYZ.” uden forklaringer, argumenter eller “men du kunne også…”-forslag.
@nerdd @EvilCartyen JA TAK
-
(måske)
@infonauten JEG HAR OGSÅ BESLUTTET MIG FOR EN SKÆRM.
Men jeg har ikke ork til at gå ind og checke regnskab og regne på om den holder sig under straksafskrivelsesgrænsen for i år, så derfor har jeg ikke købt den endnu.
-
@infonauten @nerdd @EvilCartyen Dell U4025QW. Køb den. Det er nok den jeg ender med.
-
Jeg har to krav:
- Den skal kunne hælde uden at det løber ned af siden@tofticles @infonauten dem der er gennemsigtige hele vejen rundt ser fede ud når vandet koger.
-
@infonauten JEG HAR OGSÅ BESLUTTET MIG FOR EN SKÆRM.
Men jeg har ikke ork til at gå ind og checke regnskab og regne på om den holder sig under straksafskrivelsesgrænsen for i år, så derfor har jeg ikke købt den endnu.
@liebach @infonauten straksafskrivning er da per ting? (Og ikke per firma) @tofticles
-
(måske)
Jeg er ret tæt på at trykke "køb" på den her: https://www.pricerunner.dk/pl/25-3345108684/Skaerme/Benq-MA320U-80cm-4K-UHD-Grafik-Monitor-Sammenlign-Priser
Jeg ved godt at 5ms / 60hz ikke er alverden, men det er vel også mest relevant for gamere. Ellers ser den ud til at matche mit brugsscenarie perfekt.
-
@liebach @infonauten straksafskrivning er da per ting? (Og ikke per firma) @tofticles
@svuorela @infonauten @tofticles Ja, men jeg mener at f. eks. en laptop og en skærm ses som 1 ting, selv om de købes med flere måneders mellemrum.