Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. #Rejsehack nummer to: Hav passende skiftetider på din #togrejse.

#Rejsehack nummer to: Hav passende skiftetider på din #togrejse.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
rejsehacktogrejse
4 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
    malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
    malte@radikal.social
    wrote sidst redigeret af

#Rejsehack nummer to: Hav passende skiftetider på din #togrejse. Her er tommelfingerreglerne:

- Hvis forbindelsen videre er tog med pladsreservation og billetten kun gælder dertil: Læg 30 min ekstra skiftetid ind.
    - Hvis forbindelsen videre er dyrt nattog eller en del af en længere, kompleks tur, så tænk 1-2 timer. Spis et måltid eller tag en kaffe under skiftet.
    - Lokaltoge gør det ikke noget at misse. De kører hele tiden, ens billet gælder stadig, ingen pladsreservation er nødvendig.

malte@radikal.socialM 1 Reply Last reply
    0
    • malte@radikal.socialM malte@radikal.social

#Rejsehack nummer to: Hav passende skiftetider på din #togrejse. Her er tommelfingerreglerne:

- Hvis forbindelsen videre er tog med pladsreservation og billetten kun gælder dertil: Læg 30 min ekstra skiftetid ind.
      - Hvis forbindelsen videre er dyrt nattog eller en del af en længere, kompleks tur, så tænk 1-2 timer. Spis et måltid eller tag en kaffe under skiftet.
      - Lokaltoge gør det ikke noget at misse. De kører hele tiden, ens billet gælder stadig, ingen pladsreservation er nødvendig.

malte@radikal.social
      wrote sidst redigeret af

Det er en af de bedste måder at have en relativt gnidningsfri rejse. Folk der oplever en masse bøvl med forsinkede og missede toge, har tit ikke lagt passende skiftetid ind på lange, komplekse rejser med flere ben i. Forsinkelser er normale. Hvis man planlægger for dem, gør de som regel ikke rigtig noget. Så har jeg måske 40 min til at spise frokost ved Hamborg st. i stedet for 1 time (hvor jeg lige burde kunne nå over på Herr He og spise tofuskind lol)

cecil@radikal.socialC 1 Reply Last reply
      0
      • malte@radikal.socialM malte@radikal.social

Det er en af de bedste måder at have en relativt gnidningsfri rejse. Folk der oplever en masse bøvl med forsinkede og missede toge, har tit ikke lagt passende skiftetid ind på lange, komplekse rejser med flere ben i. Forsinkelser er normale. Hvis man planlægger for dem, gør de som regel ikke rigtig noget. Så har jeg måske 40 min til at spise frokost ved Hamborg st. i stedet for 1 time (hvor jeg lige burde kunne nå over på Herr He og spise tofuskind lol)

cecil@radikal.socialC This user is from outside of this forum
        cecil@radikal.socialC This user is from outside of this forum
        cecil@radikal.social
        wrote sidst redigeret af

@malte Helt enig. Det gælder i øvrigt også på rejser inden for Danmark, og jeg synes det ville være smart hvis diverse apps og rejseplaner i udgangspunktet beregnede realistiske skiftetider. Jeg får ofte foreslået skift på fx 6 minutter, hvis jeg køber billet via DSB. Selv hvis toget er fremme som planlagt får man travlt - fx hvis man skal skifte perron. Det er fjollet og kunne undgås ved at lade algoritmen foreslå lidt mere realistiske rejseplaner.

malte@radikal.socialM 1 Reply Last reply
        0
        • cecil@radikal.socialC cecil@radikal.social

@malte Helt enig. Det gælder i øvrigt også på rejser inden for Danmark, og jeg synes det ville være smart hvis diverse apps og rejseplaner i udgangspunktet beregnede realistiske skiftetider. Jeg får ofte foreslået skift på fx 6 minutter, hvis jeg køber billet via DSB. Selv hvis toget er fremme som planlagt får man travlt - fx hvis man skal skifte perron. Det er fjollet og kunne undgås ved at lade algoritmen foreslå lidt mere realistiske rejseplaner.

malte@radikal.social
          wrote sidst redigeret af

@cecil Ja det burde være muligt at programmere!

1 Reply Last reply
          0
          Svar
          • Svar som emne
          Login for at svare
          • Ældste til nyeste
          • Nyeste til ældste
          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.