Fra d.
-
-
Sådan gik min udveksling med en app-pusher nogenlunde:
> dem: gratis kaffe hvis du checker ind med app?
> mig: nej tak
> dem: jeg kan anbefale appen!
> mig: jeg kan ikke bruge den
> dem: men de begynder at pille rejsekortstanderne ned om en måneds tid
> mig: jeg har ikke mulighed for at bruge appen, hvad er alternativet så?
> dem: *ser forvirret ud, trækker på skuldrene* -
Sådan gik min udveksling med en app-pusher nogenlunde:
> dem: gratis kaffe hvis du checker ind med app?
> mig: nej tak
> dem: jeg kan anbefale appen!
> mig: jeg kan ikke bruge den
> dem: men de begynder at pille rejsekortstanderne ned om en måneds tid
> mig: jeg har ikke mulighed for at bruge appen, hvad er alternativet så?
> dem: *ser forvirret ud, trækker på skuldrene*Er der ikke en mulighed for at eksistere bare nogenlunde #analogt i dagens Danmark?
På min tlf har jeg ikke netbank, betalingsinformation (af nogen art), eller mobilepay. Jeg ønsker heller ikke at dele min lokation med nogle apps.
Hvorfor er det ikke normalt?
-
Er der ikke en mulighed for at eksistere bare nogenlunde #analogt i dagens Danmark?
På min tlf har jeg ikke netbank, betalingsinformation (af nogen art), eller mobilepay. Jeg ønsker heller ikke at dele min lokation med nogle apps.
Hvorfor er det ikke normalt?
@laumann De ville lave et alternativ til de der ikke kan eller vil bruge af app'en, som jeg mindes ville være en løsning lignende rejsekortet. Jeg ved ikke hvor langt de er med det, men de har selv sagt den del med "ikke kan eller vil", hvilket gjorde mig glad. Om ikke andet skal der jo være et alternativ til f.eks. ikke-digitale borgere.
Nu jeg tænker over det, det må da efterhånden være ret svært at være ikke-digital
-
@laumann De ville lave et alternativ til de der ikke kan eller vil bruge af app'en, som jeg mindes ville være en løsning lignende rejsekortet. Jeg ved ikke hvor langt de er med det, men de har selv sagt den del med "ikke kan eller vil", hvilket gjorde mig glad. Om ikke andet skal der jo være et alternativ til f.eks. ikke-digitale borgere.
Nu jeg tænker over det, det må da efterhånden være ret svært at være ikke-digital
@laumann Jeg fandt det:
https://www.rejsekort.dk/da/rejsekort_app/Hjaelp/Fra-kort-til-app#Rejsekort-som-kort
Det står under "Hvad skal der ske med Rejsekort som kort og validatorerne?":
"Vi ved, at der er rejsende, som af forskellige årsager ikke ønsker eller ikke har mulighed for at bruge en app. Derfor er vi i fuld gang med at udvikle en alternativ løsning med kort og en form for udstyr, som det kendes fra det nuværende Rejsekort. Vi giver besked i god tid inden en ny ordning tages i brug."
-
@sam Er det https://www.rejsekort.dk/Basis du tænker på?
Jeg har endnu ikke gentemskuet om rejsekort bliver gjort ubrugeligt inden Basis er klar.
-
@sam Er det https://www.rejsekort.dk/Basis du tænker på?
Jeg har endnu ikke gentemskuet om rejsekort bliver gjort ubrugeligt inden Basis er klar.
@laumann Yes, lige præcis. Så det er jo basically et rejsekort som vi kender det i dag.
-
@laumann Jeg fandt det:
https://www.rejsekort.dk/da/rejsekort_app/Hjaelp/Fra-kort-til-app#Rejsekort-som-kort
Det står under "Hvad skal der ske med Rejsekort som kort og validatorerne?":
"Vi ved, at der er rejsende, som af forskellige årsager ikke ønsker eller ikke har mulighed for at bruge en app. Derfor er vi i fuld gang med at udvikle en alternativ løsning med kort og en form for udstyr, som det kendes fra det nuværende Rejsekort. Vi giver besked i god tid inden en ny ordning tages i brug."
@sam der var det:
"Det nuværende Rejsekort som kort og validatorer (de blå standere) består, indtil vi har lanceret løsninger, der kan erstatte det system."
Det er altid noget.
-
@sam der var det:
"Det nuværende Rejsekort som kort og validatorer (de blå standere) består, indtil vi har lanceret løsninger, der kan erstatte det system."
Det er altid noget.
@laumann Alt andet ville jo ekskludere de 10% af deres rejsende fra at bruge offentlig transport.