Som en der har arbejdet i forlagsbranchen i mange år er det lidt sjovt når folk fremturer med "der er en/em-dash i teksten, det er tydeligvis AI".
-
Som en der har arbejdet i forlagsbranchen i mange år er det lidt sjovt når folk fremturer med "der er en/em-dash i teksten, det er tydeligvis AI". Altså, ligesom alle bøger med bare relativt moderne typografi?
-
Som en der har arbejdet i forlagsbranchen i mange år er det lidt sjovt når folk fremturer med "der er en/em-dash i teksten, det er tydeligvis AI". Altså, ligesom alle bøger med bare relativt moderne typografi?
(plus, relativt moderne tekstbehandlingsprogrammer autoretter som default almindelige dashes til en/em-dash. Hvis man vil spotte AI, så kig på sproget, logikken, whatever, alt andet end dashes)
-
(plus, relativt moderne tekstbehandlingsprogrammer autoretter som default almindelige dashes til en/em-dash. Hvis man vil spotte AI, så kig på sproget, logikken, whatever, alt andet end dashes)
@infonauten Jeg ser mest LLM outout i andre folks kode, især emoji punktopstilling er ikke noget jeg nogensinde har set mennesker gøre.
Derimod har jeg læst masser af litteratur, der brugte emdash -- og jeg gør det også selv til tider.
-
@infonauten Jeg ser mest LLM outout i andre folks kode, især emoji punktopstilling er ikke noget jeg nogensinde har set mennesker gøre.
Derimod har jeg læst masser af litteratur, der brugte emdash -- og jeg gør det også selv til tider.
@holsta
Hej! Som en person, der på ingen måde er en Large Language Model må jeg lige svare:
Jeg bruger ofte emoji-punkter som disse 
For at gøre svaret lettere at skimme
Mennesker skriver sjældnere sådan — men nogle gør 
️ jeg forstår ikke hvad du mener? -
@holsta
Hej! Som en person, der på ingen måde er en Large Language Model må jeg lige svare:
Jeg bruger ofte emoji-punkter som disse 
For at gøre svaret lettere at skimme
Mennesker skriver sjældnere sådan — men nogle gør 
️ jeg forstår ikke hvad du mener?@holsta fuck, det gjorde ondt at skrive
-
@holsta fuck, det gjorde ondt at skrive
@infonauten @holsta Ud at vaske hænderne.. grundigt.
-
@infonauten @holsta Ud at vaske hænderne.. grundigt.
@tofticles @holsta JEG HAR SKRUBBET I FEM MINUTTER JEG BLIVER ALDRIG REN IGEN
-
@infonauten Ja! Og tak. Jeg har tænkt præcist det samme (efterfulgt af "hvordan ser det ud for alle de andre?")
-
@tofticles @holsta JEG HAR SKRUBBET I FEM MINUTTER JEG BLIVER ALDRIG REN IGEN
@infonauten @holsta Jeg tænker syre... eventuelt ild.
-
@holsta @infonauten Jeg gør indimellem det med Emoji-punktopstilling 🫣
-
@infonauten @holsta Jeg tænker syre... eventuelt ild.
@tofticles @holsta god ide, brb
-
@holsta @infonauten Jeg gør indimellem det med Emoji-punktopstilling 🫣
@MThaastrup Large Language Mette!?
-
@MThaastrup Large Language Mette!?
-
@infonauten Ja! Og tak. Jeg har tænkt præcist det samme (efterfulgt af "hvordan ser det ud for alle de andre?")
@mjj jeg har set folk blive beskyldt for at lave AI-tekster fordi de stavede korrekt. Det og en/em-dash pjat fjerner altså fokus fra de egentlige problemer. Men det kræver ofte kildecheck osv.
-
@mjj jeg har set folk blive beskyldt for at lave AI-tekster fordi de stavede korrekt. Det og en/em-dash pjat fjerner altså fokus fra de egentlige problemer. Men det kræver ofte kildecheck osv.
Som en der lever af at skrive og bruger både dashes og punktopstillinger, så er det også virkeligt irriterende at forestille sig at folk tror jeg skriver med AI.
Motherfucker, AI kopierer mig - ikke omvendt.
-
Som en der lever af at skrive og bruger både dashes og punktopstillinger, så er det også virkeligt irriterende at forestille sig at folk tror jeg skriver med AI.
Motherfucker, AI kopierer mig - ikke omvendt.
@EvilCartyen @infonauten Hm.
Såvidt jeg læser denne her, så lægger de op til m-dash som den korrekte form til tankestreger?
https://ro.dsn.dk/?type=rulesearch&side=55 -
@EvilCartyen @infonauten Hm.
Såvidt jeg læser denne her, så lægger de op til m-dash som den korrekte form til tankestreger?
https://ro.dsn.dk/?type=rulesearch&side=55Jeg er grundlæggende ligeglad med hvilken dash man bruger - det vigtige er at markere en pause. Længden på stregen er fløjtende ligegyldig (i min bog).
-
Jeg er grundlæggende ligeglad med hvilken dash man bruger - det vigtige er at markere en pause. Længden på stregen er fløjtende ligegyldig (i min bog).
@EvilCartyen @infonauten Det er ikke ligegyldigt i den amerikanske skrivning - og hvis folk ikke lærer det på dansk, så kan det gå i mange retninger...
-
@EvilCartyen @infonauten Det er ikke ligegyldigt i den amerikanske skrivning - og hvis folk ikke lærer det på dansk, så kan det gå i mange retninger...
Det virker som en af de ting som ingen praktisk betydning har.
Den slags konventioner er mest brugt til at fortælle de u-uddannede at de skal tie stille, og dem går jeg ikke rigtigt ind for.