Veritasium - om hvordan "internettet" var utroligt tæt på at blive hacket
-
YouTube film fra veritasium om hvordan en hacker (eller gruppe) var utroligt tæt på at få placeret en bagdør som kunne have givet dem adgang til en stor del af internettet.
Som lægmand fandt jeg den ret spændende og er lidt chokeret over hvor katastrofalt det her kunne have været.
-
YouTube film fra veritasium om hvordan en hacker (eller gruppe) var utroligt tæt på at få placeret en bagdør som kunne have givet dem adgang til en stor del af internettet.
Som lægmand fandt jeg den ret spændende og er lidt chokeret over hvor katastrofalt det her kunne have været.
Elsker en af kommentarerne til filmen
Who would win ?
-
an elite hacker group with multiple years of prep time and millions of dollars in funding from a nation state
-
A random german guy seeing inefficiency
-
-
Kan godt lide konklusionen - altså at vi ikke støtter open source nær nok. Det er fuldstændig vanvittigt at nærmest hele verden afhænger af de her enkelte ubetalte frivillige. De burde have del i al den værdi de har skabt.