🐷💔Vi har politianmeldt svineproducenternes nye frontfigur, fordi der er brug for øjeblikkelig hjælp.
-

Vi har politianmeldt svineproducenternes nye frontfigur, fordi der er brug for øjeblikkelig hjælp.Dyrenes Detektiv har modtaget en ny undersøgelse fra Morten Korch Familien. Den er for grov til de sociale medier, så den er kun lagt op på Dyrenes Detektivs hjemmeside.
Den blev optaget den 17. juni 2026. Det er hos svineproducenternes nye frontfigur, Louise Korsgaard Frederiksen. Hun ejer flere svinefabrikker med sin kæreste. Hun har været i næsten alle store nyhedsmedier under og efter Svinevalget. Blandt andet på DR og TV 2. Der har hun forsikret os om, at hun behandler grisene godt.
Hun har udtalt “jeg elsker de her dyr”. Det gjorde hun til TV Midtvest.
Undersøgelsen fra Morten Korch dokumenterer dog, at mange af hendes dyr ikke har det godt. De ser ud til, at have det meget dårligt.
Dyrenes Detektiv opfordrer de medier, der ukritisk har holdt mikrofonen for Louise, til at offentliggøre optagelserne. Det ville nuancere debatten, i stedet for, som nu, hvor hun fortæller, at hendes grise har det godt. Hvilket alle, der ser videoerne, kan se, ikke er korrekt.
Dyrenes Detektiv har politianmeldt svineproduktionen for brud på dyrevelfærdsloven
Særligt en meget syg gris med udskudt endetarm ser ud til at være i en tilstand, der får helvedet til at se mere attraktivt ud. Den syge gris er sat ind i en sti med mange andre grise, der alle sammen er mindre end dem selv. De mindre grise ser ud til at være omkring samme størrelse. Så det ligner en normal sti, blot med en ekstra gris, der er større end de andre. Det ser mærkeligt ud. Det ser ud til, at grisen med den udskudte endetarm bevidst er sat ind i den sti. Hvorfor skulle den syge gris ellers være der?
Dyrenes Detektiv har spurgt Louise Korsgaard Frederiksen om, hvorfor grisen med udskudt endetarm er sat ind sammen med de andre grise. Vores mistanke er, at det er for at bruge den syge gris som beskæftigelsesmateriale. Om det er intentionelt eller ej, så bruger de andre grise den syge gris som beskæftigelsesmateriale. Hun er desværre ikke vendt tilbage på det spørgsmål.
Hvis den syge gris intentionelt er sat ind i stien for, at blive brugt som beskæftigelsesmateriale, så er det et brud på alle former for etik, og det er et meget groft brud på dyrevelfærdsloven. Derfor har Dyrenes Detektiv i dag politianmeldt svineproduktionen.
Læs hele sagen og se videoerne på Dyrenes Detektivs hjemmeside.
-

Vi har politianmeldt svineproducenternes nye frontfigur, fordi der er brug for øjeblikkelig hjælp.Dyrenes Detektiv har modtaget en ny undersøgelse fra Morten Korch Familien. Den er for grov til de sociale medier, så den er kun lagt op på Dyrenes Detektivs hjemmeside.
Den blev optaget den 17. juni 2026. Det er hos svineproducenternes nye frontfigur, Louise Korsgaard Frederiksen. Hun ejer flere svinefabrikker med sin kæreste. Hun har været i næsten alle store nyhedsmedier under og efter Svinevalget. Blandt andet på DR og TV 2. Der har hun forsikret os om, at hun behandler grisene godt.
Hun har udtalt “jeg elsker de her dyr”. Det gjorde hun til TV Midtvest.
Undersøgelsen fra Morten Korch dokumenterer dog, at mange af hendes dyr ikke har det godt. De ser ud til, at have det meget dårligt.
Dyrenes Detektiv opfordrer de medier, der ukritisk har holdt mikrofonen for Louise, til at offentliggøre optagelserne. Det ville nuancere debatten, i stedet for, som nu, hvor hun fortæller, at hendes grise har det godt. Hvilket alle, der ser videoerne, kan se, ikke er korrekt.
Dyrenes Detektiv har politianmeldt svineproduktionen for brud på dyrevelfærdsloven
Særligt en meget syg gris med udskudt endetarm ser ud til at være i en tilstand, der får helvedet til at se mere attraktivt ud. Den syge gris er sat ind i en sti med mange andre grise, der alle sammen er mindre end dem selv. De mindre grise ser ud til at være omkring samme størrelse. Så det ligner en normal sti, blot med en ekstra gris, der er større end de andre. Det ser mærkeligt ud. Det ser ud til, at grisen med den udskudte endetarm bevidst er sat ind i den sti. Hvorfor skulle den syge gris ellers være der?
Dyrenes Detektiv har spurgt Louise Korsgaard Frederiksen om, hvorfor grisen med udskudt endetarm er sat ind sammen med de andre grise. Vores mistanke er, at det er for at bruge den syge gris som beskæftigelsesmateriale. Om det er intentionelt eller ej, så bruger de andre grise den syge gris som beskæftigelsesmateriale. Hun er desværre ikke vendt tilbage på det spørgsmål.
Hvis den syge gris intentionelt er sat ind i stien for, at blive brugt som beskæftigelsesmateriale, så er det et brud på alle former for etik, og det er et meget groft brud på dyrevelfærdsloven. Derfor har Dyrenes Detektiv i dag politianmeldt svineproduktionen.
Læs hele sagen og se videoerne på Dyrenes Detektivs hjemmeside.
@dyrenesdetektiv Hvad betyder beskæftigelsesmateriale? Jeg kendte ikke til det ord.
-
P pelle@veganism.social shared this topic
-
@dyrenesdetektiv Hvad betyder beskæftigelsesmateriale? Jeg kendte ikke til det ord.
@malte
i #HvemPasserPåGrisene taler de om, hvad det her #lovkrav om #beskæftigelsesmateriale går ud på:16:30 »Grise har et naturligt behov for at rode i jorden. Derfor er det et lovkrav, at grisene har rode- og beskæftigelsesmateriale, som det hedder. Men i staldene ser rode- og beskæftilsesmaterialet ofte sådan her ud: en pind i en holder på grisestiens væg. Mindst 1 pind per 9 grise.«
https://peertube.wtf/videos/watch/a859510a-104f-43f9-908a-0badd8230103?start=16m30si denne video fra #LouiseKorsgaardFrederiksen's #grisestald kan vi se, at det eneste, som de aktive små #grise har at rode i, er den udskudte endetarm hos en større gris, der ikke kan støtte på sine ben og derfor ikke kan undgå bidene.
@dyrenesdetektiv spekulerer om hvorfor den syge gris er anbragt, så at de små kan bide i dem. det ligner at der aktivt er skabt vilkår for at fremme #kannibalisme.
-
@malte
i #HvemPasserPåGrisene taler de om, hvad det her #lovkrav om #beskæftigelsesmateriale går ud på:16:30 »Grise har et naturligt behov for at rode i jorden. Derfor er det et lovkrav, at grisene har rode- og beskæftigelsesmateriale, som det hedder. Men i staldene ser rode- og beskæftilsesmaterialet ofte sådan her ud: en pind i en holder på grisestiens væg. Mindst 1 pind per 9 grise.«
https://peertube.wtf/videos/watch/a859510a-104f-43f9-908a-0badd8230103?start=16m30si denne video fra #LouiseKorsgaardFrederiksen's #grisestald kan vi se, at det eneste, som de aktive små #grise har at rode i, er den udskudte endetarm hos en større gris, der ikke kan støtte på sine ben og derfor ikke kan undgå bidene.
@dyrenesdetektiv spekulerer om hvorfor den syge gris er anbragt, så at de små kan bide i dem. det ligner at der aktivt er skabt vilkår for at fremme #kannibalisme.
@pelle Tak for forklaringen. Puha, det er virkelig grove løjer. @dyrenesdetektiv
-
@pelle Tak for forklaringen. Puha, det er virkelig grove løjer. @dyrenesdetektiv
@malte
ja, det er virkelig brutalt, men alligevel spiser 99% af danskerne #dyreprodukter, selvom de kunne lade være.@dyrenesdetektiv har også vigtige afsløringer om #mælk: https://veganism.social/@dyrenesdetektiv/116741391994316082