Jeg har hørt at alle de seje børn - i al fald @fanden - får styr på metadataen i deres mp3'er, så det har jeg også gang i nu.
-
@infonauten Man behøver ikke adgang til al musik i verden.
Jeg har aldrig brugt den slags musikstreaming. I stedet har jeg de sidste 20+ år opbygget[1] mit eget digitale musikbibliotek.
Lige nu ligger jeg på en bænk i Havnsø Havn (med en øl) og lytter til random albums fra hjemmeserveren og bliver serveret alverdens gode sager jeg ofte ikke har hørt i årevis.
[1] Købt for penge jeg ikke har givet i abonnementer til techfascister. Og spændende musik fra undergrunden der kunne hentes gratis.
@decibyte yeah, det er også det jeg flytter tilbage til, har været i gang i et par år, nu bryder jeg de sidste bånd. Og jeg har en stor samling fra dengang jeg rippede mine CD'er.
Der ER en stor convenience i at kunne grave sig ned i ... psykedelisk musik fra Ghana eller hvad man nu finder, men det må der også være andre veje til.
-
Sådan
Hvor køber du albums fra?@engedal @infonauten I gamle dage, alverdens steder. De er stille og roligt forsvundet eller orker ikke at sælge i Danmark. Så i dag primært hvad jeg kan finde på Bandcamp og Beatport.
Det er ikke alt man kan købe. Men reglen er at så kan de også blive fri for at få mine penge.
-
@decibyte yeah, det er også det jeg flytter tilbage til, har været i gang i et par år, nu bryder jeg de sidste bånd. Og jeg har en stor samling fra dengang jeg rippede mine CD'er.
Der ER en stor convenience i at kunne grave sig ned i ... psykedelisk musik fra Ghana eller hvad man nu finder, men det må der også være andre veje til.
@infonauten Det er ikke fordi jeg er afskåret fra at opdage ny musik

-
@infonauten Det er ikke fordi jeg er afskåret fra at opdage ny musik

@decibyte præcis
-
@engedal @infonauten I gamle dage, alverdens steder. De er stille og roligt forsvundet eller orker ikke at sælge i Danmark. Så i dag primært hvad jeg kan finde på Bandcamp og Beatport.
Det er ikke alt man kan købe. Men reglen er at så kan de også blive fri for at få mine penge.
@engedal @infonauten Nåhja, jeg glemte: Brugte cd'er til "gammel" musik. Som jeg så ripper og smider på lager i kælderen. Man kan ofte få dem billigt. Så får kunstnerne godt nok ingen penge, men det peger tilbage på førnævnte regel.
-
Nu er jeg halvt igennem C og det er stadig fedt at få støvet de gamle og nye filer af.
Og ja, jeg er mig og besluttede mig for et nyt navngivningsmønster undervejs, så nu er det hele samlingen, der skal igennem. Yay!
Har lagt mærke til at der kommer en del forslag til musik jeg ikke kendte, men som er helt godt, fra dig. Og nu, helt urelateret, så kom jeg i tanke om den her, nu du er kommet til "C"
God fornøjelse med resten
https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lRt2v4eAEEQg0COrpLHwu5XR3naihIvEc
-
Har lagt mærke til at der kommer en del forslag til musik jeg ikke kendte, men som er helt godt, fra dig. Og nu, helt urelateret, så kom jeg i tanke om den her, nu du er kommet til "C"
God fornøjelse med resten
https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lRt2v4eAEEQg0COrpLHwu5XR3naihIvEc
@oz1tmm tak skal du have! Checker den ud.
-
@engedal @infonauten Nåhja, jeg glemte: Brugte cd'er til "gammel" musik. Som jeg så ripper og smider på lager i kælderen. Man kan ofte få dem billigt. Så får kunstnerne godt nok ingen penge, men det peger tilbage på førnævnte regel.
Giver mening. Er nemlig lidt i tvivl om jeg skal begynde at samle CD'er igen eller købe digitalt hos fx HD tracks
-
Giver mening. Er nemlig lidt i tvivl om jeg skal begynde at samle CD'er igen eller købe digitalt hos fx HD tracks
@engedal @infonauten Både og. Ideen om at man skal få alt det samme sted er usund. Uanset om det er musik, mad eller... Hvad som helst.
-
@engedal @infonauten Både og. Ideen om at man skal få alt det samme sted er usund. Uanset om det er musik, mad eller... Hvad som helst.
Sandt
-
@oz1tmm tak skal du have! Checker den ud.
Måske kan du li det, måske kan du ikke. Jeg kunne bare ikke holde referencen inde, så jeg var nødt til at få den ud af systemet på en eller anden måde

-
En ting jeg for alvor nyder ved ikke at brug streamingtjenester er at kunne høre det musik jeg vil, uden at vælte mig i latterlige algoritmeforslag. Det er især slemt med musik før ... et eller andet tidspunkt i 80'erne, måske endda 90'erne. De defaulter bare til "hvad var på top 10".
"Ah, du hørte Genesis med Peter Gabriel? Du kan garanteret godt lide Bee Gees og Showaddywaddy, så." Og du har intet valg, du får de anbefalinger fremover.
@infonauten Men KEXP så?
-
@infonauten Men KEXP så?
@fanden skyd det shit direkte ind i min blodbane
-
En ting jeg for alvor nyder ved ikke at brug streamingtjenester er at kunne høre det musik jeg vil, uden at vælte mig i latterlige algoritmeforslag. Det er især slemt med musik før ... et eller andet tidspunkt i 80'erne, måske endda 90'erne. De defaulter bare til "hvad var på top 10".
"Ah, du hørte Genesis med Peter Gabriel? Du kan garanteret godt lide Bee Gees og Showaddywaddy, så." Og du har intet valg, du får de anbefalinger fremover.
Dagens fund fra min gamle harddisk med MP3'ere: Money Mark og hans geniale album "Change is Coming".
De fleste kender nok Mark som keyboardspiller for Beastie Boys, men hans solokarriere er lidt mere obskur. Hvilket er trist, for det er nogle sprudlende album med masser af eksperimenter og energi (og du kan godt høre Beastie-tilknytningen).
#DagensAlbum -
Nu er jeg halvt igennem C og det er stadig fedt at få støvet de gamle og nye filer af.
Og ja, jeg er mig og besluttede mig for et nyt navngivningsmønster undervejs, så nu er det hele samlingen, der skal igennem. Yay!
@infonauten Jeg er lige blevet færdig med kunstnere, der starter med M. Hvordan går det ovre i Ulfenheim?
-
@infonauten Jeg er lige blevet færdig med kunstnere, der starter med M. Hvordan går det ovre i Ulfenheim?
@fanden done! Men jeg har vist også færre filer end dig + der var ... ok styr på en god del af samlingen.
-
@fanden done! Men jeg har vist også færre filer end dig + der var ... ok styr på en god del af samlingen.
@infonauten Pokkers, jeg havde håbet på lidt godmodig, motiverende ræs til Z. Du har ikke lyst til at starte forfra?
-
@infonauten Pokkers, jeg havde håbet på lidt godmodig, motiverende ræs til Z. Du har ikke lyst til at starte forfra?
@fanden jeg kan heppe, cheerleader-style?
Go! Allan!
Indexér de filer!
TAG! TAG! TAG!
I-N-D-E-X-É-R!
METADATA GO! -
@fanden jeg kan heppe, cheerleader-style?
Go! Allan!
Indexér de filer!
TAG! TAG! TAG!
I-N-D-E-X-É-R!
METADATA GO!@infonauten Jeg tror det virker, klemmer lige P igennem her før midnat 🥳
-
@infonauten Jeg tror det virker, klemmer lige P igennem her før midnat 🥳
@fanden jeg vidste det! Allan-Power!
Hm, P. Hvad har du der; Peeping Tom, Paradise Lost måske, hvad ellers?